|
|
| Arghh - de sadler |
| Forfatter:  |
monicasof *Majoren* |
| Dato:  |
25-02-2008 18:51 |
|
Jeg er ved at være lidt træt af alle de sadler jeg efterhånden har prøvet til Majoren - Men tror nu jeg har fundet "guldet" en Kieffer Master, ligger rigtig godt på bassen og har den rigtige form til hans ryg...Den lagde sig bare på plads. og alle "kravene" er opfyldt med den model. Nu kommer så spørgsmålet - Er der nogen der har et bud på andre modeller/mærker - som har nogenlunde samme form som Masteren ???  Det ville måske kunne spare mig for en hel del slæben frem og tilbage med alle de sadler der  OG - Det behøver ikke nødvendigvis at være Kieffer, men alligevel af en god kvalitet.
Mange hilsner fra Monica En rigtig hest - har 4 ben og en hale Medlem af HN´s NCIS fanklub 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså..... |
|
|
Ingen dag, uden morgenkaffe i stalden  Husk tavshed er sommetider det bedste svar ( Dalai Lama ) .......Nu med en rød pletmås
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hallo ders |
monicasof *Majoren* |
25-02-2008 19:09 |
|
Mange hilsner fra Monica En rigtig hest - har 4 ben og en hale Medlem af HN´s NCIS fanklub 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjah jeg |
|
|
ved ikke om det er en hjælp, men min er en Kieffer Munchen..Men den er vist special lavet, ihvertfald har jeg aldrig set en dressur Munchen med så stor udvendig knæstøtte. Sædet er dybt som i Masteren, og knæstøtten så udvendig og stor...Elsker den sadel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo men.... |
|
|
Jo det er jeg, men ved ikke hvorfor energien ikke er til jobbet i dag måske fordi der er én der vækker mig for tidligt 
Ingen dag, uden morgenkaffe i stalden  Husk tavshed er sommetider det bedste svar ( Dalai Lama ) .......Nu med en rød pletmås
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøv evt... |
|
|
Hej Du kunne evt prøve KenTaur sadler. De har lidt den sammen bom som Kieffer. Dog syntes jeg de er bedre end Kieffer, da de har et bredere kammer, og så er det ikke en kunstofbom der ligger i dem. Det syntes jeg er en fordel, da en konststof bom ikke kan gi sig, på sammen måde som en træbom... Mvh. Lotte
¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨ - Gudens Hest - Sirius * * * A star in the making * * *
Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Alle Kieffer sadler kan passes til i bommen, så stort set alle skulle kunne komme til at passe ham  Hvis det er fordi du ikke kan lide Kieffer sadler er det selvfølgelig lige meget  Jeg har selv en Kieffer Wien jeg var rigtig glad for, den har fået syet ekstra knæstøtte på, så der er mange tilpasningsmuligheder i en Kieffer sadel  *reklame reklame* ... og jeg får ikke engang procenter
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadler |
monicasof *Majoren* |
25-02-2008 21:25 |
|
Tak for de foreløbige "ideer" Jeg har for et stykke tid siden prøvet et par modeller af Kentaur, så måske jeg skulle forsøge mig igen de lå godt på ham og var dejlige at sidde i - MetteBo: Jeg har intet imod Kieffer, men det er ikke bare bommen som skal fitte, den jeg har nu, passer bommen mm. fint, men resten skulle jo også gerne passe, jeg fandt ud af at den jeg har, IKKE er helt optimal og det er jeg jo ret hys med - Så derfor dette indlæg  Masteren ligger helt perfekt, men måske andre modeller evt. også Kieffer, har nogenlunde samme "pasform" - så jeg kunne prøve et par stykker - for at være sikker i valget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zeppelin |
|
|
Jeg er ret sikker på at din Kieffer München (hvilket alle kieffer sadlerne faktisk hedder, mener jeg) er en Kieffer Lech Prof. Har nemlig en nøjagtig magen til din, og min er altså en Lech Prof ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du ... |
|
|
Hvis du efter laaang tids søgen har fundet en sadel der passer til hesten og du selv er godt tilpas i den, så er der vel ikke så meget at tænke over? - Køb den!! mvh Julle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Testen... |
monicasof *Majoren* |
26-02-2008 19:58 |
|
Ja, jeg har fået redet lidt i Masteren i dag, den ligger som sagt fint og jeg sidder fint i den - Den skal lige gennem en mere profs øjne før jeg tager den endelige beslutning... Jeg ville bare så gerne have et eller 2 alternativer - for at være sikker denne gang  Jeg får en Penelope (Kentaur) hjem at prøve en af de nærmeste dage, så håber virkelig at en af dem bare er SADLEN Så vi kan komme videre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis valget |
|
|
Hvis valget står mellem Kiefferen og Kentaueren, vil jeg helt klart vælge Kiefferen. Jeg rider sammen med et par stykker som har Kentauer, de knirker noget så skrækkeligt , om de bliver passet efter alle kunsten regler. Selv er jeg mest til Stübben, men lige nu har jeg en Prestige. Prestigesadlen er nok den fedeste sadel jeg har haft . mvh Julle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej jeg har |
|
|
også lige været igennem det helt stor sadel tjek med min nye hoppe, og jeg fik prøvet alt lige fra billige til meget dyre sadler. men min hoppe har meget højt manke parti og er lidt svaj i ryggen (ingen ryg muskler) og det eneste der kunne ligge på hende er en kentauer, så jeg har nu bestilt den helt nye model hjem der hedder elektra. normalt er jeg til albion og prestige. og håber på at når tiden kommer at og hun er blevt fuld færdig med sin muskel opbygning at jeg kan få en af de sadler til at ligge på hende. men det må tiden vise. hvorfor for du ikke en sadelmager ud med en bunke sadler, nye som brugte og finder ud af ghvad der kan ligge og hvad du kan li af modeller og mærker. mvh jane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De sadler |
monicasof *Majoren* |
28-02-2008 08:07 |
|
Julle: Jamen det er IKKE bare de 2 mærker jeg går efter, men noget der "ligner" Masteren, da den ligger godt på hans ryg - og Kentaur, fordi jeg har haft prøvet et par modeller før og de lå umiddelbart også godt på ham... Alternativer er velkomne  Jane: Min´s bygning lyder til at være noget ala din, og tjahh, det var nok en ide at få en ud hvis ikke det "virker" med den her plan - Planen var at finde ca. 3 sadler som JEG mener ligger godt på ham og så få kørt ham ud til et ridecenter hvor der kommer en sadelmager og tjekker også efter/under ridning. Så kan han også vurdere om den passer og om der skal stopning til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså, hvis |
|
|
Jeg havde fundet en perfekt sadel, og både hesten og jeg var godt tilpas med den, så ville jeg købe den, istedetfor at jagte videre.. Jeg har desværre ingen forslag.. Rider selv Passier..
Det, som er smukt, truer dig ikke. Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv Medlem af DÅHM syd Undervis. tilbydes, se præs. www.hammelev.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Perfekt |
monicasof *Majoren* |
28-02-2008 08:39 |
|
Jamen, det er også "dumt" at stå med 1 sadel, hvis sadelmageren IKKE mener det samme som mig jo Derfor er det lidt rart at have lidt udvalg med  Samtidig, den smule jeg har redet i den - ved jeg jo ikke om det er den rigtige sadel for mig heller. Hesten er klart nr.1 - men det ville jo være dejligt hvis JEG også befandt mig super i sadlen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis sadelmageren |
|
|
Siger god for den, så skal du vist bare tage en beslutning, ellers kommer du da aldrig til hest igen 
Det, som er smukt, truer dig ikke. Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv Medlem af DÅHM syd Undervis. tilbydes, se præs. www.hammelev.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
monicasof *Majoren* |
28-02-2008 14:02 |
|
Sadelmager har jo ikke set den endnu - og hvis jeg står med 1 sadel og den ikke duer , ja så kan jeg pænt vente til næste gang, DERFOR vil jeg gerne have flere muligheder med - så kan han kassere eller sige god for 1 eller 2 måske... Og ja, får jeg at vide at en af dem er super - ja, så tror jeg da heller ikke at der er så meget at tænke over - Men klart, har jeg "flere" gode, så er det jo rart at finde den som jeg derefter sidder bedst i...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HAR OGSÅ HAFT PROBLEMET |
|
|
Hej .. Jeg haved en hest alla jeres meget makeret mankepati , bred med svaj i ryggen og løsningen var en Supreme HW dressur fra Lars Nielsen , har også silluette sadler til samme type heste . Det er en dyr sadel og ikke så kendt men helt sikkert god kvallitet
Mvh. Anja med de to øjesten Royal og Hoffie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Må jeg spørge |
|
|
hvor du låner disse forskellige sadler henne ? Jeg er ved at kigge efter sadel herinde på rideudstyr mv. til min unghest, og kigger selvfølgelig kun efter nogle som jeg ved kan tilpasses den enkelte hest. Har også overvejet "bare" at få sadelmageren ud med en bunke sadler og så finde den der er bedst, men måske man kunne gøre en god handel ved at finde en der sælger sin sadel privat hvis man bare vidste, hvordan de forskellige modeller lå på ham  Mvh. Betina
Mvh. Betina Smuk og dejlig 3 års DV/PINTO hoppe sælges -se præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|