Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bil og forsikring
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 08:38

Nu er kortet jo godt igang og jeg satser på at vi har bil inden 1. Maj :-)

Så vi er så småt begyndt at kigge bil.

Vores behov er langture med ungerne, kørsel med hunden og kørsel med traileren. Eller det er mine ihvertfald. Jans er nok nærmere at komme fra A til B

Vi har kigget lidt på en Opel Vectra stationcar 1,8 16V

Er der nogle der har erfaring med den model og nogle der ved om den overhovedet må trække noget?

Hvad skal man kigge efter når man skal finde en der kan trække min en trailer med en lille hest?

Hvor meget giver I i forsikring om året og hvor er det billigst?

Tina...En af Tosserne!

----------

Sticking feathers up your butt does not make you a chicken

0
0
Svar på denne tråd

totalvægten
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 09:38

du skal bruge totalvægt + egenvægt når du skal vide hvad den må trække på krogen(begge dele står på reg.attesten)

Mht denne specifikke model du nævner må jeg melde pas, kender intet til Opel.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 09:40

Nu kender jeg ikke den pågældene bil, men vi har en mazda 626, 1,8 fra 92´

For den giver vi lige knapt 8000 kr kun for ansvar som ny billist. Det er hos lærestandens brandforsikring. Der bliver man elite bilist på 3 år også selv om man skulle lave skader.

Før mens jeg studere gav vi 3000 for både ansvar/kasko men der stod den i mor/fars navn som jo er elite bilister...total unfair

Henriett

Stutteri Brydegaard

1 stk. Herning billet sælges til fredag i sek. 3 række 6 Pris 300 kr

0
0
Svar på denne tråd

aner nada om biler
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 10:22

men mht. forsikring, så har forhandlerne for et års tid siden fået indført en ny. Den er super billig (ja alt med måde, ikk!) og kræver kun, at din forhandler er medlem af dansk automesterforsikring. Det er gratis for dem at blive medlem.

Som unge og helt nye giver vi ca. 3500 om året! Det er selvf uden kasko, men billigt ift. andre.

Det hedder DAF forsikring, du kan prøve at google det.

Held og lykke med kortet!

Er det okay at være modbydelig i ærlighedens åbenbart hellige navn?

0
0
Svar på denne tråd

hvis du
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 10:29

skal have en bil med rimelig motor, som du jo skal have når den skal trække, risikere du det bliver ret pebret rent forsikringsmæssigt.

Vi har en på 1,4, og giver pt 9000 med det hele (inkl vejhjælp!), havde vi købt samme bil med 1,6 var det lige knap en tudse oveni...

Havde vi købt en turbo diesel udgave af vores lille potte, ja så havde det været 3000 oveni!

Vi har hos topdanmark, igennem min arbejdsplads, på den måde er vi springet direkte til trin 3, dvs jeg er elitebillist om (hvis jeg husker korrekt) 2 eller 3 år.

Opel plejer at være et godt mærke, men kender intet til den ovenstående model.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

Topdanmark
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 15:07

Vi har en Fiat Marea st(weekend) 1.6sx den må slæbe 1000kg,snilt en trailer og hest. Og koster i forsikring ca3500kr( og med selvrissiko på 3500kr) pr år(men vi har landbrugs-forsikring og er elite bilist)

Men pøj pøj med bilkøbet...

Jeg er bare en simpel pony mor...

0
0
Svar på denne tråd

Mener de fleste...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 17:06

...st. cars må trække ca. 1300 kg. Så det er jo helt fint til lille høffe mand:)

Dem jeg kender der har opel har kun været glade for dem og har stort set aldrig problemer med dem:)

Men god fornøjelse med at finde en billig forsikring:( Jeg har næsten opgivet:(

Tina

Lånes: Islænder, ca. 140 cm eller robust. Skal bruges til Alrid og distance. Mere på præsentation...

Nu med egen hjemmeside:)

www.tb-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bilforsikring
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 08:42

Jeg har gode erfaringer med GF-forsikring.

Startede også som total grøn billist for 3 år siden, og jeg søgte efter den billigste forsikring. Tror jeg gav 18.000 kr. det første år, men så er den også faldet meget, giver omkring 8.000 kr nu, og det er inklusiv vejhjælp.

Så husk også at kigge på hvor hurtigt den falder, da der så samlet kan være mange penge at spare.

Endvidere kan du sikkert finde en billig forsikring, men husk så at tjekke selvrisikoen. Fandt selv billigere forsikringer, men selvrisikoen var ekstremt høj. Min selvrisiko hos GF er vist kr. 1.500.

God jagt!!

Med venlig hilsen
Trine
:-)

0
0
Svar på denne tråd

Det er såmænd
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 20:22

en fin bil du har fundet dig dér...men den må kun trække 1.145 kg

Når du søger på Bilbasen.dk så har du mulighed for at se den slags oplysninger hvis du, inde på den pågældne bil, trykker oppe i fanebaldene på "Test og omtale" så kommer der i de fleste tilfælde en masse oplysninger frem...hvis forhandleren ellers har tastet dem ind.

Her er annoncen på dén bil du har sat billed ind af...

www.bilbasen.dk/brugt-bil/ forhandler/Opel-Vectra-1,8-16V- Comfort-Limited-st.car- 5d_ID552800712.htm

Freedom rides....on a Quarterhorse

En af tosserne

0
0
Svar på denne tråd

hvad med den her ?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 20:31

Den er næsten magen til vores...

www.bilbasen.dk/cars/usedcars/ showcar.aspx?show=over...ackforth=1

En rigtig god bil med masser af plads og kan/må trække hestetrailer...

Freedom rides....on a Quarterhorse

En af tosserne

0
0
Svar på denne tråd

GF....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 01:00

Ring til GF - de har mange stjerner hos os, de er ALTID billigst.

Hilsen fra Lise

Kongelundens Rideklub - www.kongelunden.com
- glad for at være barselsvikar på det røde springdyr Diabloo

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider