Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Michael D. Lund
Forfatter: 
Dato:  07-01-2008 16:05

Nu er jeg efter, at have været væk fra Ringkøbing i nogle år kommet tilbage og skal have skaffet en smed.


Nu så jeg en annonce i avisen fra Dyrberg Beslagsmede v. Michael D. Lund.


Er der nogen, der har erfaringer med ham???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor kommer han fra
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 08:22

Hvor i landet kommer han fra?

Hvis han er fra djursland - SÅ lad vær'!

0
0
Svar på denne tråd
 
 smed...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 09:35

hans nummer reg i grenå..


Hvorfor så kraftigt fraråde ham?



Mvh Birgitte


Dejlig Landejendom

Indflytningsklar hovedhus

Nyrenoveret stald med 4 store bokse

8850 Bjerringbro

Bjerringhede 22


Se meget mere på

http://www.home.dk/sag/62110038


0
0
Svar på denne tråd
 
 Den annonce..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 10:27

har jeg også set og undret mig over at han er villig til at køre 200 kilometer for at ordne et par heste.. Det fik mig til at overveje om der er noget galt..


Noget kunne jo tyde på det, åbenbart..






Stutteri Inger-Marienlund
0
0
Svar på denne tråd
 
 Afstand
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 12:47

Tror han kommer fra Djursland, men er ikke sikker....


Nu behøver afstanden jo ikke betyde noget. Da jeg boede i Esbjerg brugte jeg Berger og han kørte fra Fyn - og han var rigtig dygtig:-)


Men der må da være nogen, som har brugt ham og kan fortælle om erfaringer - gode og dårlige...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Michael
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 13:59

er rigtig flink, dygtig og giver sig særdeles god til til hestene. Han var her den 24. december om formiddagen og brugte næsten halvanden time på at beskære mine 3 muledyr. Ingen stress og jag, alt foregik (som sædvanligt) stille og roligt og på dyrenes præmisser.


Michael driver forretningen lidt som en slags hobby, da han lider af Hortons Hovedpine og er indisponibel ind imellem pga. de kraftige smerter. Han tager rundt for at sko og beskære for at holde sin kunnen vedlige, men han skal ikke leve af det.


Jeg har et indlæg om ham fra foråret i et indlæg oprettet af LineRønn og jeg mener at tråden hed "smed - djursland".


Han har lige haft en sygeperiode på 7-8 måneder pga. Hortons, så det er en ulempe.


Og til moderatorerne: jeg har talt med Michael om disse tråde og det er iorden med ham at hans sygdom nævnes!


KH Pia

Gratis opstaldning (u/foder) tilbydes mod hjælp til ridning af 4-års hoppe.

10 km fra Grenaa. Du skal være over 18 år. Skriv PB for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Michael igen
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 14:55

KH Pia

Gratis opstaldning (u/foder) tilbydes mod hjælp til ridning af 4-års hoppe.

10 km fra Grenaa. Du skal være over 18 år. Skriv PB for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå men jeg..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 18:34

kan læse i de andre tråde at han ikke er uddannet, så har det ingen interesse her i hvert fald, uanset hvor præcis han kommer og hvor venlig han er..










Stutteri Inger-Marienlund
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uddannelse
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 19:37

Jeg er ikke helt sikker, men kun næsten, på at han er faguddannet. (Det annoncerer han da med ). Grunden til at der skrives på den måde i de gamle tråde er sandsynligvis, at han ikke står opført som reg. smed. Det gør han af den simple grund, at det er en hobby-tjans for ham pga hans sygdom. Deraf har nogle så måske udledt at han ikke er uddannet?


Men det kan man jo ringe til ham og få en snak om? Det er jo nemmere at gå til hovedet end til r*ven og basere sin viden på fakta end at drage konklusioner via løs snak.


Under alle omstændigheder har han gjort et godt stykke arbejde de gange han har været her og han har behandlet mine heste rigtig pænt. Det er vigtigere for mig end et svendebrev, hvis alternativet har været en faguddannet smed som lægger hånd på mine heste!


Michael vil ihvertfald være mit førstevalg når jeg står og mangler en smed - uddannelse eller ej.


KH Pia

Gratis opstaldning (u/foder) tilbydes mod hjælp til ridning af 4-års hoppe.

10 km fra Grenaa. Du skal være over 18 år. Skriv PB for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er vi..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 20:30

heldigvis forskellige.. Jeg benytter ikke ufaglærte..


Jeg vil da gemme hans annonce næste gang den dukker op i avisen, så kan jeg jo altid ringe og hører hvem han er.. Lige nu har jeg dog en dygtig smed jeg håber holder mange år..





Stutteri Inger-Marienlund
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uddannet
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 07:57

Nu sidder jeg lige med annoncen ved siden af mig og der står ordret: faguddannet og forsikret....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke uddannet/reg.
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 10:34

Han er ikke reg. og uddannet!


Hej Lisbeth

Jeg har lige sendt en Pb til dig.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Grenå Beslagsmedie
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 20:35

Ja, jeg har erfaring med Dyrberg Beslagsmede eller rettere Grena Beslagsmedie, som Michael D. Lunds forretning tidligere hed.


Jeg havde besøg af Michael i sommers til mine to heste, hvor den ene skulle beskæres og den anden skulle have 4 nye sko på.

Han overholdt næsten vores aftale, han kom 1½ time for sent - men han kom! Og han var flink og rar overfor hestene.

Til gengæld var hans smedearbejde elendigt! Han beskar min unghoppe for langt tilbage og skoede den anden hoppe for snævert.


Da jeg senere skulle have ham ud til mine heste igen, kom min tålmodighed virkelig på prøve: han brændte mig af 3 gange og det endte med at der gik over en måned fra jeg første gang ringede til Michael og til jeg til sidst fik en anden smed ud til mine heste.


Men i dag er jeg nu fint tilfreds med, at jeg ikke fik Michael ud anden gang.

Den nye smed, som jeg fik ud, efter Michael havde været her, han lærte mig nemlig lige en hel del om, hvordan hovene skulle beskæres og skoes og ja derudaf kunne jeg så konkludere, at Michaels arbejde ikke var noget at råbe hurra af.


I dag er jeg ked af, at jeg ikke vidste bedre om smedearbejde, da Michael var her, for så havde jeg stoppet ham.

Inden Michael kom havde jeg haft en dygtig smed til at komme fast til mine mine heste igennem 6 år. Ham havde jeg trygt overladt mine heste til og jeg havde derfor ikke sat mig voldsomt meget ind i arbejdet omkring beskæring og skoning af heste. Det ærgrede mig kraftigt, da smeden så gik på pension og jeg skulle finde ny smed. Jeg var ikke dygtig nok til at vurdere et smedearbejde, da Michael var her og det gik desværre ud over mine heste :-(


Først nu, et halvt år efter Michael har været hos mine heste, er min unghoppes hove endeligt ved at vende tilbage til fornuftig tilstand, efter Michael beskar dem for langt tilbage.


Jeg har skrevet mere om min erfaring om Michael i dette indlæg



Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider