Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

unfair behandling
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 18:13

hej jeg har desværre næsten lige fået min hest aflivet inde på landbohøjskolen på grund af tarm slyngel.

og vil høre om nogle har oplevet ligende oplevelser...

blev henvist af min egen dyrlæge der til fordi min hest var så kritisk at hun nok påregnede sig at han skulle opereres. vi fik afvide at vi skulle være der inden ti. min egen dyrlægen snakkede med dem halv ni ca. om aften. da vi ikke selv har trailer eller bil måtte vi få en til at køre for os. og det endte med at vi kom et kvarter forsent altså kvart over ti. vi stolede på dyrelægen der to i mod min hest at de ville gøre det bedste for ham, og det gjorde de også. men da de var i tvivl om at han var kritisk nok til at blive opereret, da han ikke stemte helt overens med en normal tarmslyngel. det resulterede i at de ikke ville operere ham blandandet da deres politik på stedet var at de ikke opererede efter ni om aften. min hest kunne knap stå oprejst til sidst og blev så lukket ind i deres hal hvor han straks lagde sig ned. jeg kørte hjem da jeg ikke kunne tåle at se på den voldsomme smerte han havde. og blev lovet at de ville ringe hvis det blev værre. det blev det så og kl kvart over et blev jeg ringet op. at de ikke kunne gøre mere for min hest og at jhan skulle aflives. jeg bedte om at de gjorde det med det samme så. da jeg så heller ville komme ind og sige farvel til ham om morgen. det ville de så gøre. kom ind om morgen og fik sagt farvel.

har nu fået det brev som forsikringen blandandet skal have. problemet er bare at det kun er halvdele af brevet der stemmer overens med hvad der skete den aften. og at det gør for mit vedkommende at sagen på ingen måde er afsluttet da jeg vil have at sandheden skal stå skrevet.

er der andre der har oplevet noget ligende for jeg syntes godt nok det er for dårligt at de først og fremmest ikke vil operere og så skriver løgne i attesten.

mvh jane der aldrig køre sin hest på landbohøjskolen igen...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 19:05

Har aldrig selv stået i samme situation, men det er gængs hørt at bliver din hest syg om natten eller i weekenden så skal den til Sverige eller Fyn, for de har ingen mulighed for akut behandling på Lanbohøjskolen på disse tidspunkter.

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

hold da op!
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 19:16

Jeg priser mig da lykkelig for at bo på Fyn - jeg kan slet ikke forestille mig hvordan et stort (jeg går ud fra KVL er stort?) hospital kan have en politik om ikke at operere efter et bestemt klokkeslet???

Hvad så med heste som bl.a. din, der måske kunne have været reddet ved en akut operation, men bestemt ikke kan overleve en nat? De må så bare aflives?

Jeg havde i sommers min plag på operationsbordet kl. midnat - dyrlægen ringede og forklarede hvordan det var gået lidt over tolv, godt mine dyrlæger har døgnvagt på operationsstuen...

Mht det andet, du skal ikke bare acceptere at dyrlægerne ikke skriver forløbet som du har opfattet det. Du må tage en snak med den dyrlæge, der tog sig af din hest, og så skal han/hun have meget gode grunde hvis der skal ændres i forløbet.

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

Landbohøjskolen
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 20:41

Jane, er ked af at hør eom tabet af din hest og en dårlige behandling, - det synes jeg også er skræmmende,

Line LineHGL: hvilket hestehospital bruger du på Fyn?

Jeg bor i vejle pt. og skla indenfor halvandet år flytte til odense, så fyn er oplagt for mig, hvis det skulle blive aktuelt.

Ekstrapasser på min. 10 år fra Vejle el. omegn søges til min lille ponydreng. Du skal kunne ride, muge ud (fjerne klatter i boks) osv. Du skal have mulighed for og lyst til at komme min. 2 gange om ugen ...

0
0
Svar på denne tråd

landbohøjskolen
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 20:46

Jeg sætter heller ikke mine ben på landbohøjskolen igen.

Da jeg var 13 år, kom min elskede dv hoppe til skade på folden. Primadonne var blevet angrebet hårdt af en anden hest.

Der blev ringet efter dyrlæge da det ikke så så godt ud, hun stod klamt op i et hjørne ad boksen, med bendet trukket op under maven og kæmpe næsebor.

Min egen dyrlæge tilså hende i 3 dage, to røngent osv, men han kunne ikke finde ud af med sikkerhed om hasen var brækket eller om der var slået en flig af. så han anbefalede at hun blev kørt til LBH og det blev hun så straks.

De var en masse som tog imod hende, og de sagde det ikke så så slemt ud (hesten travede ud på 4 ben )

de fik mit hjemme nr (eller mine forældres) og lovede at ringe hver dag.Det gorde de også, de fortalte mig at de havde måttet sende røngentbillederne til sverige, da de ikke selv kunne blive enige, og hendes ben var brækket. Men at hun bare skulle have en skinne på, i et halvt år, og så ville hun blive god igen.

Hun ville dog kun kunne bruges til tur, men så kunne jeg jo få det føl hun sku fole 3 mrd senere.

De lovede mig guld og grønne skove og jeg var lykkelig- min hest kom snart hjem igen.

På 4 dagen ringer de og taler med min far. De fortæller at Prima har mange mange smerter, og at hendes ben aldrig blir godt. vi kan godt sætte skinne på (som er meget dyrt) men så må hun kun stå i en boks, da hun kan skvatte over en sten g så ville det brække igen.

Hun havde ingen fremtid, ikke engang som avls hoppe. Min far valgte at hun skulle aflives, for det var ikke et liv for hende.

jeg var så sønderknust, og talte ikke til min far i et halvt år, for det var hans skyld- de havde jo lovet mig at hun kom hjem igen.

Det gør sku stadig ondt i hjertet at fortælle hvordan hun endte sine dage, hendes lidelser ku ha været stoppet længe inden

Sød fjordvallak sælges, godkendt til ponytrav. .

0
0
Svar på denne tråd

heldigvis
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 20:47

bliver der nok lavet om på den procedure med ingen op efter 21:00, med det nye hospital i Tåstrup. Såvidt jeg er informeret, så har de ihvertfald lovet der er døgnvagt i op året rundt.

Mht brevet, har det noget at sige i forhold til forsikringen, hvis ja, så skal du igang med at kæmpe. Nej, så send brevet videre og når du har talt til 10 skriver du et konstruktivt klagebrev til hvem der nu end er leder/direktør for heste afdelingen og forklare du er skuffet over, at der ikke bliver skrevet den hele historie i brevet.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

syge heste
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 21:45

Anne87 ♥Welsh pony♥: Jeg bruger Højgård Hestehospital. Dem er jeg yderst tilfredse med :) (i hvert fald det meste af tiden)

Vicky02: Jeg ville aldrig tillade at sagen blev skrevet ned på en anden måde end jeg huskede det! Det kan godt være det umiddelbart ser ud somom forsikringen vil godtage uanset hvad, men man ved aldrig, og hvis der skulle komme problemer ville jeg godt nok ægre mig - hvis forløbet først er skrevet ned og godkendt, bliver det godt nok svært at bevise det ikke var sådan det foregik :(

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

Er prøvet...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 00:11

Ja, jeg kender kun alt for godt at få en unfair og løgnagtig behandling af KVL.

Nægter at lade dem røre ved mine dyre eller have nogen form for kontakt med så uprofessionelle folk.

Har faktisk selv startet en tråd om præcis KVL for nogle mdr siden.

Føler med dig at du skulle ryge i kløerne på de folk derinde fra og dit tab af din kære hest.

0
0
Svar på denne tråd

dårlig behandling
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 16:46

jeg føler med dig at du er blevet så dålig behandlet af KVL

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider