Hej
Der er nogle forskellige muligheder, vil prøve at ridse dem op
også de steder som ikke umiddelbart rammer helt inden for dine kriterier, men så kan du selv via evt. hjemmesider danne dig et indtryk og sortere fra eller til. Jeg kender heller ikke til alle faciliteter men dem kan du sikkert se på hjemmesiderne.
Det kommer nok også meget an på hvilken side af åen du bosætter dig - Hvilken Højskole er det og skal du bo der ??
Har du bil eller er du afhængig af transportmuligheder. ???
www.randersrideklub.dk
Syd for Randers (åen)
Stort sted med fast berider. 2 ridehaller 1 a 20x40 (optaget af elevundervisning man-tors fra 15-20) 1 a 20x65 til fri ridning dog er der spring onsdag (17-21) og gymspring mandag en times tid mener jeg.
Lækre udendørs baner
Fuldpasning, mulighed for foldordning. Knap så meget skov - men muligheder hvis man har mod på at ride lidt efter det (mose og andre længere ture)
Bybus !!!!
Ved siden af ligger en lille gård hvor der er flere der har hestene opstaldet og så har ridehuskort på Lykkeshøj = Randers Rideklub. Det er med nogle ældre stalde og et mikro lille ridehus på ca 20x20(25)
www.kallehavegaard-rideklub.dk
"vest" for Randers Syd for åen
sted med fast berider. 2 ridehaller (kan ikke huske målene men ingen af dem er 20x40) ældre stalde. Perfekte skov/ture lige omkring. mener der er gode folde men kender ikke "reglerne"
God udendørs springbane - knap på dressurbaner.
Bybus !!!!
www.stevnstrup-rideklub.dk
Vest for Randers nord for åen
Ligger uden for byen
sted med fast "berider" = Sønnen til stedets ejer underviser - har redet i flere år i tyskland - aner faktisk ikke om han er uddannet berider dernede.
Mener faktisk også der er bybus ?!?!?
Elevundervisning
www.langaarideklub.dk
Vest for Randers nord for åen
Ligger uden for byen lidt længere ude end Stevnstrup
Har lige fået en stor ridehal. Der er også en mindre.
Okay udendørs dressurbaner og okay springbaner.
Elevundervisning
www.tebbestruprideklub.dk
"Vest" for Randers Syd for åen
Dressurtantested *SS* privat uden elevundervisning - men god mulighed for privat dressurundervisning på højt plan
Du skal selv muge og give halm. Hesten bliver lukket på fold hver dag.
Hyggeligt lille sted. Ligger på den anden side af skoven (=gode skov/tur muligheder) i forhold til Kallehavegaard - så man kan evt. ride på Kallehavegaard og springe.
sheiksgaard.
Nord for Randers
Dyre- og hestepension. Ved ikke om de har en hjemmeside.
20x40 ridehal - udendørs baner.
Privat sted.
Det var dem jeg kender tættest på Randers. Der er sikkert nogle jeg har glemt - og så er det ikke med vilje
)
Du er velkommen til at spørge mere ind til de forskellige steder - men så foretrækker jeg over PB