Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

gummisko
Forfatter: 
Dato:  02-01-2003 12:03
Er der nogen af jer der har nogen erfaring med de der gummi sko til heste fra hooks?? jeg overvejer nemlig at købe nogle da min hest ikke engang kan gå på fold hvis den har tabt en forsko. De skriver at man kan ride med dem osv også er det jo at jeg tænkte at det ville være langt billigere for mig hvis den kunne gå med dem istedet for almindelige sko.
0
0
Svar på denne tråd

Re: [UDST] gummisko
Forfatter: 
Dato:  04-01-2003 09:43
Hejsa.

Vi købte de der gummisko i sommer til Indi fordi han blev ved med at tabe sine sko. Det skule vi aldrig have gjort!! De er lavet med den hårde side af velcroen ind mod koden, så den gnaver hul lige i løbet af ingen tid. Vi brugte vores 1 gang så røg de retur. Det var ikke fordi de ikke passede til ham for vi havde fået vores smed til at tage målene og det hele, for han syntes også de lød som en god løsning.
Så vores erfaringer er at de har det bedst på hylden hos Hooks.

Hilsen Tim og Indi - der nu har fået plasticsko på der er skåret til så han ikke kan jokke dem af. DET virker bare!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-01-2003 09:44
Hej Tim
hvem bruger du til smed?

Kan du fortælle mere om de plastic sko?

Mvh
Lisa
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-01-2003 10:32
Hej Lisa

Vi kun bruger Fyns Beslagsmed, for de er bare super gode, og komemr altid når man har brug for dem!!
Mens Indi bøvlede med sine sko hele sommeren kom de fast 1-2 gange om ugen og lagde nye sko på ham i 1½ måned. Hans hovkvalitet var ikke særlig god da vi købte ham, og han kan ikke undvære sko og skærper når han skal rundt på springbanen, eller bare gå på folden. Det endte med at han stod stille i 2 mdr, og så fik han lagt sådan nogen plasticsko på, der dækker hele hoven, og er skåret til så han ikke kan jokke dem af. Det har bare virket og han har ikke tabt en eneste sko siden!! De koster 50,- mere pr. sko at få lagt på, men de kan lægges om 3-5 gange så i længden er det billigere!!

De der sko fra Hooks duede i hvertfald slet ikke, men det var heller ikke noget problem at få pengene retur -heldigvis!!

Hvis du bor på Fyn og mangler en smed så prøv at ringe til Flemming fra Fyns - de er bare vildt dygtige og gode ved hestene

Hilsne fra Tim
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-01-2003 14:27
Hej Tim
tak for dit svar, jeg bor på Sjælland, men vil vise dit brev til min smed, måske vi kan gøre noget tilsvarende, min hest har det med at smide en forsko 1-2 gange inden for hver beslagperiode på 6 uger, med ureglmæssig træning til følge.

Klumper sneen med disse sko mon?

mvh Lisa
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-01-2003 16:01
Hej igen Lisa.

De plasticsko Indi går med nu - og som ikke falder af! - er en hel sål,så sneen kan IKKE klumpe under dem!
Hvis din smed ikke ved hvad det er for nogen kan han bare ringe til min smed, jeg ved han gerne vil hjælpe med hvor man kan købe dem og det hele.
Min smeds navn og nummer er: Fyns Beslagsmedie, Flemming Christensen, tlf:65978058.
Du kan bare hilse fra min mor Mette Nielsen i Tommerup, så ved han hvad det er for nogen sko.

rigitg meget held og lykke fra Tim og Indi - hvor skoene sidder hvor de skal :-)>

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-01-2003 15:15
Hej Tim
endnu en gang tak, jeg har lavet en kopi til min smed.

Mvh
Lisa
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-01-2003 15:18
Hej Indy og Tim.
Jeg er lidt forvirret. er det gummisko eller plastikssko?? Tillader de hoven at udvide sig?? Jeg er meget interesseret da jeg også er træt af alm. sko.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-01-2003 19:29
Hejsa

Det er plasticsko, men de er forholdsvis bløde. Hoven kan sagtens udvide sig, og de holder altså bare kanon godt!! Indi skal have sine lagt om for 3 gang nu, så de har for længst tjent sig ind!! Det er som sagt ikke lykkes ham at træde dem af en eneste gang siden han fik dem på, hvor vi ellers før havde smed næsten hele tiden, netop af den grund!!
Alle vores heste der går med sko skal til at have plastic sko på nu, for i længden er det det billigste, og så slipper man også for at de går på klodser i snevejr. De ryger heller ikke så nemt af selvom det er smattet, som almindelige jernsko gør.

Hilsen fra Tim og Indi med plasticskoene
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider