|
|
| Rambo eller Bucas |
|
|
Ja kort og godt ... jeg søger et godt holdbart vinterdækken Såeh.. hvad er Jeres erfaringer ? Rambo eller bucas ( andre forslag modtages gerne ) - hvorfor og hvorfor ikke ?  Gerne hvor længe Jeres har holdt osv.. På forhånd tak. Glædelig Jul 
Nu med den dejlige Wolle <3 Soya elsket og savnet. R.I.P dejlige hest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rambo klart |
|
|
Aldrig bucas, dem har jeg ikke særlig gode erfaringer. Jeg har et Rambo, der kører på 5. sæsom uden fejl. Det er hvad jeg kalder kvalitet og pasformen er bare super.
Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Corry... |
|
|
Tak for dit svar  Hvordan er bringefriheden i Rambo?? Er også det jeg har opfattelsen af.. Venter spændt på flere indlæg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rambo! |
|
|
Jeg har igennem flere år brugt Bucas, og har på mange måder været glad for dem. Men!!! jeg har haft problemer med at de ikke kunne holde regnvand ude, efter de var blevet vasket og impræneret (staves?) 1. gang de var til vask, og på den konto har jeg fået byttet flere dækkener, ca omkring 8 stk. Dog har der også været produktions fejl i nogle stykker, - hvilket ligger nogle år tilbage. Det bedste jeg kan sige om Bucas er, at de er gode til at absobere sved/varme fra hesten, hvor Rambo kan være lidt længere tid om det. Rambo startede jeg ud med at bruge for nogle år siden, hvilket har bevirket at jeg i dag er næsten skiftet helt over til Rambo fra Bucas, - med undtagelses af et enkelt sommer regn dækken. Baggrunden for skiftet skyldes bl.a. at Rambo virker til at være mere holdbar i yderstoffet. De har en god pasform. Jeg kan godt lide deres bringeluknings system/form der sikre hesten en stor hals/bringefrihed. Dette er også gældende for "benudskæringerne" på flere af deres nye dækkener. Samt 3-punkts gjordsystem på flere af deres dækkener. Den måde den aftaglige halse er på monteret. Og ikke mindst: den glatte inderside i forhold til flere af Bucas dækkenerne der har fleecefor der jævnligt skal rengøres med en børste eller andet. mvh LGI
Pæne Stübben stigremme str. 160cm & Pænt Rambo Supreme Medium str. 145cm sælges! Jeg er født sådan! - Hvad er din undskyldning?
En god dag starter med et smil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rambo.. |
|
|
helt klart, meget bedre pasform end der er i bucas dækkenerne
Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!! Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp Lidt frelst og Stud.agro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for |
|
|
svar... Har I erfaring med om Rambo dækkenerne er store i str. ??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rambo er.. |
| Forfatter:  |
Stutteri Inger-Marienlund |
| Dato:  |
25-12-2007 09:52 |
|
super.. Og min opfattelse er at man skal købe 5-10 cm mindre end andre mærker.. Det skal jeg i hvert fald til min hest..
Stutteri Inger-Marienlund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rambo... |
|
|
Vores heste som bor i løsdrift, har rambo på, og vores lilla rambo køre i år på 10 sæsson...og det er altid tøre inde under dækkenet, også når der ligge et tykt lag sne oven på. Vi har dog skulle have skiftet spænder nogle gange, men det er almindelig slidtage.
Henriett Stutteri Brydegaard 1 stk. Herning billet sælges til fredag i sek. 3 række 6 Pris 300 kr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inger Marienlund |
|
|
Dvs. at bruger han normalt 155 skal man helt ned i 140-145 ??  - Nogen der kan anbefalet et af dem... det skal være et med en del gram i. Og ellers er der nogen der har erfaring med Rambos stalddækkener med forskelligt fyld til at ligger under..?? Altså pasform om der er krydsgjorde osv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rambo og kun Rambo |
Eva Lydeking-Olsen |
25-12-2007 13:03 |
|
Mit ældste er 8-9 år og har holdt til hingsteleg i FULDE 4 år (det er nu et Rhino, af de gamle som er ligeså stærke som Rambo, men de ternede Rhino er ikke så stærke, dem har jeg to af og de sidder på de mest civiliserede heste). Jeg har pt 7 heste iklædt Rambo/Rhino dækkener og synes at DUO er perfekt, men det har jeg nu kun to af...de gamle holder jo så godt, de er også MEGET mere smudsafvisende end andre dækkener og skal ikke vaskes hvert år...men imprægneringen holder godt, selv det ældste har kun fået en omgang spray på alle de år. Så har jeg en besparende indkøbs model: RAMBO regndækken (model Lite) købt brugt 800 kr og ny ekstra underdyne fra Duo= knap 400 kr= samme funktion som et nyt DUO.Så kan man vælge 200-300-400 gram underdyne og skifte efter behov = 4 dækkener i et, ligesom et nyt DUO. Jeg har vist tre med den underdyne i og den er bare god.Den behøver IKKE et ekstra sæt krydsgjorde. Jeg bryder mig ikke om dem med hals, det slider manen af. Jeg har haft en del Bucas -før jeg fasede alt andet ud og konsekvent skiftede til Horseware - og de passer ikke på brede heste og er ikke nær så holdbare, så da min ene hest for mange år siden(endda en af de rolige) havde smadret 3 Bucas på en måned opgav jeg komplet det dækken. Men det billige Amigo er IKKE bedre end ethvert andet dækken, har jeg set med opstalderhestene. Eva
Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk
Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.
Sælges : *yndig dansende lipizzanerplag *stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glemte lige |
Eva Lydeking-Olsen |
25-12-2007 13:10 |
|
størrelsen er LIDT større end andre, men ikke meget.Så du skal IKKE ned i et 140 cm hvis den normalt bruger 155 cm. Mine to lipizzanere på 148-52 cm går med 130 cm Rambo og den ene kunne godt bruge et 140 cm, også. De 3 lidt større på 158 cm går de 2 med 140 cm, en med 145 cm og bruger alle tre fx 145 cm i ulddækkener og Back-on-track... Min MEGET brede oldenborghoppe 160 cm/600 kg brugte 145 cm i Rambo XL. Vi har en pony på 148 cm, men stor i rammen/ikke kort og han har et 140 cm Rambo på- det er lidt stort, men der røg et andet han havde med ved købet...så han måtte lige få på, hvad vi havde liggende. Eva
Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk
Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.
Sælges : *yndig dansende lipizzanerplag *stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eva :-) |
|
|
Tusind tak for dit uddybbende svar  Overvejede nemlig det ternede men min hest blir desværre ofte bid i enden, så tror ikke det holder  Og godt jeg lige ved at det ikke kan betale sig at købe Amigoen, var jeg lige ved nemlig... Jeg har overvejet disse : Rhino Original Turnout - 200 Gram UDEDÆKKEN RAMBO DUO 300 GRAM UDEDÆKKEN RAMBO ORIGINAL med benudskæring også lidt dette: Rhino WUG - Men så forstår jeg ikke helt hvad det er for et dækken under dækkener evt. bruges med ?? er Er det RAMBO duo modellen evt..?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| vil også anbefale |
|
|
annette, hun er super til at vejlede en...
Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!! Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp Lidt frelst og Stud.agro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria... |
|
|
Rambo duo har 100 g foer i selve dækkenet, og så følger der en dyne med 300 g med. Dvs. at det kan blive til et dækken med 400 g foer, hvilket i mine øjne er rigeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette... |
|
|
Super ... mange tak.. Så bare man kunne få et bucas med helt op til 520 g. foer i  Og han er nemlig ret kuldeskær.. så ville bare være godt dækket ind når/hvis der kommer meget sne og frost 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget koldt |
|
|
Hvis det skulle gå hen og blive MEGET koldt, så kan man jo købe et underdækken med 400 g, så kommer du op på 500 g, og det burde altså være nok til selv den mest kuldskære hest. I tillæg kan jeg lige fortælle, at jeg i stedet for duo bruger california, som er nøjagtig mage til, men uden hals og underdyne. Det koster 1500, og så kan man selv købe den underdyne, som passer til ens behov.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette... |
|
|
Hvor kan california købes ?? synes ikke jeg er stødt på det navn før  Og passer Rambos underdækken også til det ? altså tænker på om det kan sættes fast på det ligesom med DUO´en?? Lige nu fryser han ikke med et stalddækken samt et vinterdækken .. men vil gerne have et dækken eller ellers to der er lavet som et til ham 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| California |
|
|
Jeg har købt alle mine tre california hos Anette (se længere oppe), og ja duo underdækkenerne passer også i california.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bucas Bucas |
|
|
Hej Min hest går med det samme Bucas vinterdækken på 9 år, det eneste det har fejlet er at 1 stk. metal bringespænde er blevet skiftet til 50,- kr, det fungere ellers 100% perfekt, vandtæt og åndbart og er ikke lappet et sted selv om hun går sammen med 2 foldbøller der går og bider i hende, altså det er dækkenet der bliver sat tænder i og det har det også stået imod. Så jeg køber Bucas igen for når det kan holde på 9 år og det kostede dengang 1200,- kr og idag kan man få et til 1500,- kr max. så vil jeg ikke give det ekstra for et Rambo, det har jeg min pengepung for kær til og min hest er lige lykkelig om der står Bucas eller Rambo på det. Skal siges jeg vasker Bucas dækkenet som der bliver foreskrevet med Bucas vaskemiddel og imprægneret bagefter, men jeg har så heller ikke haft nogen problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Maria. Jeg vil ikke anbefale det ene dækken frem for det andet, men er enig med Eva mht. størrelsen. Holdbarheden har været god for min unghest (som er 6 nu) med begge mærker. Jeg har bare et råd mht. at de andre heste bier i dine dækner. Prøv at spraye "Ribstop" på dæknet bagtil. Det smager ad h... til, og de andre heste holder op med at bide i din hests dækner. Jeg gjorde det selv for nogle vintre siden med stor succes. -min stakkels hest måtte også lægge bagdel og dækner til meget! Men lad så vidt muligt være med at røre dæknet bagefter eller få det på fingre osv. Man kan smage det i flere timer efter  Mvh.
Kristina og Mademoiselle Du kan også hjælpe: www.wspa.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil mene.. |
Stutteri Inger-Marienlund |
26-12-2007 19:02 |
|
10 cm mindre end det den plejer at bruge, det passer i hvert fald på alle de heste jeg har købt Rambo til..
Stutteri Inger-Marienlund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vedr. str. så er min |
|
|
erfaring, at det er meget ens. MEN! der er forskel på nogle af Rambo modellerne i str. ligesom der kan være i andre dækken mærker. Min store hest bruger str. 155cm i Rambo Supreme serien, med undtagelses af "lite-modellen" hvor han bruger str. 145cm, vel og mærke inden for samme serie. Det samme er gældende i Bucas. Den forrige hest brugte str. 145cm i Rambo Supreme serien, samt 145cm i Bucas. Så det kan være individuelt fra hest til hest. Jeg har alså ikke oplevet at hestene skulle have 10cm mindre i Rambo, som andre har erfaringer med. mvh LGI
Pæne Stübben stigremme str. 160cm & Pænt Rambo Supreme Medium str. 145cm sælges! Jeg er født sådan! - Hvad er din undskyldning?
En god dag starter med et smil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ring til |
|
|
AT horsecare anette er den mest faire på nettet pris og service mæssugt..
Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too. ~ Voltaire ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rambo eller Bucas |
Lilar |
27-12-2007 01:03 |
|
Jeg har et enkelt Bucas dækken til min hest (et regndækken), som jeg ellers har været glad for. Men det ligger ikke ordentligt på ham mere, så det bliver gemt af vejen til hvis nu et af de andre skulle gå i stykker. Ellers har jeg Horseware dækkener, og de ligger bare kanon godt og holdbarheden er super. Så jeg kan klar anbefale Horseware dækkener  Det er de eneste dækkener min hest kommer til at bruge fremover. Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja - verdens smukkeste pige *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|