Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

nogen med erfaring, mobil dyrlæge odense
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 10:40

Hejsa.

Jeg har fundet en hjemmeside på en mobil dyreklinik her i odense

www.mobil-klinikken.dk/news.php. er ikke så god til links, så ved ikke om det virker.

Er der nogen, der har erfaringer med denne klinik? gode som dårlige?

Har ringet og snakket med ham, og hans priser ligger ca. 800-1000 kr. under de andre klinikker, jeg har haft kontakt med.

Det drejer sig om sterillation og kastration af to katte.

Jeg ved bare ikke, om jeg tør bruge ham, når han nu skal hen og åbne katten op på mit køkkenbord. Men det vil stresse dem meget mindre, end hvis de skal afsted til en klinik.

Han siger selv, at han ikke ser noget problem i at gøre det i hjemmet, idet der på en operationsstue tit er mange dyr igennem pr. dag, hvilken også udsætter et dyr for risiko.

På forhånd tak

MONICA & ROSSO
nu også med Sussi Solskin

{>

0
0
Svar på denne tråd

lytter lige med her....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 12:38

vil også gerne hører jeres erfaringer......

mvh

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 14:59

kender ikke dyrlægen - men vil nok ikke spare de penge, da de ikke har samme hjælpemidler, som de har på en dyreklinik....

(ilt og hvad der nu ka ske, hvis 'uheldet' er ude...)

(hvis det foregår i hjemmet)

Bare min mening, fra en der ikke går på kompromis med pris og kvalitet, når det gælder mine dyr.

MVH.

Betina

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

se mere på: www.stutteri-lyngholm.dk

0
0
Svar på denne tråd

Anden klinik
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 15:35

Jeg har allerede taget beslutningen om, at de to små missere ikke skal opereres hjemme på køkkenbordet..

Kom til at se på billederne på hans hjemmeside, og han står og åbner en killing op iført en forvasket alm. t-shirt. Der er ikke så få ting, der kan nå at drysse fra T-shirt og ned i den åbne kat.

Ellers tak .

Så Anton og Freja kommer på en rigtig klinik, så jeg er sikker på at tingene bliver gjort korrekt .

Men jeg hører da gerne fra andre, hvis de nu har gode erfaringer med pågældende dyrlæge.

MONICA & ROSSO

{>

0
0
Svar på denne tråd

mobil klinik
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 07:52

Hej Monica

Jeg synes du har taget den rigtige beslutning Det virker meget uproffesionelt at udføre operationer på et køkkenbord - også selvom det er et lille indgreb som neutralitionen jo er. På et dyrehospital er ALT sterilt i operationsrummet. Kommer man til at røre uden handsker skal man starte helt forfra med at dække af, finde nyt operationssæt frem osv. Det er jo netop for at sikre at dyrene ikke bliver syge og et køkken er jo langt fra sterilt. Som du selv siger kan der drysse mange sjove ting ned i den åbne kat fra en gammel t-shirt.

Så er der også, som Betina skriver, en risiko for at det går galt. Det er der hver gang dyret bliver bedøvet, men på hospitalet står der dyrlæger og sygeplejersker klar til at udføre en evt. genoplivning. På Odense Dyrehospital (hvor jeg forresten lige har fået elevplads som veterinærsygeplejerske *Weeee!* ) har de alverdens high-tech udstyr til at hjælpe dyret i krisesituationer.

Så jeg ville, ligesom du, helt klart betale det ekstra og være sikker på at mit dyr er i kyndige hænder.

Line & Magoo

0
0
Svar på denne tråd

ej hvor lækkert...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 08:53

Tillykke med pladsen, det er da bare for fedt.. de pladser hænger jo ikke ligerem på træerne..

Jeg har bestilt tid til dem i klinikken i Overgade.. har fået dem anbefalet af en kollega.. så torsdag eftermiddag behøver jeg ikke spekulere mere på katte i løbetid, eller Anton, der lige ønsker at se lidt nærmere på Freja .

Går det godt med Magoo og hans allergi osv?

Rosso og Sussi går og hygger sig, er jo begyndt at ride Sussi så småt, og hun er bare så cool.. vi var på tur den anden adg, hvor Camilla red på hendes lille hoppe, og mig på sussi.. det var bare så fedt at ride afsted på den lille tøs, når man har ventet så længe på at få lov...

MONICA & ROSSO

{>

0
0
Svar på denne tråd

Monica
Forfatter: 
Dato:  29-03-2008 09:37

Tusind tak, jeg kan heller ikke beskrive med ord hvor glad jeg er for at have fået pladsen :-) Jeg skal starte til januar, så jeg har lige et halvt år her efter gymnasiet hvor jeg skal arbejde.

Det går rigtig fint med Magoo, den vaccine Theresa fik udarbejdet til ham er helt fantastisk. Det er kun i ugen før og efter han får sin vaccine at han er lidt skidtmads, ellers kan jeg bruge ham som enhver anden ridehest, bare han lige får lov at få pusten ind i mellem. Det er langt fra hver gang at der kommer et host under træning, så det er jo virkelig en fremgang når man tænker på, at han engang ikke kunne traves for lange tøjler uden at få voldsomme hosteanfald.

Nej dog, har Camilla fået sig en ny lille hest? Det vidste jeg ikke :-) Har hun ikke Razzino mere så?

Ja, kan godt forestille mig hvilken forløsning det må være endelig at sidde på ryggen af Sussi - det var en god lille hest du fik dig der, selvom hun har været lidt dyr i dyrlægeregninger i den tid jeg har kendt hende

Hvordan med Rosso-drengen, lever han i bedste velgående? Jeg tænker på om han er blevet rideklar igen?

Line & Magoo

0
0
Svar på denne tråd

Rosso & Sussi
Forfatter: 
Dato:  29-03-2008 11:47

Camilla har skam stadig Razzino.. ham skiller hun sig ikke lige af med .

Men hun har købt en lille fin travhoppe på ca. 1.60.. Ayla.. vi kalder hende trafik Ayla, for hun er ikke til at hyle ud af den, hvis der kommer biler, traktorer eller andet.. Ayla har været en kæmpe hjælp med Sussi, for Sussi er helt rolig, når Ayla går med..

Rosso er helt på toppen..han tror vist stadig han er en 5-6 år, og ikke 18, når vi er på tur, man kan ikke køre ham træt.. hans problemer med krydset er helt væk, så han kan rides helt normalt igen.. dejligt.. Det eneste problem med Rosso er, at han er begyndt at stresse op, når han står i stalden.. og vi kan ikke helt finde årsagen.. vores bedste bud er, at han ikke er vant til at stå i åben boks, og han har svært ved at finde ro, når han ikke har høje vægge omkring ham . Så jeg har været lidt bekymret for ham.. men lige så snart de kommer på fold eller vi er ude og ride, er der ingenting overhovedet..

Men ellers har de det rigtig godt.. Sussi har 7 - 9 -13 ikke været syg siden november, hvor hun jo blev indlagt.. hun fik en ormekur mod bændelorm, og så har jeg skiftet foder på hende, så hun er lige pludselig blevet unghest igen.. hun bukker rudnt ude på folden, og har en del mere energi, end hun tidligere har udvist, så det er bare så skønt at se..

Det lyder da til, at Magoo er ved at komme i topform igen.. hende Therese er sq dygtig.. er du stadig hos Kurt og Else?

MONICA & ROSSO

{>

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 15:39

Nårh det var godt - man kan da heller ikke sådan lige skille sig af med sådan én som Razzino Han er noget for sig, store baby-hest. Er han tilfreds med at have fået en søster så? Trafik Ayla, skønt navn, haha! Hvor gammel er hun?

Det lyder da mærkeligt med Rosso, men mit bud ville også være at han ikke kan finde ro i boksen pga. de "manglende" vægge. Eller måske er Hugo flyttet med jer?

Ja jeg kan godt huske at jeg læste et indlæg herinde om at Sussi var syg. Godt at hun er kommet så fint ovenpå igen Jeg forsøger at forestille mig Sussi i et bukspring, men nej, det går ikke. Har jo aldrig oplevet hende så "vild", men det er da lækkert at hun er vågnet sådan op.

Det er simpelthen så skønt at Magoo er kommet nogenlunde stabilt ovenpå igen. Han har stadig en dårlig dag med hoste i ny og næ, men det er klart allergivaccinen / Therese's fortjeneste at han kan rides så stabilt som han kan. Hun kommer faktisk på besøg på torsdag for at tjekke hans bisser og give ham hans årlige vaccination. Jeps, vi står stadig hos Kurt og er meget glade for det Så fedt at se hestene spænde afsted på de store folde - wruuum!

Line & Magoo

0
0
Svar på denne tråd

Klinik....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 19:54

Ville i turde at bruge ham hvis det bare var til vaccination af en hund?? Der er vel ikke så meget der kan gå galt -og der er da lidt at spare også...

Hvad der er sparet er tjent. Hvis jeg skulle have lavet større indgreb på mine dyr ville jeg nok også vælge en anden. Med mindre det bare var en simpel kasteration. Synes en sterilisation er lidt voldsomt hjemme i køkkenet.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Dressurpart søges til Lerano :) klik her

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider