Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

kapsun - læder eller nylon?
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 13:13
Jeg skal snart købe en kapsun til Wision, både til longering og gåture. Men jeg er meget i tvivl om jeg skal vælge en af læder eller nylon. Hos Hööks har de både en af læder med polstret næserem og en af terylene med vatteret næserem. Jeg kan forestille mig fordele og ulemper ved begge kapsuner. Den af læder er sikkert blødest, men jeg tror den kommer til at virke lidt voldsom til Wision, da han har et lille spinkelt hoved. Den af Terylene er ser lettere ud, men jeg kunne forestille mig at den måske ikke sidder helt så godt og at den kunne ende med at gnave under hagen.

Hvad er jeres erfaringer med forskellige slags kapsuner?

Marlene

- opstaldning søges i nærheden af Aalborg Ø / Vejgaard -
0
0
Svar på denne tråd

Læderkapsun!
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 13:55
Læder - dem af nylon er for store i næsen, dvs. at de bare sidder og kører rundt, jeg har en af nylon (en af dem, med 2 pandebånd så den både kan være str. cob og full) og en Hubertus af læder.

Nylonlortet kan kun bruges til den haflinger, jeg har stående, det er den eneste, som er tykmulet nok til, at den ikke kører rundt. Hubertus'en i str. full af læder derimod, den sidder helt fint på min 1,5 års plag med et fint lille hoved. Jeg har aldrig set nogen nylonkapsuner som duede til noget, men til gengæld kan læderkapsunerne være meget stive (bl.a. den jeg har som koster 1000 kr. fra ny) - jeg vil ikke anbefale denne halvdårlige og dyre kapsun heller, og jeg ville ikke bestille en pr. postordre, men købe en i en rideudstyrsforretning, hvor jeg kunne bytte den igen.

Problemet med Hubertus'en er, at den er så bøjelig og samtidig i næsebåndet, at den nærmest ruller sig for meget sammen, og dermed glider ned i hagegruben og sidder, sådan at man enten må finde sig i, at næsebåndet sidder skævt, højere oppe foran end bagpå, eller spænde den så langt ned, at den hele vejen rundt ligger i højde med hagegruben.

Men alt i alt er den af læder dog anvendelig, det er den af nylon ikke.

Alternativt kan du købe en spansk kapsun hos fx. www.akademisk-ridekunst.dk - men jeg tror dog ikke at sådan en sidder så fast som en alm. kapsun.
0
0
Svar på denne tråd

spansk kapsun
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 14:15
Jeg har set dem på "akademisk ridekunst" og jeg synes de er lige dyre nok. Jeg skal næsten kun bruge den under tilridningen og til gåture, da jeg kun longerer meget sjældent når først hesten er tilredet.

På den anden side vil jeg heller ikke gå så meget op i at spare penge at jeg ender med en kapsun jeg ikke kan bruge til noget.

Marlene

- opstaldning søges i nærheden af Aalborg Ø / Vejgaard -
0
0
Svar på denne tråd

spansk kapsun - helt klart
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 22:29
Hejsa

Jeg har investeret i en BB kapsun se www.akademisk-ridekunst.dk

Den er bare SÅ lækker og kan bruges som næsebånd til hovedtøj, som alm. kapsun, under tilridning, gåture, longering mv.

Den er super lækker og kan hel klart anbefales!

Kh
Gitte

Mød hingstebassen Jack, hans nordbakke ven Balder,
hundepigen Sari, min kæreste og hans søn på præsentationen.

Hundetræning i Lyngby og Mørkøv, adfærdsbehandling - klik her.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider