Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

antiglideunderlag
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 12:03

nogen der har gode erfaringer med disse antiglideunderlag?

min sadel er til sadelmager og han har sagt at pga min hest er kort, tyk og muskelfattig skal jeg købe sådan et og ride med, til hesten har bygget muskler til selv at holde sadlen på plads, så den ikke glider frem på skulderen.og nej, jeg skal ikke have en anden sadel. denne er den bedst sagde sadelmageren.

men hvilke glideunderlag har du bedst erfaring med? mærke og pris tak;-)?

vh jeannette

0
0
Svar på denne tråd

dsadsada
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 12:21

De firkantede gummiunderlag med alle lufthullerne - det er bare noget der virker.

Flere producenter laver samme type underlag. Jeg har et fra Domma, der er ganske fint. Eskadron og Topreiter laver dem også.

0
0
Svar på denne tråd

underlag
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 12:29

Jeg har et fra Heri og er rigtig glad for det.

heri.dk/ product.asp?product=51...b=0&page=1

Lev ikke i fortiden, drøm ikke om fremtiden, koncentrer dig om nutiden.

- Heidi -

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

til alle..
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 12:32

nogen der kender dette? er det noget værd?

www.shires.dk/ viewPrd.asp?idcategory...duct=11561

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 13:17

Jeg blev af min sadelmager anbefalet at købe sådan et antiglidunderlag som man ligger under gulvtæpper o.lign. Det skal ligge mellem sadel og underlag. Jeg synes det fungere optimalt og så er det billigt. Jeg har givet 30,- i Jysk

Mvh Kit

Sort Albion dressursadel sælges. Model K2 17" Bom M/W Se billeder på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Til Kit
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 15:17

Hej Kit

Det lyder som en rigtig super idé.

Jeg har også problemer med at min sadel glider - dvs jeg kan ikke finde ud af om det er sadlen der glider frem eller underlaget tilbage ?!?!

Sadlen blev i sidste uge omstoppet og tilpasset hesten - men han mangler lidt muskler (trekantsmusklen) og sadelmageren kan ikke ændre mere.

MEN nu til mit spørgsmål - klipper du "tæppeunderlaget" til så det passer til hele sadlen eller kun så det passer under sædet ??

Venlig hilsen Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert - og så beklager jeg,

men min svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Ha' en rigtig god dag.

0
0
Svar på denne tråd

kit.....
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 17:17

jeg kan ikke helt se ideen med kun at putte noget mellem sadel og underlag. jeg vil da mene at underlaget så bare glider frem???

jeg har fået købt et anti glide underlag idag til 445kr. der er anti under på begge sider af underlaget.

glæder mig til at prøve det af, når sadlen kommer fra sadelmageren..

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 10:45

Heidi Sørensen: Jeg målte fra sadelklap til sadelklap. Altså så "tæppeunderlaget" ligger hen over ryggen på hesten og ned af siderne. Er det til at forstå. (er lidt svært at forklare)

latisha: Jeg vil mene at det er sadlen der får underlaget til at glide frem. Jeg oplever mere at hvis det kun er underlaget der glider, så glider det tilbage. Men jeg håber du bliver glad for det underlag du har købt. Man gør jo som man synes er bedst.

Mvh Kit

Sort Albion dressursadel sælges. Model K2 17" Bom M/W Se billeder på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Til Kit
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 11:55

Super - altså som et sadelformet underlag :-)

Tak for det - det må prøves

Venlig hilsen Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert - og så beklager jeg,

men min svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Ha' en rigtig god dag.

0
0
Svar på denne tråd

øv øv øv...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 06:52

nå så fik jeg redet med mit antiglideunderlag igår..øv..den glider stadig frem. @!#$..sadelmager snakkede om at den var for bred i bommen, men at han synes vi lige skulle se det an, men den bliver nok nødt til at blive laveet et nummer mindre. det er en albion sadel, så det kan heldigvis lade sig gøre har han sagt..;-)

0
0
Svar på denne tråd

til latisha
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 13:55

Jeg har prøver begge dele, altså equest-antiglid-underlag og anti-glid mellem sadel og underlag.

Det er kun Equest-antiglid-underlag der virker for mig, det er til gengæld så godt at jeg nu ikke bruger andet !

Der hvor man lægger anti-glid f.eks. mellem sadel og underlag, da vil underlaget bare glide, nu også med sadlen !

0
0
Svar på denne tråd

Har du overvejet noget andet?
Forfatter: 
Dato:  29-02-2008 09:19

Nu ved jeg ikke, hvor stor din hest er, men prøv at se her:

www.joras.dk/Annoncer/ Rideudstyr.asp?valg=De...r&id=19676

Hvis selen ikke virker (og den har uden undtagelse virket på alle heste indtil nu), får du dine penge retur.

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  11-09-2008 10:53

Jeg har også antiglid underlaget fra Equest eller Cliff Barnsby og jeg skal ALDRIG have eller ride med andre. Ja, underlaget kan glide tilbage, men det er kun hvis gjorden ikke er spændt nok.

Skal lige tilføje : Jeg havde prøvet alt. Mange forskellige underlag. 2 forskellige sadelmagere. 100% ny omstopning og nu til sidst en ny dyr sadel, men det eneste der er til forskel fra dengang og nu, er at jeg har et antiglid underlag og er blevet mange mange tusinde af kroner fattigere. Ikke engang min super lækre dyre og mange gange tilpasset nye sadel og en dyr Albion gjord, Anatomisk korrekt og ergonomisk facon der skulle forhindre at sadlen glider frem kunne løse mit problem.

Næ, det eneste der løste det, var underlaget og det SKAL være det fra Heri, andet duèr simpelthen ikke og er så spild af penge, ihvertfald for mig og min hest.

Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda.
0
0
Svar på denne tråd

Vi har lige
Forfatter: 
Dato:  13-09-2008 08:19

Fået et anti-glid-underlag til en af vores elevponyer, og det hjalp helt vildt godt.

Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv

Medlem af DÅHM syd

Undervis. tilbydes, se præs.

Støvler til børn sælges, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2008 22:49

Jeg har også et af dem fra Equest og jeg er ovenud tilfreds med det. Det virker bare rigtig godt og er alle pengene værd.

Oldenborg kan og vil

Med det dejligste hoppeføl e. Underworld XX

0
0
Svar på denne tråd

Barnsby
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 12:47

Har lige købt ny sadel, men en Oldenborg med manglende muskler fortil og en gedigen sommervom, gør at selv en sadelmagertilpasset og perfekt sadel ryger frem.

Jeg er blevet bedt om at ride sadlen til med et antiskrid-underlag, så den ikke når at sætte sig forkert .. bruger Cliff Barnsby-undrlagtet og det virker ! .. Men husk at bruge en antiskrid-gjord (fx wintec)også. Ellers har sadlen ikke en chance for at blive liggende, selvom underlaget bliver hvor det skal.

Equest og Barnsby skulle efter sigende være lige gode, forskellen er prisen :)

mvh. Katrunte

0
0
Svar på denne tråd

Anbefaling
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 16:14

Fik anbefalet et equi fra Heri , da sadlen blev ved med at glide frem...(sadlen var tilpasset af sadelmager) Det fungerede super! Men men men.. sjovt nok endte jeg selv med at finde en anden sadel som ligger ferfekt og aldrig glider frem, så sadlen er afleveret tilbage og skrid sikkert underlag er nu slet ikke nødvendigt

Så har et skrid sikkert underlag til salg, hvis i står og mangler et.

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Nejnej..
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 18:46

dem der fra Equest og cliff barnsby virker overhovedet IKKE for mig, det var som at ride med et helt almindeligt underlag.

Jeg bruger

shop.avderod-ridesport.dk/pi/ Acavallo_St%c3%b8dabso...9_131.aspx

som er det eneste der virker på min.

Men det skal altså lige vaskes over hver dag for at beholde effekten, men kan også puttes i vaskemaskinen på 30grader.

Hilsen Mig :)

Jeg behøver ingen signatur

Passier Optimum sælges!

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 12:08

Jeg skal aldrig have andet end det fra Equest eller Cliff. Nu har det fungeret i 4 år uden problemer, så hvorfor dog gøre andet. Det eneste der er lidt trist, er at man ikke kan få andre farver end sorte og hvide.

wunder: Jeg ville utroligt gerne have købt dit underlag, men men det må altså være en gammel model eller også er underlaget gammelt, da der er stropper på det. Jeg gider ikke have stropper på underlag, da man bruger en masse tid på at pille det af. For min hest sveder, så jeg hænger mit underlag til tørre hver dag ;)

0
0
Svar på denne tråd

Andre farver
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 13:20

Man kan få Equest underlagene i et utal af farver, også med antiskrid.

De skal bare bestilles hjem.

Jeg har mørkebrunt, mørkeblåt, sort, bordeux, grønt og lyseblåt.

De findes både i shabrak og i sadelskåret, og jeg har lidt af hvert...

De koster forøvrigt det samme i andre farver, som de gør i sort hvid, så jeg forstår ikke at butikkerne ikke bare har dem hjemme.....

Equest er super for os, og jeg rider aldrig med andet.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag

og barfodstrimmere burde forbydes....

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

vedr underlag
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 18:26

Hej merc1 ♥Risme

Mit underlag er ikke gammelt De stropper der er sat på, er syet på af Heri og de er med velcro, så de er lige til at åbne

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

1111111111
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 12:28

oki, men det kan man jo se hvis der er blevet syet i det og det er ikke lige mig :)

-men hvis der er andre der har et i hvidt til salg, hvor de ikke er på, er jeg int.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider