Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

INGDAMS, køb af sadel..
Forfatter: 
Dato:  28-02-2003 19:08
Jeg skal have en ny sadel, og har tænkt på at kontakte ingdams, da jeg synes de er forholdsvis billige med deres sadler, og så er der mulighed for at kunne afbetale. Da min "dreømme-sadel" er tæmmelig dyr, synes jeg det er en god ting.
Nogen som har købt sadel ved ingdams på afbetaling, ris og ros.

Men jeg skal jo have en sadelmager ud og prøve, nogen der har erfarringer med den sadelmager ingdams har? Er Han/De gode??

Håber på svar.
HesteHilsner HeidiZ og Drengerøven :-)
SÅ! Nu er vi omsider kommet på nettet Hér

Kieffer Wien (m. FOTO) Sælges!!
0
0
Svar på denne tråd

Re: [UDST] INGDAMS, køb af sadel..
Forfatter: 
Dato:  28-02-2003 19:11
OG lige en anden ting, nogen som evt. kan anbefale andre gode sadelsteder på FYN, med kvalificeret folk?

0
0
Svar på denne tråd

Undgå "sadeltilpasningen"
Forfatter: 
Dato:  01-03-2003 09:22
Jeg har selv en enkelt gammel erfaring med opstopning af sadel hos Ingdam's og den var ikke voldsomt positiv.

Desværre har jeg hørt en del "skræmmehistorier" omkring Ingdam's sadeltilpasning: heste der er mere eller mindre uridelige flere måneder efter pga. ondt i ryggen.

Nej, så lad være med det!

Mht. afbetaling, så vil jeg aldrig nogensinde selv låne andre steder end i banken! Ok, nu er jeg også bankansat, men prøv lige at høre hvorfor:

1) Renterne: Du kan sikkert få et lån gennem hvad det nu er for et finansieringselskab de benytter. Det eneste finansieringselskabet gør er, at se om du er i RKI (Ribers) og er du ikke det og har en rimelig indkomst, så får du lånet. Sådanne selskaber har naturligvis en del tab i forbindelse med manglende kreditvurdering, så de må jo på en eller anden måde garderer sig imod for store tab. Det gør de ved at have en stor indtjening: nemlig renterne. Uden at vide det, så betaler du højst sandsynligt 18-20% årligt i ÅOP (Årlige omkostninger i procent). Det er alle gebyrer, renter, oprettelse osv. regnet om til procent på sådanne lån.

I banken kan du højst sandsynligt låne til det halve!

2) Hvis banken ikke vil låne dig pengene efter en omhyggelig kreditvurdering, så er der nok en grund til det. Så lad være at sætte dig i gæld andetsteds, for banken har nok vurderet, at du ikke har nok penge til at betale x antal kroner tilbage hver måned.

Jeg kan ikke huske hvor gammel du er. Bare husk, at man skal være myndig, for at kunne låne penge nogen som helst steder.

Venlig hilsen Camilla (Felur)

Den, som vil lære at befale, må først have lært at adlyde.

- Solon -

Så virker Gæstebogen på Felur's hjemmeside!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Undgå "sadeltilpasningen"
Forfatter: 
Dato:  01-03-2003 11:08
Mht. priserne i Ingdams, så er de tydeligt forhøjet!! Kataloget er gammelt, og priserne forandrer sig. Det fandt jeg ud af, da jeg skulle høre prisen på en Stübben Tristan. I kataloget koster sadlen ca. 9000,-, da jeg ringede skulle de have 11000,-, hvilket er betydeligt mere. Også i forhold til andre sadler, andre steder.

Håber du finder en god sadel ;-)

Det er godt når det går bedre, men det er bedre når noget går godt.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-03-2003 11:44
Camilla(Felur): Tak for dit svar :-) Har læst de gamle indlæg (tilbage til 2000/01, mener jeg), men da det jo var et stykke tid siden, kunne det jo være at der var kommet nyt godtfolk til, men det lyder det jo desværre ikke til.

Mht. finasering, så kan jeg ikke låne i banken :-( Er overhovedet ikke særlig vild med at skulle låne penge nogen steder, men da det er lidt af en akut sag, kan det nok blive nødvendigt, hvis jeg ikke kan finde ud af noget med mine forældre.

Selvfølgelig kunne jeg købe sadlen brugt, men så kommer der alligevel ekstra gebyr oven i, for at få en sadelmager ud og tilpasse den.

Donia: Ja, det tænkte jeg sg' nok :-(

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-03-2003 14:09
hvorfor ikke købe en god brugt sadel istedet hvis pengene er et "problem" ?

Jeg vil også fravælge Ingdams. Der er absolut ingen service.......og de er ikke billigere end andre.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Der er flere end Ingdams
Forfatter: 
Dato:  01-03-2003 14:40
Ingdams er efter min mening temmelig dyre.
Havde en veninde der skulle have rettet stopningen til på en sadel hun lige havde købt.
sadlens stopning var utrolig pæn og glat, men stoppet lidt højere i den ene side, da den havde ligget på en hest med skæv ryg.
Ingdams tog 1000 kr for at rette denne stopning, hvilket efter min mening er alt for meget.

Zoocity har også mange sadler, flere end dem i kataloget. De kører også ud med sadler, og tager ca.250 kr, hvis handlen ikke bliver til noget.

Jane fra HERI kører også ud med sadler, hun tager så ca.450 kr. hvis handlen ikke blive til noget. Til gengæld sælger hun Demo modeller billigere, samt du kan bede hende tage flere pæne brugte sadler med.

Selv uden rytter
vil en hest altid være en hest
men en rytter uden hest
er blot et menneske
Stanislaw Jerzy Lec
0
0
Svar på denne tråd

Re: Der er flere end Ingdams
Forfatter: 
Dato:  01-03-2003 17:58
Købt brugt. En ny sadel er alligevel bare et fabriks-standard-produkt, som sandsynligvis også skal tilpasses.

Mht. lån giver jeg Camilla (Felur) helt ret - set på langt sigt er forbrugslån en dyr fornøjelse. Du binder dig desuden til en udgift i lang tid. Tænk på, at din situation måske ændrer sig indenfor de næste par år - fx indtægt ifm. studier.

Desuden falder sadlen drastisk i værdi, så snart du tager den i brug. Viser det sig så senere, at det alligevel ikke var sagen, mister du mange penge på et videresalg.

Brugte, velholdte kvalitetssadler holder prisen - så har du også råd til at skifte den ud, hvis det bliver nødvendigt.

Mette (Fjolle)
DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-03-2003 21:44
Tusind tak for jeres råd.

Har snakket med hende der har Sadler.dk, og hun sender en brugt Stübben Tristan til mig, som jeg kan prøve. Den koster 6700 kr, og er rigtig rigtig pæn (Siger hun). Den er Rød/Brun, så jeg er ret spændt på at se den - det er også kedeligt med alt det sorte :-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2003 10:13
Hej Heidi.
Hvad er der galt med den sadel du har nu ?
Skal jeg have omstoppet min sadel, koster det mig KUN 650 kr. incl. ALT! Er du sikker på det ikke kan lade sig gøre?
Mvh. Lotte."Danske Oldenborg heste kan og vil" B-)
0
0
Svar på denne tråd

Til HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  03-03-2003 09:27
jeg vil råde dig til at lade være med afbetalingen. som camilla siger så bliver renterne urimelig høje og derfor vil jeg også råde dig til at låne i banken. personlig synes jeg nu altså at det er noget skidt med at låne og bedre isetdet for at købe en lidt billigere sadel som man så kan betale kontant. men har aldrig selv prøvet at låne penge til noget.
men det er jo også hvordan folk helst kan lide at købe sadel.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Til HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  03-03-2003 20:55
LotteC: Nej - den ligger som den skal. Eller dvs. de kan godt gøre noget ved den, men de er ikke sikre på det hjælper så det kan ikke betale sig.

Mona: Ja - det kan der være noget om. Men, nu har jeg en invisteret i en god hest, og vil selvfølgelig have noget, som ligger godt, og som jeg føler mig til rette i. Og ikke mindst af alt, kan holde de næste 20 år.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2003 07:28
Er det Kiefferen du har solgt, de har været i tvilv om?!
Eje, hvad er det for noget juks de har bildt dig ind.
Nå Heidi, ham sadelmageren jeg var på kursus ved sidste år, havde taget sadeler med så man kunne se hvordan de så ud inde i. De sadeler der var nemme at reparere på var; Passir, Stübben, Kieffer.
Fordi de er delt op i 3 dele. Dvs. et forstykke, et midterstykke og et bagstykke. Går sadelen i stykker i midten, så skifter man den del ud med noget nyt.
Og den vil være lige så fin som før......
Mvh. Lotte.
"Danske Oldenborg heste kan og vil" B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-03-2003 16:00
Hej Heidi

Har du evt tænkt på at købe en brugt i tyskland.
Hvis du ved hvad for en model du vil have og du ved at den passer din hest, så kan du spare meget ved at købe den i tyskland, fx her på auktionssiden.

e-bay sadler

Jeg har selv købt nogle gode billige sadler i tyskland. Speciel på Stübben kan man spare mange penge.
Hvis du er heldig kan du få en Stübbben Tristan for 3000-3500kroner.
Hvis du har brug for lidt oversættelse må du gerne skrive.

Hilsen LeneJ
0
0
Svar på denne tråd

hmm
Forfatter: 
Dato:  07-03-2003 13:29
Jeg troede ellers du var drøn glad for din Kieffer? Har han haft ondt i ryggen?

Kh MetteH
0
0
Svar på denne tråd

MetteH
Forfatter: 
Dato:  17-03-2003 21:41
Jeg er også meget glad for den, sidder rigtig godt, men bommen er for bred til Putin så den glider tilbage :-(

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider