Jeg har altid været helt og aldeles til Passier sadler, og har også en Grand Gilbert til min ene hest, men da jeg så købte en dejlig fjordhest, kunne hun selvfølgelig ikke passe den sadel, eller andre for den sags skyld, bortset fra Bates sadler.
Isabel Werth modellen ligger ikke rigtigt på Annabel, fordi sadlen tipper forover når den kommer på plads for til, men Innova'en ligger som den skal.
Det er bare den bedste sadel jeg nogensinde har redet i.
Cair systemet gør at hestens bevægelser bliver lidt blødere, når de går gennem ryggen på rytteren, som jeg syntes er behageligt, da jeg ofte er øm i ryggen, pga. leddegigt.
Desuden kan jeg kun sidde korrekt i Innova'en, mine ben ligger hvor de skal, og jeg kan ikke falde på snuden, som jeg ellers har tendens til, nu sidder jeg der bare, og det bedste af det hele er at jeg ikke er fastlåst på nogen måde. Jeg kan sagtens flytte mig i sadlen, men den støtter mig hvor den skal.
Det er også dejligt at mærke på Annabel at hun får en større gang med den sadel, så den må føles godt på ryggen af hende også.
Jeg har så den brune model, jeg er kun til brunt, og jeg har også de små knæpuder. Jeg har for brede lår til at kunne sidde i den med store.
Kvaliteten på sadlen er nok ikke helt så lækker som Passier, der mangler lige den sidste finish, men alligevel syntes jeg det er et godt køb.