Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bom str. på sadel
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 13:09

Er der nogen som kender en god (og idiotsikker :-) måde at 'måle' hestens ryg/sadelleje selv til brug for korrekt str. bomvidde ved køb af ny sadel??

Hører meget gerne fra jer.. også hvis i bare kender et link til et sted på nettet hvor jeg kan se det?

På forhånd tak :-)

0
0
Svar på denne tråd

bommål
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 13:34

Du kunne købe en måler til Bates og Wintec sadler. Målene på farverne skulle være nedenfor.

Hvid: 33-34

Rød: 32

Blå: 31

Sort: 30

Grøn: 29

Gul: 27-28

Mvh

Sille

Alle kommentarer er KUN udtryk for min egen mening og erfaring.

For hver hesteejer, er der en mening om at holde hest.

Jeg respekterer at andre har en anden mening end mig :)

0
0
Svar på denne tråd

Idiotsikker...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 13:43

Jeg stoler kun på min sadelmager!

En sadel er meget mere end bomvidde, så i min verden er eneste idiotsikre måde at ringe til sadelmageren og få hende til det!

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Svar tilbage :-)
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 14:22

Lyder som en god idé med den måler til bates og wintec sadler - tak for det :-)

Ville også helst have en sadelmager til at kigge på hesten, men bor på en ø uden sadelmager og har ikke lige mulighed for at fragte hesten til fastlandet foreløbig.. Er dog ikke helt grøn i faget - jeg har lidt erfaring med det selv - har haft hest mange gange og købt sadel til dem hver gang, men med ens alder og viden, så går man mere og mere op i alting og derfor tænkte jeg, at jeg ville arbejde lidt mere i mål og str. end normalt...

Tak for svarene begge to :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil også...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 20:08

... sige at en sadelmager er den eneste SIKRE måde.

Sadelstørrelse er mere end bare bomvidde, der er også spørgsmålet om hvordan sadelpuderne ligger.

I mangel af sadelmager ville jeg købe dette, så så kune være en retningslinie til at se om en sadel vil passe - eller hvor meget der skal tilpasses for at få den til det. Skal man sende sadlen til omstopning kunne man jo evt sende aftrykket med (men jeg ved ikke om nogen seriøse sadelmagere ville om- eller opstoppe sadler uden at se den på hesten.

Nettet kan jo bruges igen og igen - så måske kunne man slå sig sammen i stalden og købe det til fælles brug?

£isbeth & Baloo
*
Content makes poor men rich;
Discontent makes rich men poor.
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd

Suveræn idé :-)
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 20:12

Det havde jeg aldrig set før, men virker ekstremt smart.. Hvis du eller en anden ved hvor man kan købe det, så hører jeg gerne fra jer :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror ikke...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 20:26

... at man kan købe den i Danmark (men det kan jo være at jeg tager fejl).

men man kan jo købe den via den side der er linket til:

You can purchase Equiform by Mail Order by ringing (44) 01227 831614 by Fax (44) 01227 831161 or Email equiform@firstthought.co.uk. Payment before dispatch of goods, credit cards accepted, next day delivery inclusive in price within the UK.

£isbeth & Baloo
*
Content makes poor men rich;
Discontent makes rich men poor.
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 21:05

Det prøver jeg :-) Tak...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider