Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

ridelejr for voksne?
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 19:19

Heysa

En veninde og jeg snakker om at ta' på ridelejr til sommer, men vi 20 og 21 år gamle, og er derfor ikke så interesseret i ridelejre for børn, og derfor ville vi gerne høre om det kan lade sig ske at finde en for voksne, eller bare unge som os?

Kan i herinde måske anbefale nogle?

Det skal helst være med spring også :)

Med venlig Hilsen
Yessika - ♥ Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt! ♥
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 21:53

Det kommer meget an på hvor seriøst det skal være. Hvis I søger en uges tid med masser af hygge og gode hesteoplevelser, synes jeg I skal tage en tur omkring Engelsholm, mellem Vejle og Billund.

www.engelsholm.com

Da jeg var deroppe i sommers var der bl.a. dressur, terrænridning og heldagstur på programmet. Ugen blev tilpasset efter vores ønsker.

Send mig en PB, hvis du vil have mere info :)

"If you can dream it

- You can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

Helena -
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 22:48

Jeg kigger lige - tak for svaret

Det skal selvf. være seriøst, men tror ik nogle af os har lyst til at det kun skal være seriøst, der skal også være plads til hygge :)

Med venlig Hilsen
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd

ridelejr
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 18:46

Ja det kunne da være lækkert at tageafsted sammen med andre unge/voksne. Men på Engelsholm er det kun for nordbakker og hvis jeg skulle afsted, ville jeg da have min egen hest med... Er der ikke nogen der kender et sted for det? Helst Jylland.

-Tine

0
0
Svar på denne tråd

ridelejer
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 18:56

Undskyld, jeg lige låner tråden også Jeg håber det er ok.

Er der nogen der kender en rideler for voksne (evt. både voksne og børn) hvor der er noget både for begyndere og folk der har redet længere?

Det skal mest være hygge, men der må da også gerne være mere seriøs undervisning.

Jeg overvejer nemlig at gøre et forsøg på at tage kæresten med på sådan noget. Han har redet nogle få gang, mest skridt, men kan nogenlunde styre hesten rundt (hvis den er rar ).

0
0
Svar på denne tråd

nu er Engesholm
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 23:26

Noget vi overvejer seriøst :)

Vi har ingen hest nogen af os, og de ser fine ud de heste der er :) så mon ik det kunne blive godt :)

Med venlig Hilsen
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd

Ridelejr 2008
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 00:39

Jeg ved der i vores klub (SKO) arbejdes på en ride lejr for unge og voksne.

Der vil blive to uger en med primært spring og en med primært dressur.

Undrviseren vil være vores berider. Det vil blive lagt an på man har egen hest med, dog vil der være mulighed for at låne en elevhest.

De vil blive holdt omkring uge 30-32.

Jeg kan kun opfordre til at holde sig opdateret på vores hjemmeside, hvor der vil komme information når det ligger mere fast.

Med venlig hilsen

Johan

0
0
Svar på denne tråd

Johan :)
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 08:28

Har du et link? :)

Med venlig Hilsen
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd

Link....
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 10:10

Jo da kig her www.s-k-o.dk

Med venlig hilsen

Johan

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 12:01

Tine: Jeg har da også haft min egen hest med op til Engelsholm - selvom det hverken er en pony eller en fjordhest :)

Yess: Det er nogle gode og søde heste, Vivian har sig. De er alle gode at ride på, både på bane og i terrænet.

"If you can dream it

- You can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med islændere
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 13:15

Nu er jeg ikke selv islænderrytter - men er der ikke ridelejre for voksne på Læsø, Rømø og andre steder???

Det kunne da være meget sjovt at prøve noget helt andet, når man tager på ferie....

Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 17:34

Helena - ok, synes bare ikke de ligger op til det på hjemmesiden.

Lisbeth K - man kan ride på islændere på Rømø, men ved ikke om det er lavet som en ridelejr

-Tine

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 18:46

Tine - Mener der står et eller andet sted, at man er velkommen til at tage sin egen hest med.

Lisbeth - Der er et sted omkring Esbjerg, der laver rideferier på islandske heste. Jeg kan bare ikke huske hvad stedet hedder, men jeg så et program om det for et par uger siden på DK4.

"If you can dream it

- You can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

Træningslejr hos Susan
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 13:37

Kopierer lige fra "Arrangementer" - Susan Kjærgård har nemlige offentliggjort træningslejr i uge 27 og 28 - én for juniorer og én for os der er lidt ældre end junior . Susan har dog ikke "låne-heste" - man skal selv medbringe hest.

Træningslejr på Blue Berry Hill

Som noget helt nyt, og på utallige opfordringer, holder vi i år to, intensive træningslejre på Blue Berry Hill.

Vi håber derved at imødekomme de mange ønsker om en længerevarende træningsperiode, hvor man både kan lære en masse, og samtidig nyde socialt samvær med ligesindede.

Datoerne for træningslejrene er følgende:

Uge 27, søndag 29. juni - fredag 4. juli - fortrinsvist for ryttere under 16 år
Uge 28, søndag 6. juli - fredag 11. juli - fortrinsvist for ryttere over 16 år
Ankomst søndag fra kl 11.00 - 13.00. Afrejse fredag fra kl 15.00

Vil man gerne følges med en yngre eller ældre rytter på en lejr, som ikke lige er for ens egen aldersgruppe, er dette naturligvis en mulighed. F.eks. er mødre velkomne til at følge med deres døtre og omvendt J Ryttere under 10 år skal følges med en voksen.

På lejren vil du bl.a. kunne opleve:

• Undervisning af Susan Kjærgård - der rides både spring og dressur samt arbejdes fra jorden.
  • Indblik i læringsteorien og hestens mental kapacitet.
  • Træning af "møde med farlige ting".
  • Trailerlæsning á la McLean
  • Video gennemgang af træningen
  • Kursus i personlig udvikling "Få styr på stævnenerverne"

Inspirerende besøg af min. 2 kompetente fagpersoner, indenfor emnerne:

• Hovpleje og korrekt beskæring
  • Hestekiropraktik og akupunktur
  • Hestemassage
  • Sadeltilpasning
  • Hestetandpleje

- samt naturligvis en masse godt og hyggeligt samvær med andre ryttere, som også interesserer sig for ridning på hestens præmisser J

• Indkvartering foregår indendørs i fælles soverum. Der forefindes to dobbeltværelser med senge, som kan reserveres efter først-til-mølle-princippet. Resten af deltagerne medbringer egne luftmadrasser el. lign. Man er ligeledes velkommen til at medbringe telt, hvis man hellere vil sove ude. Bad og toilet forefindes naturligvis.
  • Bespisning er incl. i prisen - morgenmad og frokost hjælper vi hinanden med at stable på benene. Aftensmad ordner Blue Berry Hill. Slik, sodavand etc. medbringes af den enkelte eller købes ved den lokale købmand.
  • For børnenes vedkommende er det vigtigt, at de er indforstået med at dette er en meget selvstændig træningslejr. Der vil naturligvis være voksne i nærheden, som gerne både hjælper og bakker op, men det forventes, at børnene er selvhjulpne og kan tage vare på sig selv og deres hest.
  • Hestene opstaldes i boks og kommer på fold hver dag. Ønskes andet foder end müsli, lucerne, roepiller og hø/wrap, er man velkommen til selv at medbringe dette. Alt udstyr til hestene medbringer man selv.
  • Max 12 deltagere pr træningslejr.
  • Pris: DKK 3.600,00 incl. moms
Vi glæder os til et par spændende uger med hesteinteresserede mennesker. Tilmelding foregår efter "først til mølle princippet". Tilmelding sker ved at sende en mail til sk@blueberryhill.dk. Din tilmelding er først gyldig, når vi har registreret din indbetaling på vores bankkonto nr. 1938 4375 198 288. HUSK: skriv "LEJR" samt "deltagernavn" i tekstfeltet, så vi kan se, hvor indbetalingen kommer fra.
Tilmelding er bindende. Ved framelding inden 15. maj refunderes det fulde kursusgebyr. Ved framelding inden 1. juni refunderes 50 % af kursusgebyret. Ved framelding efter 1. juni refunderes kursusgebyret ikke.
0
0
Svar på denne tråd

hejsa - det
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 17:20

ser rigtig godt ud det hos susan, men vi har ikke heste selv, så desværre er det ikke aktuelt for os - ellers tak for indputtet :)

Med venlig Hilsen
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd

Hej Yessika
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 06:23

Hvis du går ind under junior HN og derefter ridelejr er der en masse gode links til diverse ridelejrer. God jagt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider