Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bomløs med massere af støtte ? :)
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 12:12

Hej folkens

(jeg ved ikke om det er oprettet det rigtige sted, men jeg prøver).

Jeg vil meget gerne have mig en bomløs, og jeg kender flere som jeg synes er rigtig gode :)

Men kender i nogle som har en rigtig god støtte og som sikre en god rygsøjlefrihed ?

Og som er god til kraftige typer som islænder og haflinger :)

MVH Line

2 års DV hoppe tilsalg

www.heste-nettet.dk/lodge/69260/ hest/141532/

Mor: Stald Mejnerts Martinez. Kåret i RDH med 8 i helhed.

Morfar: Michellino DVE 542

Far: Solos Carex DVH 60

Farfar: Castro DVE 481

0
0
Svar på denne tråd

Cherokee bomløs
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 13:19

jeg har blandt andet hørt meget godt om Barefoot Cherokee bomløs sadel :)

Kender i den ?

MVH Line

2 års DV hoppe tilsalg

www.heste-nettet.dk/lodge/69260/ hest/141532/

Mor: Stald Mejnerts Martinez. Kåret i RDH med 8 i helhed.

Morfar: Michellino DVE 542

Far: Solos Carex DVH 60

Farfar: Castro DVE 481

0
0
Svar på denne tråd

Cherokee
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 13:53

har ingen knæstøtte, men er ellers udmærket.

~ G & L ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

Der er så meget kvinder ikke forstår.......om mænd!

0
0
Svar på denne tråd

Cherokee
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 14:18

Jo Cherokee har knæstøtter - men rigtig rigtig meget søtte i, efter min mening..

Jeg er super glad for den. Og jeg synes støtten er optimal

Kærlig Hilsen Camilla

ღ Ejer af araber hoppeღ

- til døden os skiller

0
0
Svar på denne tråd

christ lammeskindssadel
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 16:30

jeg ville nok investere i en christ lammefætter.

Fantastisk støtte til rytteren, måsen sidder som støbt i den. Desværrer er der ingen rygsøjlefrihed, men mine heste alle som en er glade for at gå med den.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 23:05

Trekker Pro Endurance.

MASSER af støtte, rygsøjlefrihed som kan varieres - panelerne kan flyttes, udskiftes med tykkere eller tyndere, knæstøtte som kan varieres (man kan sætte Wintec knæstøtter i, hvis dem der er med ikke er nok), der er en høj bagsvidsel og man sidder bare rigtigt godt i den.

Jeg vil ikke gerne ride på en belgier f. eks. med den, men på en islænder eller haflinger tror jeg ikke det er noget problem - min dame på 170 har runde ribben og den ligger fint på hende, jeg har en dejlig balance. Den er også ekstra lavet med en smal talje for at den ikke skal være så bred som f. eks. alle Barefoot sadlerne er (De har hestens bredde + sadlens bredde, det er grundprincippet i alm. bomløse).

Her er den, pillet fra hinanden (Knæstøtte og paneler ligger på gulvet). Det sjove håndtag er kopfjernet som kan indstilles rigtigt meget - på billedet er det på det smalleste, lige efter transport.

Vi fik ikke redet voldsomt meget før hun blev syg, men jeg kan meget bedre holde balancen i denne end i den gamle Hubertus Kombi, og føler mig mere "holdt fast". At man så kan indstille sædestr. osv. er jo bare et meget stort plus. Den er heller ikke voldsomt dyr - 7150 kr de fleste steder, og så behøver man sandsynligvis aldrig en anden sadel mere.

/Lene

Nyfrelst Bomløsrytter.

Nu som ejer af Basse - Drømmehesten.

En rigtig hest er en Holstener på over 170!

0
0
Svar på denne tråd

lene...........
Forfatter: 
Dato:  12-03-2008 10:11

uha jeg glæder mig til at prøve den sadel

mvh hilsen
SUNFLOWER
Marsvin unger sælges
INDSIGT GIVER ANSVAR

0
0
Svar på denne tråd

Hihi Sunflower
Forfatter: 
Dato:  12-03-2008 10:54

Du kommer bare når din hest er klar :-) Jeg er så begejstret for den at jeg glad og gerne plastrer HN til med den konstant *GG*

/Lene

Nyfrelst Bomløsrytter.

Nu som ejer af Basse - Drømmehesten.

En rigtig hest er en Holstener på over 170!

0
0
Svar på denne tråd

Sadel med meget støtte
Forfatter: 
Dato:  12-03-2008 11:50

Line:

Jeg kan anbefale enten Sensation : www.optimalsadel.dk/ product_info.php?cPath...18e9af33f1

Den former sig helt utroligt efter hest og rytter og giver mere og mere støtte efterhånden den bruges. På billedet er de små knæsstøtter, men fremover får jeg kun hjem med mega støtterne.

Den er oprindeligt designet til de umarkerede heste.

Eller hvis du ikke noget imod at sidde "bredere", så er Cherokee et godt bud også. Den kommer endda nu snart i en udgave uden tingeltangel og lidt afkortet, billeder kommer i næste uge :

www.optimalsadel.dk/ product_info.php?cPath...18e9af33f1

Den "nye" udgave af Cherokee bestilt hjem til lager.

At ride i den er lige som at sidde dybt i en sofa. Jeg har solgt flest til distanceryttere og til hygge, skovtursryttere.

KatrineH

Optimalsadel.dk - for optimal bevægelse
- salg af bomløse sadler centralt midt på sjælland - Tåstrup
0
0
Svar på denne tråd

Sensation
Forfatter: 
Dato:  12-03-2008 15:19

Katrine: har du sensation på lager nu? Er det i givet fald med glat læder eller "grippy"?

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

www.lille-hovgaard.dk

Priser fra kr. 700,- pr måned

0
0
Svar på denne tråd

Sensation
Forfatter: 
Dato:  12-03-2008 20:24

Jeg har i disse dage kun et par demosadler: en soft, blanksort og glat 17" og en mere (alm.) matsort glat 17.5".

De næste par uger kommer der dog masser af sadler.

Indtil videre sælges de lige så hurtigt som de kommer ind af døren. De fleste bestiller specielle farver og lædertyper (jeg har læderprøver og farveprøver i de brune).

Denne uge eller næste uge får jeg bla. en tofarvet brun samt en sort G3 (nuværende version er G4). Et par sorte G4 (blank soft sort) kommer der også og der er de alle ikke solgt endnu, men det er tæt på.

KatrineH

0
0
Svar på denne tråd

katrine
Forfatter: 
Dato:  12-03-2008 22:40

hvornår flytter du til fastlandet så vi andre også får mulighed for et visit af dig med prøver på diverse

der må da være en kømpe flok fastlændere der ønsker et besøg.

mvh hilsen
SUNFLOWER
Marsvin unger sælges
INDSIGT GIVER ANSVAR

0
0
Svar på denne tråd

Fastlandet
Forfatter: 
Dato:  13-03-2008 08:09

Ja jeg blev også lige lidt forpustet over alle de valgmuligheder i forhold til læder. Det ville altså være nemmere at forholde sig til, hvis man kunne se og føle lidt

Måske skulle man bare fylde en bil og køre derover?

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

www.lille-hovgaard.dk

Priser fra kr. 700,- pr måned

0
0
Svar på denne tråd

kathrine h
Forfatter: 
Dato:  13-03-2008 10:43

Kathrine h hvorfor er den ikke egnet til ryttere over 90 kg? bare nysgerrig?

0
0
Svar på denne tråd

nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  13-03-2008 12:19

efter billederne at dømme på araberen Zadeek, rager sadlen jo langt ud over bagerste ribben og det ser ud som om at rytteren vil blive placeret meget langt til bage på hesten. Faktisk ser den også for lang ud til fjordhesten. Nu har jeg lige haft sadelmager til min hest og han sagde det var fy fy at sadlen ragede ud over bagerste ribben, men mit spørgsmål er så hvor stor betydning har det med bomløse sadler????

Dette er ikke en kritik, men et reelt spørgsmål, da jeg selv er ret åben for idéen med bomløse sadler.

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

Trine mfl.
Forfatter: 
Dato:  13-03-2008 13:02

Der er slet ikke noget vægt ude i enden af sadlen, så det er ikke noget problem at den er længere end traditionelle. Denne sadel er faktisk den mest optimale til fjordhesten, idet rytterne til den svinger ml. 60-90 kg og hesten er meget svajrygget. Tidligere gik den med en 16-16.5" bomsadel med ovennævnte ryttere.

Mht. araberen, så er hestens ejer en juniorrytter - og desuden SKAL sadlen ligge bagved skuldrene som på denne hest sluttede meget langt bagude, hvilket er en af sadeludfordringerne ved de fleste arabere, da de så "pludselig" er kortryggede, udover at være bredere end de fleste .

Med bomløse sadler (og andre sadler) er det tillige vigtigt ikke at se på sadel og hest - alene. Rytterens størrelse betyder også meget for valg af str. sadel.

Mette: I skal være velkomne fra fastlandet, men aftal dato og tid først (gerne weekend).

Mht. vægten"grænsen" på 90 kg, så er det et spørgsmål om hvor stor sadlen laves. På begge billeder ses det at der er læderkant bagerst. Når sadlen laves større er det faktisk kun bagsvidslen der rykkes bagud - helt ud til kanten. Jeg har desværre ikke fået taget billeder af 17.5" sadlen endnu hvor det kan ses. Vejret er for dårligt. Men kanten af sadlen bestemmer begrænsningen af størrelsen af sædet.

Hvor blød sadlen rent faktisk er, har jeg ikke fået lagt på hjemmesiden endnu, men den kan (næsten) bukkes helt sammen på midten, ligesom Barefoot sadlerne. Derfor ingen vægt bagerst.

KatrineH

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider