Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Kamera
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 20:09

Hej med dig!

Jeg har en interesse i at fotografere heste og natur, som mange af jer måske også har! Jeg er ved at spare sammen til et et kamera, - et godt et! Jeg har kigget en del på Canon EOS 400D, og er ret vild med det, men pengene skal jo lige skrabes sammen :) Men hvilke kamera/er har i/du? Jeg ville blive rigtig glad hvis i skrev hvilket i havde, og hvad i synes om det, og hvilket udstyr i har osv.! Det er jo svært at vælge kamera, og det ville været rart med nogle anbefalinger mm.

Hilsen Siff

- Dressur er bedst, især til hest! xp (- På Benton! xD <3)

0
0
Svar på denne tråd

Valg af kamera
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 21:04
Hvis du ønsker at investere i et spejlreflekskamera så er Canon eller Nikon et rigtig godt valg. Det er begge firmaer som har rigtig mange års erfaringer. Derudover er der en parameter som er endnu vigtigere. Der findes en stribe af brugt udstyr som passer til disse. Faktisk vil mange der starter med disse semiprofessionelle kameraer opdage at kameraet er den mindste del af prisen. Indkøb af linser, filtre, flash m.m. løber også op.

Canon EOS 400D som du har overvejet er helt klart et godt kamera. Der vil være meget få opgaver dette kamera ikke kan klare. Men jeg bliver nød til at gøre opmærksom på at den linse der medfølger, er overraskende dårlig. Det er ikke fordi Canon ikke laver rigtig gode linser. Tværtimod. Men de har valgt at holde den samlede kit pris nede ved at inkludere en linse som ligger langt under vanlig Canon standard. Der er de kit-linser der følger med Nikons budget spejlreflekskameraer markant bedre.

Jeg har selv valgt Nikon. Primært fordi jeg foretrækker den betjening som dette fabrikat har. Men også på basis af de review jeg har læst på internettet. Dermed ikke sagt at Nikon er bedre end Canon. De har hver deres stærke og mindre stærke sider. For mig var det bare det rigtige valg.

Jeg har to kameraer. Nikon D70s og Nikon D200. Begge kameraer som jeg har haft meget glæde af. Derudover har jeg en del udstyr.

Kameraer:
  • Nikon D70s
  • NikonD200
Linser:
  • Nikon 50
  • Nikon 35-70
  • Nikon 18-200
  • Sigma 10-20
  • Tamron 70-210
  • Tamron 90 macro
  • Cosina 19-35
Andet udstyr:
  • Nikon SB-800 Flash
  • Polarisationsfilter
  • UV-filter
  • Sky-filter
  • Ekstra opladeligt batteri
  • ScanDisk CompactFlash memororycard 2MB, 4MB og 8MB

Nogle af de billeder jeg har taget kan ses på min hjemmeside. Jeg har været heldig og har haft mulighed for at sælge en del af mine billeder. Men det er nok ikke noget man skal satse for meget på. Fotografering er en god hobby som man kan få mange skønne stunder til at gå med.

Jeg ønsker dig helt og lykke med det.

Venlig hilsen Allan
0
0
Svar på denne tråd

canon kamera
Forfatter: 
Dato:  24-03-2008 22:31

Jeg har forgængeren til 400D, nemlig 350D som jeg har været meget, meget glad for. Det kan alt hvad man som alm. amatør har brug for - og meget mere. 400D fåes også til en meget rimelig pris nu når dets afløser 450D er kommet.

Da jeg købte mit 350D, købte jeg kitsættet med to objektiver til: 18-55 og 55-200. Det er to fine allround objektiver som passer fint til at starte med. De er sidenhen suppleret med et 50 mm samt et godt L objektiv: 70-200 USM f/4.0

Nu har jeg så opgraderet til EOS 40D som jeg er blevet endnu mere glad for end jeg var for 350D :)

Det er virkelig et toplækkert stykke elektronik.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider