Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Tove Due - nogle erfaringer???
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 14:18

Hejsa.

Min hest har ondt i ryggen.... tror jeg. Jeg overvejer at få Tove Due til at kigge på hende. ER der nogen herinde som har erfaringer med at hun kan gøre noget som virker???

Også gerne høre hvor det ikke har virket, så jeg kan bedømme om det er noget jeg vil ofre penge på

Mange hilsner fra

Karina

0
0
Svar på denne tråd

mine erfaringer
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 14:25

med Tove Due har absolut ikke været ad de gode.

0
0
Svar på denne tråd

fksdljflsdka
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 14:27

Hejsa.

Vil du forklare det lidt nærmere????

Mange hilsner fra

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Og jeg kender....
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 16:05

Og jeg kender så rigtigt mange heste, der har haft stor glæde af Tove Due.

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

anbefaling
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 16:09

jeg har med brugt Rikke Andersen www.ryet.dk det har virket super godt, efter min havde slået sit bækken skøvt i et styrt... hun kommer igen på tirsdag og tjekker op på min hest... jeg glæder mig bare rigtig meget til at høre hvordan det føles når hun får fingrene i hende igen....

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har gode erfaringer med Tove Due
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 16:30

Og hun får klart mine bedste anbefalinger

Jeg skal afsted med en af vore i februar måned

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 17:40

anbefale Rikke Andersen... Hun er SUPER..

Hvis du søger på Tove Due kommer der rigtig mange historier frem om kedelige ting folk har oplevet med hende, derfor valgte jeg hende fra og ringede til Rikke..

Mette & Miss I´Will

Nok har den der nøjes..

0
0
Svar på denne tråd

super...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 17:47

Jeg har lige haft Tove Due til at kikke på min hest, og kan varmt anbefale hende. Hun er meget dygtig og meget flink. Ville ikke være et sekundt i tvivl hvis min hest skulle af sted igen skulle det være til hende.

Mvh. Tina

0
0
Svar på denne tråd

Nej ikke personlig
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 17:49

erfaring, men har hørt fra andre at hun er meget dygtig, men behandlinger er ikke så gode mere, fordi hun har for travlt.

Jeg bruger Rikke Andersen. Meget flink, men kan ikke svare på om hun er dygtig.

~ G & L ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

Der er så meget kvinder ikke forstår.......om mænd!

0
0
Svar på denne tråd

Tove Due
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 18:01

Jeg har haft Tove til min hest flere gange..

jeg kan kun anbefale hende..

Min hest er blevet meget større gående efter hun har haft fat i ham flere gange inden for det sidste år..

Hun kommer jævntligt på Bornholm og ved der er mange der er rigitg glad for hende...

- Line

0
0
Svar på denne tråd

tove eller not
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 18:22

Jeg har selv brugt T D genne mmange år på flere heste. Men er kommet dertil ,hvor uanset hvilket prob. jeg kommer med bliver hesten "behandlet " ens.... det fatter jeg ikke lige?

Men det er nok bare mig og det jeg ser?

Det kan da ikke være sandt at alle heste med forskellige " lidelser" skal ha´samme tur.....

Nu bruger jeg Rikke ..... super .....

Med venlig hilsen

Lone Antoft-Vejle-

0
0
Svar på denne tråd

Stor anbefaling
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 18:35

herfra. Har brugt hende til alle mine heste med gode resultater. Ja, hun har faktisk reddet min ene hoppe fra at blive aflivet. Hoppen fik diagnosen kronisk bronchitis og dyrlægen mente ikke at der var noget at komme efter, efter at vi behandlede den med maske med prednisolon, gentamycin og pulmicort, så med andre ord: afliv den. Den var så låst i ryggen at den ikke kunne trække vejret ordenligt igennem og efter den anden behandling blev det meget bedre, også efter at Tove lærte mig selv at sætte akupunktur nåle i bringen på hende for at styrke bronchierne. Desuden anbefalede hun noget kinesisk urtemedicin. Hoppen fik en behandling mere af Tove og er ridemæssigt blevet 100 % bedre, meget mere smidig og let at arbejde med. Det er næsten 2 år siden, at dyrlægen har gjort andet end at vaccinere den. Så nu rider vi stævner og til juni venter hun et føl. Det er da en succes historie.

Jeg kan give flere lignende eksempler. Hvis der er nogen som ikke har haft en god oplevelse med Tove, så bunder det måske i at der har været flere ting i vejen, nu gætter jeg lidt, men folk som jeg har set har afleveret hesten til Tove med holdningen: fix den lige. Begynder hun at snakke sadel som problemet, ridningen, og at man selv kan gøre meget og Tove har altid været sød til at vise diverse øvelser man selv kan lave derhjemme, og bliver hun så afvist, er der ikke noget at sige til at hun ikke gider. Når vi har spurgt om noget eller har bedt om en forklaring eller en øvelse, så har vi altid fået et svar. Der er desværre en del fejlfrie ryttere derude med nogle fejlfyldte heste, og det er jo ærgerligt.

JC Great Pine Image

Rainy June,smuk guldpalomino hoppeføl sælges (30.06.07)

Crates Western sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 18:51

Hvis jeg ik havde kørt min hest op til Tove Due så var Amour ik her i dag.

Takket være Tove har jeg en hest i dag der fungerer næsten 100%

Hilsen Karina....

0
0
Svar på denne tråd

abcdefgh
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 19:02

rikke andersen bliver peppet op herinde på hn

som en gud den bedste ,er

da mange andre der ka anbefales ,jov hun er flink men ikk så perfekt bedre

og hun har da også meget travlt

vor kærlighed brænder ,gør det altid ondt ....

ego,s molly ,,,,,håber i har fået jeres vinger ,,

rip ,,,,gør stadig ondt ,,,,

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 19:26

....jeg havde også engang tove due ude at kigge på min gamle fjolle da hun var blevet halt.

Hun kunne dog ikke finde ud af hvad der var galt med hende og hun blev ved med at være halt....

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Westernsæt sælges + kombisadel 17"

0
0
Svar på denne tråd

Kan kun varmt anbefale
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 19:39

Tove Due hun har ordnet min gamle Hypper en del gange og med stort resultalt til følge....uden hende var han aldrig kommet sig i ryg og lænd...jeg har flere gange ventet på transport og set hende behandle en del heste- alle med prof. indstilling - så jeg forstår ikke kritik..

Jeg har en oplevet en anden herinde på HN- nævnt kiropraktor begynde og flytte rundt på en hypper-

UDEN at have set den gå først...det er for mig dybt underen, for hvordan kan man bare flytte rundt på knogler i en hest uden at have set den gå??

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

Linda Thomsen
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 21:06

Jeg bruger Linda Thomsen til min hoppe på 16 år, der havde skævt kryds. Ingen troede på, at det kunne rettes op, men Linda har gjort det... Absolut de bedste anbefalinger til hende og et ekstra plus, hun er også dyrlæge...

0
0
Svar på denne tråd

rikke......
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 21:22

ja, Rikke Andersen har så redet min hest fra at være ubrugelig til ridehest og til at være helt iorden. Hun havde skæv hofte, skulder og nakke, ekstremt ulige muskelmasse i hhv. højre og venstre side og en ødelagt lænd. Hesten gik som et stativ med højre forben og var alt andet end rengående...

Nu er hun heæt og aldeles iorden efter 4 behandlinger og et nøje tilrettelagt træningsprogram og jeg har en super hest på 6 år med livet foran sig. Rikke vil fremover blive brugt på mine heste og de to jeg skal igang med at ride her til foråret vil helt sikkert også få et grundigt tjek hos hende...

Hilsen Mette

Med Korsvangs Salina, Luna og Nyholts Weingöttin (Fine)

Søger to voksne huskatte, der kender hinanden, er renlige og vil trives med at være ude/inde katte. Til godt hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Tove Due
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 08:52

Hun er rigtig dygtig - og jeg har brugt 3 forskellige.

Tilmed bruger hun også akupunktur (iiih hvor min hest havde brug for det). Og så er hun jo også dyrlæge.

En anden fordel er at du kan sende regningen ind if. dyrlægeforsikringen, så jeg får 75 % af regningen dækket dér .

KatrineH

Optimalsadel.dk - for optimal bevægelse
- salg af bomløse sadler centralt midt på sjælland - Tåstrup
0
0
Svar på denne tråd

Katrine????
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 10:03

Hvordan kan du få det dækket ind af forsikringen??? så vidt jeg ved dækker de ikke kiropraktik eller anden form for alternativ behandling..... fortæl fortæl

Mange hilsner fra

Karina

0
0
Svar på denne tråd

trygsdyrlægeforsikring
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 10:49

Dækker kiopraktik hvis det bliver udført af en dyrlæge. Det er noget nyt de er begyndt på..

Du kan slå det op på deres hjemmeside www.tryg.dk

Line

0
0
Svar på denne tråd

ikke mig
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 16:43

Jeg har også haft besøg af hende, vi kunne ikke finde ud af om det sad i nakken eller i ryggen, hun bankede hende med en gummi hammer imellem øren, og satte en nål i vesntre forben, hun var der ca. 30 min. også kørte hun igen. og blev end del fattiger. Og de andre som havde besøg af hende, fik det samme øvelser.

Så jeg har ikke været tilfreds med hende

0
0
Svar på denne tråd

Forskellen
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 00:01

på fx Rikke Andersen og Tove Due er de uddannelser de har taget... Rikke har taget den længste kiropraktor uddannelse der er, det er kun hende og Regitze rissing der har den i DK... Jeg ved ikke hvilken en Tove Due har taget, men synes hun behandler dem meget voldsomt og med en hammer... Jeg ville ikke selv lægger ryg til den behandling og ønsker da heller ikke min hest skal...

Og så er der nok en grund til at så mange anbefaler Rikke og at hun har så travlt... :)

Venlig hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Frelst

Og nej, jeg tror IKKE at jeg er bedre end jer andre...

Jeg fortæller bare hvad der virker for mig :)

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 10:08

Jeg har kun gode erfaringer med Tove Due...

Hun har ordnet Zeppelin to gange med et super godt resultat, og havde hun ikke gjort det havde han ikke været i live i dag. Det var forresten også ryggen den var galt med i begge tilfælde.

Venlig hilsen Cathrine

- Savner Zeppelin

0
0
Svar på denne tråd

Tove Due
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 12:12

er hesteosteopat og anvender ikke hammer.

Hammeren blev anvendt af hestekiropraktorerne i starten inden de fik osteopat kendskab / uddannelser - hvilket lærte dem at bruge hestens egne reflekser til manipulation.

Jeg ved, at Rikke Schultz af og til stadig anvender hammer på islændere, da deres reflekser ikke er så følsomme som andre hesteracer og derfor kan være svære at manipulere udelukkende ved brug af deres egne reflekser. Det kan også tænkes, at dette gælder andre hestekiropraktorer, hvis hestene er svære at manipulere pga svage reflekser.

Inden man sabler folk ned, skal man huske på, at det ikke er alle problemer, der kan løses med kiropraktik / manipulation - så naturligvis er der ingen behandler der vil have en succesrate på 100%.

En halt hest kan feks ikke kureres hvis årsagen ikke skyldes blokeringer/låsninger i kroppen - men feks skyldes en overanstrengelse, spat, seneskader, slidtage i et led eller gigt.

En halt hest vil sædvanligvis have blokeringer / låsninger i kroppen pga hesten aflaster sit syge ben. Men hvis låsningerne ikke er den primære årsag til haltheden, så vil det ikke løse problemet / haltheden.

Jeg har brugt Tove adskellige gange og er godt tilfreds...jeg forventer aldrig mirakler af en hestekiropraktor men er realistisk omkring hvad der kan løses og hvad der ikke kan. For hvad var det lige der kom først hønen eller ægget.

0
0
Svar på denne tråd

Vedr.: Tove Due
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 11:24

Så har jeg aldrig set hende anvende en hammer og mit bekendtskab med hende går 6 år tilbage og med behandling af flere heste

Hun bruger et tov indimellem. Og så er der nogen, der mener hun har en pind, men det er altså bare en akupunkurnål i pakning, der meget belejligt er live ved hånden, til at tjekke reflekserne

Det jeg syntes er supergodt ved Tove Due, er at hun sætter knoglerne på plads og efterfølgende giver hestene en akupunkturbehandling, så sener/muskler har en chance for også at blive behandlet.

En knogle der har været trukket ud af sit led, hiver og trækker i sener og muskler så, når knoglen er sat på plads, er muskler og sener for lange til at holde knoglen på plads. Derfor er det så vigtigt, at man spørger Tove Due om hvordan man skal træne efterfølgende, for at sener og muskler bliver korte igen og kan holde på knoglen, så den ikke går ud af sit led igen

Netop ovennævnte gør også, at nogen mener at kiropraktik er noget skidt, for det hjalp kun kort tid

Jeg er ikke den bedste teoretiker på skrift, men håber det kan forståes

Tove Due er også en travl dame, hvor man skal have tålmodighed, når man bestiller tid.

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening.

0
0
Svar på denne tråd

Toves baggrund..
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 13:10

1. grund til at vælge Tove: Tove er dyrlæge..

Hun skriver sådan, på hendes egen hjemmeside:

"Min uddannelse som akupunktør har jeg fået gennem IVAS (International Veterinary acupuncture Society) og osteopati uddannelsen gennem International School of Equine Osteopathy ved Pascal Evrard D.O.

Der ud over har jeg været rundt i verden, bl.a. Kina, Sri Lanka, Californien og besøgt nogle af de bedste akupunktører kiropraktorer og der igennem opsuget en masse viden.

Efterfølgende har jeg taget eksamen i osteopathi som er en kiropraktiklignende behandling"

Tove er nok den eneste jeg har mødt, som jeg ville lade "brække" i mine heste. - For dét er nemlig det, der IKKE sker her, kontra andre jeg har stiftet bekendtskab med..

Hun har gjort et fantastisk stykke arbejde, og har aldrig behandlet dem ens. Den er god nok - hun har brugt hammer - men vi skal nok 7-8 år tilbage i tiden , siden jeg har set det ske.

Gode anbefalinger herfra.

Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd

Som Charlotte og
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 13:10

en del andre, kan jeg kun tilslutte mig deres ros, tillid mm til Tove Due.

Hun har gjort underværker med bla. min hoppe.

Hilsen Tina

Tina Hansen

www.team-stald-hestehaven.dk

Opstaldning tilbydes -privat hestepension - * Bokse * udendørsbokse * Samt otium for din bedste ven.

0
0
Svar på denne tråd

Tove Due..
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 13:55

er nu klart mere hårdhændet end Rikke Andersen, som kun benytter sig af blid manipulation.

Rikke Andersen og Regitze Rising er også de eneste 2 i Danmark, der har den lange kiropraktoruddannelse.

Men jo mere I andre bruger Tove Due og dem der ellers er, jo mere kan vi få Rikke for os selv

Mvh

Line

Frelst... heldigvis ;-)

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Vi har...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 18:11

kun haft gode erfaringer med Tove Due hun har rettet op på skæv lænd, på to af vores travheste, og jeg syntes hun er meget blid i sin måde, at behandle hestene på.

Du siger din mening

så må du accepterer

jeg gør det samme

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Dygtig!
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 19:36

Jeg vil klart anbefale hende.

Hun er superdygtig til hendes arbejde.

Min venindes hest havde fx en nerve siddene fast i ryggen, og det gjorde at han ikke var rengående. Han var sur og tvær, for de det gjorde ondt på ham. Efter en tur hos Tove var han frisk, og nu har han ørerne fremme hver dag.

Det er også en fordel at hun er uddannet dyrlæge.

MVH Majken :)

........

- Your horse doesn't care how much you know,

until he knows how much you care.

Snart med pintofyr? :D

0
0
Svar på denne tråd

mange delte meninger
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 21:25

Hej igen.

Jeg kan høre at der virkelig er mange delte meninger, og måske kan det selvfølgelig også hænge sammen med hvad hesten fejlede da man opsøgte Tove Due - ved ikke om hun har speciale i en eller anden slags skade/sygdom, mere end en anden???

Lige nu har jeg haft Linda Thomsen som også er dyrlæge ude hos min hyp, og hun er stadig meget stram over lænden i den ene side siger hun....

Nu skal jeg prøve med noget smertestillende de næste 10 dage, og se om det lindrer hesten.... Jeg har skrevet til Tove Due - hun synes jeg skal få taget en røntgen eller scanning inden jeg kommer til hende.... nu prøver jeg det smertestillende inden jeg kaster mig ud i flere dyre undersøgelser

Er der egentlig ikke flere som har haft gode erfaringer med Linda Thomsen??

Mange hilsner fra

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Har brugt
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 22:29

hende, og har kun været tilfreds. Min tidl. hest havde dog ingen problemer, men som en atlet skulle han selvfølgelig jævnlig tjekkes.

Kender mange som har brugt hende og kun med succes.

Jeg ville i hvertfald uden tøven bruge hende igen. Har altid fået en god behandling, og har aldrig set hende bruge en hammer, tiltrods for hun jævnligt var i stalden og ordne heste..

Selvfølgelig skal man være blid ved hestene i deres behandling, men at stå og nusse dem bag ørene, det batter jo bare ikke rigtigt i det lange løb.

Hende Rikke kender jeg ikke. Men hvor jeg dog hader den der attitude, at kun det man selv bruger er bedst. Der findes da sikkert mange gode kiropraktore, som er gode nok. Lad dog være med at stille tingene så firkantet op!

Men ja - kan kun anbefale Tove. Man får en god og professionel behandling.

-HeidiZ :-)

2 billetter til lørdagens GALLASHOW i Herning købes!!

kontakt mig over PB

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

HeidiZ...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 23:44

Jamen der tager du da helt fejl...!!!

Der er ingen med en attitude om at den ene eller den anden er bedst - jeg har lige læst indlæggene igennem igen, deriblandt mit eget.

Jeg skrev, at Rikke bruger blid manupulation og de gange jeg har set Tove Due i aktion, har hun blandt andet brugt hammer på nakkehvirvlerne - så min konklusion er bare, at Tove er mere hårdhændet end Rikke - og det var det jeg skrev ;-)

Og så konstaterede jeg, at Rikke og Regitze er de eneste i Danmark med den lange kiropraktoruddannelse...

Mvh

Line

Frelst... heldigvis ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Uvidenhed
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 23:44

Først og fremmest er der vist en del, som burde sætte sig ind i forskellene ved osteopati og kiroprakti.

For kiro er altså en del hårde ved skellettet end osteo er. Osteopati manipulerer kroppen til selv at rette op på fejlstillingen, hvorimod kiro tvinger den til at rette op, ved at brække stillingen fra den oprindelige fejlstilling.

Derudover er Tove altså DYRLÆGE oven i hatten, i forhold til de andre. Ergo hun er den eneste som godkendes af forsikringselskaberne. Samt hun har noget større viden, end det de andre får af de korte kurser i england og usa omkring kiro, oste, muskler, sener og generalt hesten.

Skimmel 1'er ca 143-145 høj, 16-18 år vallak Savnes.

.

Se efterlysning

.

www.heste-nettet.dk/forum/7/104754/ 104754/

0
0
Svar på denne tråd

Kassen...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 00:00

nu ved jeg ikke, hvor mange kiropraktorer du har set i aktion.

Jeg har set Tove Due i aktion, og hun har "brækket" ting på plads på en rimelig hårdhændet måde og hun er åbenbart ikke kiropraktoruddannet.

Så har jeg set Rikke i aktion, som har en 2 årig kiropraktoruddannelse fra Oxford i England (sagde du kort?? ) - en uddannelse som kun dyrlæger, eller anden uddannelse som kan sidestilles hermed (Rikke er biolog) kan komme ind på.

Men ja - dyrlægerne har kun korte kiropraktiske kurser bag sig og har efter min mening ikke det store dybdegående kendskab til bl.a. biomekanik.

Mvh

Line

Frelst... heldigvis ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Jep Fede adgangskrav.
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 13:58

Min stedbror har selv været på den i oxford, så de er virkelig toppen af poppen dem som kommer ind Not.

Eftersom jeg både har keropraktorer, fysioterapeuter og osteopater i familien ved jeg udemærket hvordan det fungerer.

Desuden giver jeg ikke en hatfis for de adgangskrav, da der også står relateret arbejde eller uddannelse, så selv nogle med noget så simple dyrepasser uddannelse kan komme ind.

Skimmel 1'er ca 143-145 høj, 16-18 år vallak Savnes.

.

Se efterlysning

.

www.heste-nettet.dk/forum/7/104754/ 104754/

0
0
Svar på denne tråd

Tja, jeg..
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 16:34

har ikke set været der, ej heller været en del af McTimoney-kiropraktoruddannelsen, jeg har kun stiftet bekendskab med en del dyrlægeuddannede kiropraktorer og 1 McTimoney-uddannet og forskellen er så udtalt, som du sjældent ser andre steder...

Så meget ved jeg ihvertfald..

Mvh

Line

Frelst... heldigvis ;-)

0
0
Svar på denne tråd

LineG nu er
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 16:54

hårdhændet jo også et ord som kan misforståes. Selvfølgelig skal, ligesom Kassen skriver, en kiropraktor tage fat, og sætte de ting på plads, som skal sættes på plads. Jeg har set Tove behandle en del gange, og hestene har ytret ubehag. Selvfølgelig kan de da godt have oplevet ubehag, men det kan vi andre jo også, når vi er ved kiropraktor.

-HeidiZ :-)

2 billetter til lørdagens GALLASHOW i Herning købes!!

kontakt mig over PB

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

dygtigt
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 17:42

kan klart anbefalder hende

0
0
Svar på denne tråd

hmm ikke tove
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 10:19

jeg vil selv aldrig bruge Tove Due, dette kommer af at jeg tit høre nogle mærkelige historier om hende..

Jeg bruger selv Lee Tølbølle (staves ?) og har kun hørt positive ting om hende hun bliver brugt meget af trav og gallop folk, hvor tove blive brugt meget til rideheste og ikke så meget i væddeløbs sporten.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ingen
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 10:31

direkte erfaringer med Tove Due, men får det snart

Udover hvad jeg har læst på HN, så er det eneste jeg har hørt, at hvis man er flere i stalden der samme dag for besøg af hende, så fejler de som oftest det samme. -Men det må vi så se om det passer om et par uger.

Tilgengæld kender jeg Rikke Andersen rigtig godt, og hende vil jeg da også kun give ros med på vejen.

Grundigt, forklarende og fremfor alt, siger til, når hun er i tvivl eller mener hun ikke kan løse et problem. -Noget mange både amatør og proff hestefolk burde lærer....og fremforalt burde respektere ved hinanden!

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

Det ypperste
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 16:38

Jeg kan kun anbefale - normalt gider jeg ikke svare på indlæg herinde, men den her får du lige med i hatten, for det er så vigtigt..

DIVERSE dyrlæger og andre alternative personer kunne ikke kurere, men Tove Due kan sådan lidt af det hele - både forskelligt alternativt og har yderligere baggrundsviden fra dyrlægeverdnen.

Man bliver helt betaget af det, hun kan. Håber virkelig, du vil prøve hende. Jeg lover dig, det kan kun blive bedre. Skulle jeg købe en hest nu, ville jeg helt sikkert (forsøge at) få hende til at sige god for den, for hun ser gennem alt og kan se den mindste skævhed, ømhed..... you name it.

Do it

0
0
Svar på denne tråd

tove due
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 18:27

endte med at koste mig 55000 kr på et år i dyrlægeregninger derefter og sendte den direkte til daka pga hun ikke ville stoppe løbebåndet hvor hesten faldt og kæmpede for at komme på benene igen, alle huller hvor sømmene i skoene var var flænset op og hun syntes det så SJOVT ud.Det skal så siges at i samråd med min dyrlæge er der skrevet en klage til hende men men ingen respons.

Så herfra ingen ros,og det er rigtigt at når hun kom i vores stald hvor andre kom til,så fejlede de alle det samme,den rene pengemaskine

Mvh Helene
0
0
Svar på denne tråd

Det vil..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 18:33

Det vil jeg da gerne høre om, okimberley. Hvordan mener du hun var skyld i dine regninger - hvad er historien?

Bliver den aflivet efter turen på løbebåndet, eller hvad? Der sidder da en censor, der gør at båndet stopper omgående, hvis hesten falder? Fortæl....

Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 18:49

altea

Det startede med at hun skulle se hestens bevægelser på løbebåndet,han havde ikke prøvet det før og kunne ikke finde fodfæste da hun startede båndet,det endte med han faldt og hun ville ikke slukke det bånd( det gjorde hun manuelt) fordi han nok skulle komme op igen.

Derefter var hans sømhuller i alle sko flænset for at kunne komme op han hang på siderne af båndet,jeg sagde NU skulle hun stoppe båndet. Det blev gjort og hun grinede og sagde det havde hun ikke set før.

Det betød at min hest havde smadret ledbåndet i den ene bagkode og kunne ikke gå dagen derpå,derfor 1 års dyrlægeregninger og dererfter aflivning plus 1 års smerte helvede for min hest.

Bare det at hun ikke har reagerert på min og dyrlægens kritik viser bare hvor pengeagtigt det er.

Håber du kan bruge kritikken til lidt, men derfor er det jo ikke sagt at hun ikke kan HJÆLPE andres heste.

Mvh Helene
0
0
Svar på denne tråd

Til Kassen
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 20:41

hvilken uddannelse har din bror? For jeg undersøgte det da og man SKULLE have en UNI cand. for at komme ind... Jeg er uddannet landmand og har derudover taget overbygningerne på landmandsuddannelsen... Jeg læser nu på KVL... Og synes bestemt ikke at man kunne komme ind uden en UNI...

Venlig hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Frelst

Og nej, jeg tror IKKE at jeg er bedre end jer andre...

Jeg fortæller bare hvad der virker for mig :)

0
0
Svar på denne tråd

tove due
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 13:06

t d er en 1 i mine øje hun er rigtig god og kan varmt anbefale henden ,hun behandler jo dk s bedste travheste det fik hun nok ikke lov til hvis det var fordi hun ikke kunne et eller andet.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også brugt hende
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 15:15

- to gange endda - men det hjalp ikke en tøddel. Desuden synes jeg ikke, at hun er særlig sød til at fortælle hvad hun ser, føler og finder, men "kører" bare hestene igennem "turen", og så videre igen. Det bryder jeg mig ikke om.

Jeg bruger nu Brian Mossin fra Rynkeby Hesteklinik, og ham kan jeg kun varmt anbefale. Jeg har i al fald kun haft positive oplevelser, når han har været her...

Skal du have din hest klippet? Jeg klipper heste over hele Fyn og Jylland.

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det

Tjek også hjemmesiden www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider