Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Adfærds-terapeut til kat???
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 21:41

Min kat er siden slutningen af efteråret begyndt at jagte sin hale - indimellem så slemt at hun hvæser af den og slår/bider efter den!!! Det er hverken leg eller sjovt for hende og vi kan se at det desværre ikke går i den rigtige retning!

Jeg kan på nettet læse mig frem til at det er en psykisk lidelse, som kræver enten angst dæmpende medicin eller adfærds behandling og jeg foretrækker sidstnævnte, da jeg mener at medicinen kun er symptom-behandling!

Men men men.. Jeg kan simpelhen ikke finde nogen adfærds terapeuter der har erfaring med behandling af katte!!! Hunde og heste er der masser af muligheder indenfor, men kan ikke finde nogen som kan hjælpe inden for katte-området..

Nogen her som kender en der kan hjælpe min Mille!!!

Mvh Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror det
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 11:38

vil være en god ide at kontakte din dyrlæge. De kan vist henvise til en terapeut eller give din kat den nødvendige medicin. Det lyder ikke sjovt for din Mille-mis. Min missepige er til tider også meget "speciel" og har da også overvejet lykkepiller til hende. Hun har det dog bedre nu. Vi købte en kat mere og så blev hun glad. De to er nu uadskillige.

Men kontakt dyrlægen. Jeg tror sagtens han/hun kan hjælpe dig med problemet.

MVH Marisi-en anden kærlig katteejer

Meum equus Felix est mea vita et meum amor
0
0
Svar på denne tråd

Ej det lyder
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 12:16

Sindsygt

Stakkels mis, håber i finder en løsning.

Kan det tænkes at den har ondt i halen?

0
0
Svar på denne tråd

gfasgg
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 21:17

Det er ikke vores indtryk at hun har ondt i halen - vi kan sagtens røre den! Og der er også kun i de korte "flip" at den er gal - altså det er ikke 24 timer i døgnet hun jagter den, men perioder på alt fra 5sek til 1min. Nogen gange er det kun et enkelt slag den får og andre gange render hun hele huset rundt, springer rundt i sofaerne og er ved at rende os ned..

Mille tåler ikke synet af andre katte, så det er helt udelukket at skaffe hende en legekammerat! Men jeg vil prøve at ringe til min dyrlæge i morgen - ved dog at de vil hentyde til at aflivning vil være det bedste for hende, men jeg er ikke klar til at opgive min lille misser.. Opgiver hende ikke uden at have forsøgt at afhjælpe hende!!!

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 23:48

først, stakkels mis, den har det tydligvis ikke god i situationen.

Hvad med at prøve at kontakte kattens værn og dyrenes beskyttelse og spørge dem om de kender en.

Du kunne jo også prøve at kontakte en til en hund, og spørge om hun kunne have en ide om hvad der kunne hjælpe.

Håber virklig du finder en løsning.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

Vi ses på www.hestehygge.dk

0
0
Svar på denne tråd

Adfærdsbehandler links
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 13:04

Jeg ville klart kontakte Maiken Lysholm Steen, hvis jeg havde problemer med min kat: http://www.animal-farm.org/ har læst hendes bog om træning af kate og synes hun lyder SÅ fornuftig.

Alternativ kan man få hjælp på Etologisk institut www.etologi.dk - men jeg ville prøve Maiken først - også for evt. henvisning, hvis hun bor for langt borte.

Hilsen

Søs

To sadler KØBES

Stübben Bennys Harmony bom 33,5 og 17,5" - eller endnu bedre 17".

En Henry de Rivel "Paris", bom 3,5 og sæde 17"

Ring til mig på 41 90 56 70 eller skrive en besked.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider