Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Dækkenvask - nordjylland
Forfatter: 
Dato:  15-03-2008 09:34

Er der nogen herinde der kender en med en industri vaskemaskine, der vasker vinterdækner, gerne i 9500/9610 området??

0
0
Svar på denne tråd

Næ, jeg brugte
Forfatter: 
Dato:  15-03-2008 10:35

Kymi Rens i Aalborg/Gug.

www.kymi.dk

Kymi kan både vaske og imprænere hestedækkener, til en ok pris...

Mvh.
Lene
Stald
Vestervang
0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er
Forfatter: 
Dato:  15-03-2008 11:16

dem jeg bruger pt. men jeg har en hest der har fået store problemer med en del sår rundt omkring på kroppen, der er taget biopsier, og det er en allergisk reaktion fra noget udefrakommende, derfor vil jeg undersøge muligheden for at finde en der vasker i evt. minirisk (jeg kan selv medbringe) og jeg skal ikke have dækkenet imprægneret, da Kymi, og andre, imprægnere både udvendig og indvendigt i dækkenet, og imprægneringen er meget giftigt, og jeg er nødt til at fjerne enhver mulighed for allergifremkaldende stoffer.

Det er ike mere end 1 måned siden ejg fik vasket alle min dækner derude, og dumme mig fik dem imprægneret, derefter fandt jeg ud af den tidligere stillede diagnose ikke var korrekt, og jeg er nu begyndt forfra med udelukkelsesmetoden, en dyr omgang, ca 500 kr bare i vask, og de skal vaskes igen nu.......

0
0
Svar på denne tråd

Okay..
Forfatter: 
Dato:  15-03-2008 11:43

Chelab...

Det kunne jeg jo så ikke lige vide at du HAR brugt Kymi..

Jeg vidste så heller ikke at Kymi imprænere dækkener både udvendig og indvendig...

-En anden ting, køb et Rambo Duo dækken (dyr i indkøb, men mit har holdt i 3-4 sæsoner nu).

Med et Rambo Duo kan du tage inderdækkenet ud og vaske i en alm. vaske maskine.

Duo dækkenet kan skilles i 3 dele, hals-, yder og inderdækken...

Mvh.
Lene
Stald
Vestervang
0
0
Svar på denne tråd

Nej....
Forfatter: 
Dato:  15-03-2008 12:10

hvor skulle du også vide det fra ;-)

Men jeg kan tydeligt mærke imprægneringen, specielt på et af dæknerne indvendigt, det er en sej, fedtet overflade, svært o gforklare, men det er jo den nemmeste måde for et vaskeri og imprægnere, ved at putte vaskemiddel og imprægnering sammen og så ordne det hele i en arbejdsgang, hvilket er helt iorden og jeg er fuldt ud tilfreds, men det kunne være skønt, hvis der var en privat person der vaskede dækner, og man evt. kunne have indflydelse på hvad de blev vasket i, ikke kun for at spare lidt penge, de er såmænd brugt på dyrlæger x3 i det her år allerede, men også for netop at kunne være sikker på hvad de blev vasket i. Som skrevet jeg har ingen problemer med selv at købe vaskemidlet overhovedet, og ejg er klar over der skal en del vaske ttil førend imprægneringen er helt ude af foret på dæknet.

Din anbefaling med Rambo Duo'en var en god idé, jeg har en underdyne på 200 g, godt nok ikke Rambo, men tror du den kan vaskes i en helt alm. vaskemaskine, vil den ikke blive for tung? Den har jo størrelse med en god stor fiber dyne..... Hmmm måske man skulle forsøge sig når manden ikke var hjemme. Pt. bruger jeg en undertrøje under dæknerne, den kan jeg selv vaske, og så har jeg fleece dækner der er vasket af mig selv.

0
0
Svar på denne tråd

Mit Duo
Forfatter: 
Dato:  15-03-2008 12:51

Dækken og inderdækken har jeg vasket nogle gange efterhånden..

Selve yderdækkenet er jo det størreste, der er ikke meget plads i vaskemaskine når det er i..

Det er inderdækkenet jeg vasker mest, da det er det som bliver mest beskidt..

Muder osv. på yderdækkenet børster jeg af, det yderste dækken bliver ikke vasket så tit og inderdækkennet..

Mvh.
Lene
Stald
Vestervang
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider