Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bates dressursadler
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 22:26

Hej.

Jeg vil lige høre hvad jeres erfaringer med Bates dressursadlerne er...

Jeg er mest interesseret i at høre om Bates Caprilli og Bates Innova...

Er faldet fuldstændig for Innova, er bare lidt bange for mit ben vil blive lidt for "låst"... Hvordan er kvalitet i forhold til pris?

Råd og vejledning modtages med kyshånd

Venlig hilsen Nanna

♣

Madiken India

Irish Cool Kaiza

♣

Kaiza er min engel...

0
0
Svar på denne tråd

Innova...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 00:20

Jeg har en smækker lækker brun Bates Innova med de små knæstøtter, som svarer til alle andre sadler med stor støtte... forstået på den måde at der er rigeligt støtte i den med de små knæstøtter. Den er bare KANON den sadel. Har aldrig haft så lækker og eksklusiv en sadel før. Der er tilpas knæstøtte og tilpas støtte i sædet, samtidig med tilpas frihed. Vil SÅ gerne have en til Salina også når hun skal tilrides.

En i stalden har haft den emd de store støtter, men følte hun blev for låst. En anden lånte den og syntes hun sad fint, men blev frarådet den af vores underviser, da hun ubevidst kom til at læne sig op af de store knæstøtter og fik en unaturlig og påtaget opstilling. Jeg prøvede den en enkelt gang og sad umiddelbart ganske behageligt. Dog kan den slet ikke sammenlignes med den med de små støtter. Det er to vidt forskellige sadler at ride i og jeg foretrækker klart den jeg har.

Kvaliteten er super. Rigtig lækkert læder og dejlige detaljer der bare gør det en fornøjelse at finde den frem hver dag

psst: Kig lige inde på avl. Der er en der søger billeder af afkom efter Irish Boy

Hilsen Mette

Med Korsvangs Salina, Luna og Nyholts Weingöttin (Fine)

Glædelig jul til alle ænderne

0
0
Svar på denne tråd

uha...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 18:39

Jeg var også vild med Bates, men fik dem frarådet af min sadelmager... Så forhør dig ved sådan en inden du køber ny sadel! :)

STALD BRATTENSBORG

-Mellem Odder og Skanderborg

0
0
Svar på denne tråd

MiR ♥Stald Brattensborg♥
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 19:06

Hvorfor frarådede din sadelmager Bates?

Jeg har hørt flere forskellige sadelmagere tale positivt om Bates, så jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvad de siger negativt om den

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 20:32

En sadelmager kan godt fraråde sadlen til en bestemt hest uden at der er noget galt med sadlen. Jeg har netop selv fået frarådet Bates (som jeg ellers gerne ville have haft) da bommen ikke passede min hest. Det var bestemt ikke en generel frarådning - blot en kostatering af at en anden sadel ville være bedre til min hest. Jeg kan kun anbefale at få en (dygtig) sadelmager til at tjekke kombinationen af hest og sadel inden du køber.

Held og lykke.

Louise E

www.rideudstyrszonen.dk

Gratis annoncemarked for brugt rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

LouiseE
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:15

Ja, det er naturligvis rigtigt.

Jeg læste det bare som en generel frarådning, men det er selvfølgelig ikke sikkert det var ment sådan.

Man bør jo altid få undersøgt om den sadel man har udset sig også passer til hesten, så sådan havde jeg ikke lige set på det

0
0
Svar på denne tråd

Cair..
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 14:57

Sadelmageren skal selvfølgelig være inde over, det er klart... Var lige bange for at der var en generel frarådning på sadlerne, for damn jeg er forelsket. Den var bare så mega lækker at sidde i. Lige min type sadel. Men dog synes jeg altså den er noget dyr, men ja ja... kvalitet koster...

Men hvordan er Innova stillet op med Caprilli? Jeg synes jo klart Innova havde den bedste benstøtte, men er det kun det? Er der andre bemærkelsesværdige forskelle på de to modeller... Det er jo alligevel over 5000 i forskel af pris fra ny af...

Hvordan med Cair, har ikke rigtig nogle erfaringer inden for dette, men af dem jeg har hørt er det virkelig godt... Og det sagde ham i forretningen også (hvilket jo er klart - da han skal sælge sin vare), men hvad siger i?

Kom nu kære HN'er hjælp mig lidt her...

PS: Mette - har været inde og kigge, og har såmmænd også svaret, men ingen respons... Det kommer nok, he he...

Venlig hilsen Nanna

♣

Madiken India

Irish Cool Kaiza

♣

Kaiza er min engel...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider i Caprilli...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 20:13

Og jeg har intet negativt at sige, tværtimod! Jeg har lange ben, så jeg har de store flexiblocks i til at holde dem på plads . Den er blød at sidde i, giver god støtte til ben og lænd uden at jeg bliver låst fast og er efter min mening den bedste sadel til mig og min hest. Mange er dog også meget begejstrede for Isabell Werth modellen... Har ikke prøvet Innova'en...

Pøj pøj med at finde sadel

Hilsen Ina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er vild med min Innova
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 21:42

Jeg har altid været helt og aldeles til Passier sadler, og har også en Grand Gilbert til min ene hest, men da jeg så købte en dejlig fjordhest, kunne hun selvfølgelig ikke passe den sadel, eller andre for den sags skyld, bortset fra Bates sadler.

Isabel Werth modellen ligger ikke rigtigt på Annabel, fordi sadlen tipper forover når den kommer på plads for til, men Innova'en ligger som den skal.

Det er bare den bedste sadel jeg nogensinde har redet i.

Cair systemet gør at hestens bevægelser bliver lidt blødere, når de går gennem ryggen på rytteren, som jeg syntes er behageligt, da jeg ofte er øm i ryggen, pga. leddegigt.

Desuden kan jeg kun sidde korrekt i Innova'en, mine ben ligger hvor de skal, og jeg kan ikke falde på snuden, som jeg ellers har tendens til, nu sidder jeg der bare, og det bedste af det hele er at jeg ikke er fastlåst på nogen måde. Jeg kan sagtens flytte mig i sadlen, men den støtter mig hvor den skal.

Det er også dejligt at mærke på Annabel at hun får en større gang med den sadel, så den må føles godt på ryggen af hende også.

Jeg har så den brune model, jeg er kun til brunt, og jeg har også de små knæpuder. Jeg har for brede lår til at kunne sidde i den med store.

Kvaliteten på sadlen er nok ikke helt så lækker som Passier, der mangler lige den sidste finish, men alligevel syntes jeg det er et godt køb.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider