Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Heste forsikringer
Forfatter: 
Dato:  26-11-2002 14:26
I skulle tage og få tjekket deres heste forsikringer. Der er nu kommet 3 risikogrupper, som selskaberne katagorier hestene i. Hvis i ikke foretager jer noget, så kommer jeres hest i høj risikogruppen, det oplevede jeg med min. Så nu er min hyp kommet i den rigtige katagori, og det blev betydelig billigere.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Heste forsikringer
Forfatter: 
Dato:  26-11-2002 15:28
Hvilket forsikringsselskab taler du om.

Jeg har godt nok fået varsling fra KDH om prisstigninger på min dyrlægeforsikring men intet andet.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-11-2002 16:04
jep - det er tjekket - men 2 års er i kategorien "opdræt" og selvom hans forsikring dækker nøjagtigt det samme som min konkurrencehests, er der præmieforskel, da opdræt ikke er så høj en risikogruppe - så den skulle være i vinkel ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-11-2002 17:46
du må da gerne specificere havd du mener . det kan da ikke gælde alle selskaber.

Men jeg syens dda for så vidt det er ok. Stævneheste er mere udasat end motionsheste for skader. de bliver som oftest jo også transportetret en hel del.

Så det er vel rimeligt at præmien er højere for sådanne.

Sådan er det jo også med Bilforsikringer, indbo osv.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-11-2002 09:36
Det selskab jeg snakker om er alm. brand. Og min forsikring faldt næsten til det halve.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-11-2002 09:47
Bonny, du må forklare lidt mere. Hvad mener du. Hvilken forsikring stiger og hvilken gruppe er du kommet i....Jeg bruger selv almindelig Brand derfor min nysgerrighed.
Hilsner og Vrinsk fra Susanne,Sedoj og Celine
Besøg min hjemmeside http://www.devoted2.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-11-2002 14:45
Historien fra begyndelsen:

Vi fik en ny hest, som vi ville have forsikret. Den var samme race som den gamle, næsten lige gamle, (12 og 15) skulle forsikres for det samme beløb. Men da vi fik regningen for den nye hest, var den 200-300 kr, billigere den forsikringen på den gamle hest.

Det undrede vi os over, når forsikringerne praktisk talt var ens...

Vi spurgte alm. Brand hvad årsagen var.

Forklaring:

De havde lavet 3 katagorier for heste, alt efter hvilken risiko vi befandt sig i. Vores hyppere høre hjemme i den midterste gruppe. Hvor den nye også var placeres, men den gamle var da Alm. brand lave disse kategoriet kommet over i høj risiko gruppen. Der hvor galop hestene og ligende højre til. Den gamle hest kom så ned i den rigtige gruppe, og vi fik en check fra Alm. brand.

Så der er god grund til at chekke om ens hyp er i den rigtige katagori
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-11-2002 16:41
Ok mange tak
Hilsner og Vrinsk fra Susanne,Sedoj og Celine
Besøg min hjemmeside http://www.devoted2.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-11-2002 18:04
det er altså længe siden de indførte de 3 grupper.. de skrev det også i deres reklamer at nu betale man for det man brugte hesten til.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider