Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Opstart af fodersalg
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 11:09

Hej

Jeg søger lidt råd.

Går med tanker om at starte egen lagersalg af foderprodukter til i starten heste og måske senere også andre hobbydyr, afhængig af hvordan det går.

Af produkter som jeg vil starte med kan nævnes:

-sort havre

-alm havre

-roepiller

-måske grønpiller

-måske sojaskrå

-en kendt vitaminblanding, fx travo eller salvimin

-min egen fremstillede vitaminblanding

-slikbaljer

-en kendt hestefoderserie i den billige ende af skalaen

-måske min egen hestefoderserie m 3 forskellige typer

-spåner til strøelse

-lucerne, vore egen naturligvis

-hø

-halm

-måske frøgræshalm

Spørgsmålet er så bare hvilken kendt serie foder jeg skal vælge. Det skal være noget de fleste kender, må ikke være alt for dyrt- vi snakker om under 5-6 kr/kg for basisfuldfoder.

Tænker selv i retning Møllerens, Horselux eller Århusegnens hestefoderserie. Noget i den stil.

Hvad synes I?

Hvad synes I er vigtigt når I handler foder? Stedets fysiske rammer, betjening osv.

Tak for hjælpen

LUCERNE SÆLGES fra 1,5 kr/kg

Store bokse med vindue udlejes

Dækkenvask tilbydes, 40 kr u/imprægn.

Forskelligt udstyr sælges

postnr 8882

se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

alalala
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 11:45

og selvfølgelig skal der også være gulerødder

postnr 8882

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror du
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 11:48

skal satse på noget der er mere kendt end dem du har nævnt, fx Bayleis (eller hvordan det nu staves), regulator complete eller Spillers.

Det skal være lidt mere trækplaster end de førnvænte.

Jeg tror faglighed er det vigtigste når man handler foder. Jeg har handlet foder i alt fra carporte til store fine haller...og det har været i carporten jeg har fået den bedste service og faglighed.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

Synes også service
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 11:54

og faglighed er det vigtigste. Det skal være sådan, at den der handler med foderet ved, hvad han/hun snakker om når man spørger til råds.

Mvh. Betina

0
0
Svar på denne tråd

Opstart af foder butik
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 14:22

Først og fremmest skal du vide noget om de produkter du vil handle med,og omkring ernæring af de pågældende dyr du vil sælge foder til.

Lager forhold er utrolig vigtig,det skal kunne stå køligt og tørt.

Det er en dejlig branche hvor man kommer i kontakt med mange mennesker og du skal indstille dig på et meget højt service niveu, og flexcible åbningstider.

Der er flere opgaver forbundet såsom registrering af din foder butik og betaling af afgift for at være godkendt.

Har du brug for hjælp er du velkommen til at kontakte mig.

Held og lykke med projektet..

VH

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Et godt foderprogram
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 21:16

er et must. og naturligvis lidt mere end almen viden omkring foder./heste/træning osv.

Reg både af firma og foder er et kapitel for sig som kræver utroligt meget. Specielt det sidste!!

Jeg startede op "ved en tilfælde" Havde købt RC til mig selv og fik flere henvendelser på det fra andre. Besluttede at blive forhanlder med SE nr og regnskab og alt. sidste år nedlagde jeg så selve virksomhenden efter en lang snak med Told. Da min omsætning lå langt lavere end de 50. og det faktisk kun gav mig mere arbejde at skulle indberette. (+ mere arbejde for dem)

Så nu holder jeg stadig regnskab og indberetter stadig min bi-indkoms. Men er ikke moms reg. Jeg har Linamix. RC, Roepiller, havre, grøntpiller og lucerne. Dog er alt andet end RC kun en service for mine kunder og dermed er der meget lav indtænding på det da jeg køber det på foderstoffen og bringer ud.Jeg overvejer ofte at lukke helt ned. Men holder fast af 1 grund. Jeg har så mange søde kunder som jeg ville have svært ved at undvære!!

Det er et must for mig hvis jeg skulle handle hos andre at de kan lave en god foderplan. at jeg selv kan se i programmet hvordan det udspiller sig. og at jeg føler jeg for kompetent rådgivning. At der bliver taget udgangspunkt i MIN hest og ikke i hvad der nu foreligger af "tro" og at man kan få ændret sin foderplan hvis ens hest behov ændre sig!!

Jeg ville som suplement til dit sortiment vælge en rigtig god kilde til omega 3. enten via hørfrøkager/linamix. Eller en rigtig god olie med pumpe!!

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Brun PRE hoppe sælges.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 19:35

tak for rådene. Jeg undersøger stadig markedet for at finde et kendt foder til rimelig pris, som det kan lade sig gøre at sælge i tilstrækkelige mængder.

Nogen som kender Deukavallo?

postnr 8882

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 21:14

Jeg ville vælge nogle kendte mærker som fx. Brogaardens, Spillers, St. Hippolyt eller lign.

Og et absolut must er, at du har en kompetent og faglig viden omkring det foderstof, du sælger.

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 12:38

Vi bor i landdistrikt, sådan et godt stykke vej udenfor de større byer og det er som om at folk herude ikke betaler hvad som helst for foder til deres heste. Derfor må det ikke være de helt dyre produkter. Men Pavo, Havens og til nød Spillers kan gå an. Jeg tror i første omgang jeg starter med råvarer til bland selv og så vitamin-mineralblanding og en fedt/olie kilde. Så kan jeg prøve at få lidt af en færdigblanding ind på et tidspunkt og se hvordan det går.

Starter så med sort havre, alm havre, roepiller og grønpiller, måske sojaskrå, altsammen i løs vægt. Plus stråfoderet.

Tror I at kunderne gerne vil sække op selv og derved spare penge, eller er de lidt magelige og betaler hellere ekstra for noget, som allerede er sækket op?

postnr 8882

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider