Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Krybbebiderrem - ny model?
Forfatter: 
Dato:  12-01-2003 01:02
Hejsa!

Jeg ville gerne høre om nogen har erfaring med den slags krybbebider-rem, der er to-delt (med en rem foran ørerne og en bagved). Den bliver markedsført af bl.a. Hööks og Ingdams som værende mere "human" end den traditionelle model - men til meget variende priser...
Har nogen prøvet sådan en? Virker den??
Og skulle den være mere heste-venlig? ?:-)
Jeg forestiller mig, at den velsagtens skulle kunne virke, uden at spændes så stramt - men har jo altså ingen erfaringer med den.

Tak for evt. svar!
MVH Camilla
0
0
Svar på denne tråd

Re: [GEN] Krybbebiderrem - ny model?
Forfatter: 
Dato:  14-01-2003 09:47
Hejsa!

Jeg købte sådan en til min gamle hest. Tidligere havde han den almindelige rem på (nødde-knækkeren). Den havde han imidletid fundet ud af at han kunne dreje , så metal stykket sad i nakken.

Min hest var meget irriteret over denne rem, specielt den der skulle foran ørene. Den tvang hanm til at stå med tilbage vendte ører. Denne rem fandt han også ud af, at få skubbet "panderemmen" om, bag ved ører, og så stod han ellers og krybbebed på "liv og løs".

Har set andre heste, som fungere fint med begge typer af remme. Jeg har begge typer, hvis du vil købe nogle brugte og forsøge med.

Hilsen Bettina;-D

- som søger ny hest, min. 165 og med gode bevægelser. Kender du en? så send en mail/besked til mig

På forhånd tak!,
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-01-2003 13:32
Bettina: Sikke en snedig hest du har ;-D he he

Jeg har set flere af den "nye" slags fungere godt

mvh Pia
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-01-2003 15:25
jeg ved godt det ikke er det du spørger om, men hvis du har en hest som er krybbebider så læs lige dette fra Horse and hound

Ane

Min favoritside for tiden, om langture på hesteryg
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-01-2003 19:28
På den rideskole jeg gik på før, havde ejeren af rideskolen en hest der var krybbebider!

HesteN havde en af de 'nye' remme og det fungerede fint....hun havde også lammeskind på, så den ikke skarvede, når hun jo næsten hele tiden gik med den!

Så jeg tror at sådan en slags vil fungere fint hvis din hest ikke er så snedig som Bettinas!

:-D

*The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-01-2003 11:36
Hej igen og 1000 tak for jeres svar!

Det var rart lige at høre om jeres erfaringer med de to slags krybbebiderremme; jeg har kun prøvet den gammeldags model på min egen hest, og med lidt variende resultat...
I starten virkede den perfekt, uden at være ret stram, faktisk var den temmelig løs, når hun slappede af i halsen. Men efterhånden har hun trænet sig op til at krybbebide alligevel, og nu skal remmen faktisk være meget stram, for at have nogen effekt.

Af den grund er hun holdt op med at have den på, da jeg ikke kan få over mit hjerte at lade hende stå med sådan en stram rem, der ikke kan undgå at give trykninger...
Grunden til at jeg overvejer den nye model, er bare at min hest sommetider krybbebider meget vedholdende, (typisk efter nogle timer på fold, uden at have kunne krybbebide) og med det resultat at hendes mave bliver udspilet som en ballon af alt det luft hun får med ned...så kan hun få det lidt skidt og lægge sig et stykke tid, sommetider endog få en regulær vindkolik...det er jo heller ikke så rart.

Også mange tak for artiklen fra "Horse & Hound", den var ret interessant!! Faktisk har min hest været behandlet for mavesår/for meget mavesyre de sidste to efterår med præparatet "Pronutrin". Første gang virkede det så godt, at hun ikke krybbebed hele vinteren OVERHOVEDET! Først til foråret begyndte hun så småt igen...Anden gang syntes jeg at hun holdt op med at bide helt så meget, men holdt desværre ikke helt op.

Men der er da nok ret sikkert en sammenhæng mellem mavesyre og krybbebidning, da min hest som regel begynder at krybbebide på folden om sommeren (på en hegnspæl) i det øjeblik, at der er for lidt græs tilbage - og hun så nok får for lidt i maven til at holde mavesyren nede.

Nu overvejer jeg endnu en Pronutrin-kur, da græs, hø og lucerne ikke lader til at være nok, til at holde hendes mave i orden...
MVH Camilla
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-01-2003 08:30
Hej
Hvorfor bruge krybbebiderrem i det hele taget? Hesten er jo stadigvæk krybbebidder. Det der sker er at når den krybbebidder, danner den et stof den er afhængig af, lige som når vi andre ryger cigaretter.
Jeg mener det er dyrplageri at bruge den slags remme.Vi bruger dem udelukkende fordi vi mener det er irriterende at høre på.

Hilsen
HEBN
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-01-2003 10:02
Hvad skulle det være for et stof?? Og hvor og hvordan skulle det dannes?

Hestens fordøjelsessystem har ikke godt af al den luft de hiver ned. Derfor bruger mange krybbebiderrem for at undgå kolik tilfælde.

mvh
Pia
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider