Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Nikon vs. Canon
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 20:16
Jeg går og skal til og købe et kamera, og det er ikke fordi jeg skal leve af det eller tjene penge på, så det er kun fordi jeg synes, at det er helt vildt sjovt at tage billeder, men det er jo en jungle uden lige, så derfor vil jeg gerne have nogle råd.

Det bliver et Nikon eller Canon. Jeg har indtryk af, at der er mange her inde som har et Canon EOS 400D. Det kan jo også købes ret billigt med to objektiver (18-55mm og 55-200mm), men her kommer problemet; min storebror som tager billeder af rigtigt mange ting, og har gjort det i flere år, har Nikon (og er derfor ikke helt objektiv), og han siger, at der er en grund til, at det Canon er så billigt.

Han har vist mig test mellem de to kamera og der vandt Nikon. Han siger, at hvis jeg skal have et godt Canon, så skal det være Canon EOS 400D med 17-85mm IS USM, og det koster ca.7800 kr. Hvis jeg skal have et godt Nikon så skal jeg købe Nikon D80 med 18-135mm, hvilket koster ca.6800 kr.
Her er det så et større zoom på Nikon og den har f.3,5-4,5 hvor Canon har f.4,0-5,6. Ud fra dette ville jeg vurdere, at Nikon er "bedre" til at tage billeder i svagt lys, hvilket jo er smart, hvis man skal tage billeder indedøre (fx. ridehus).

Canon 400D med 18-55mm og 55-200mm har også f.4,0-5,6 men der er jo bare meget større zoom, men det koster jo "kun" ca.5800 kr. Har siger storebror så, at det er irriterende, at man skal skifte objektiv tit, og det er heller ikke godt for kameraet, da det slider og der kommer støv i.

Hvad skal jeg vælge? Det SKAL kunne tage bevægelsesbilleder (jeg ved godt, at jeg også skal lære det, men det skal have muligheder)

The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth.
- Niels Bohr

0
0
Svar på denne tråd

Du skal vælge
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 22:35

Du skal vælge det du synes bedst om at bruge. Så ned til fotohandleren med dig, og prøv dem begge.

Grunden til at Canon er så billigt er sikkert at de sidder på 70% af markedet for DSLR-kameraer, så de kan producere flere og optimere deres omkostninger der - så bare hils din storebror og sig det ;-)

Canon eller Nikon er en smagssag, og hvad der passer bedst til den enes behov passer ikke nødvendigvis bedst til den andens behov.

0
0
Svar på denne tråd

hver sin smag
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 09:59

Jeg har et canon, der hører til den lidt dyrere ende af prisskalaen. Men jeg er bare så glad for det. Det har bestået de prøver jeg har sat det på, bl.a. under min sidste rejse i østen og Australien....
Nikon kender jeg ikke meget til, men kan i hvert fald anbefale Canon - men igen afhænger det af hvad du skal bruge det til, hvor meget du forlanger og hvor meget du ønsker at betale.
Som Jan siger; Ned til forhandleren og tal igennem om dine behov, så du ikke står med et kamera der har flere funktioner end du har brug for - det er penge ud af lommen! Og det er vigtigt at du finder et der passer til dig - og ikke til mængden...

Et par af mine billeder taget med mit Canon under min seneste rejse og et par fra gården:

Her er det Sydney Nytårsaften 2007/2008

Fra gården

Amanda

Mille

Mille

Marie

Som det ses kan canon bruges til all round - både portrætbilleder, dyr i bevægelse etc.

Se flere billeder på min hjemmeside, hvis det har fanget jeres interesse: www.lacours.dk fra min seneste rejse.

Julie

TEMAAFTEN omkring fodring af heste afholdes d. 18.02.08
på ANNEKSGÅRDEN i Mårum, Helsinge.

Tilmelding nødvendig

Det er gratis at deltage!

salg@stutterilacour.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider