Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

klargøring til hoppe-kåring
Forfatter: 
Dato:  04-01-2001 21:19
er der nogle her på HN der har gode erfariner med trænere der klargører folks heste til kåringer (i nordjylland(reg. 7)? jeg vil også lige høre hvad priserne for dette er?Jeg er nemlig lidt i tvivl om jeg selv skal mønstre og evt. ride min DV-hoppe til kåringen her til foråret og om det kan betale sig at få proffesionelle folk til at ordne det.
0
0
Svar på denne tråd

Re: klargøring til hoppe-kåring
Forfatter: 
Dato:  04-01-2001 22:48
Jeg har hørt godt om Møgelholt http://www.danish-dressagehorses.com/... nogle bryder sig ikke om Kristian, men min veninde havde hendes hingst dernede og fik en god behandling både af hende selv og hendes hest.. jeg var dernede et par gange og fik et udemærket indtryk og var med til kåringen, hvor Kristian stod for det... også her var det pænt arbejde

Ellers kender jeg ikke til andre... går selv i samme tanker da min 2½ års gerne skulle stille til kåring til sommer også reg 7 *s*

Hilsner Joy
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-01-2001 09:34
Jeg har også kun hørt godt om Kristian. Jeg kan ikke sige, at jeg personligt er helt vild med ham, men han gør et godt stykke arbejde med hestene.

Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-01-2001 10:18
Jeg har også fået anbefalet Katrinelund på Mors. Er der nogle der har erfaringer med dem gode/dårlige.
Min hoppe er noget "varm" i fussserne og hovedet *s*, da hun først er kommet i hænder i sommers (som 8 årig-ik lige det bedste tidspunkt), så det skal være nogle der er meget rolige og er meget erfarene-hun er vant til biler, larm osv. er også tilredet og er også medgørlig når hun trækkes.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-01-2001 11:43

Jeg bryder mig ikke så meget m Møgelholt, jeg har hørt fra en der har arbejdet derude, at de meget hårde ved hestene, undtagen deres egne.
Jeg ville hellere sætte dem på Katrinelund, men det kommer også an på hvor mange penge du vil ofre på det, det koster jo nok mellem 3-4000 om måneden at få en hest klargjort.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-01-2001 12:18
Om de generelt er hårde ved hestene, kan jeg selvfølgelig ikke svare på, da jeg ikke har arbejdet dernede... men kun har været for at se min venindes hingst da han var i træning...

Jeg kan kun sige, at mens vi var der var der ingen der var hårde ved hestene... min venindes hingst skulle vi jo også se bestille noget og de gik ind til han i boksen og ordnede ham, uden at binde han op og han stod pænt mens han fik trense, gamasher og andet udstyr på. Han veg ikke tiltage eller viste andre tegn på ikke at være tryg ved hverken staldpigen eller Kristian... Han stod snarere og var lidt fræk da han fik gamasher på og smånappede staldpigen i bagen. "Han" er ikke Kristian *GGG* jeg ved ikke om Kristian smånapper staldpigen *GG*

Til kåringen hvor det selvfølgelig var Kristian der fremviste, var der heller ikke noget at sætte en finger på. Hingste"dyret" var frisk med ikke uartig/"uopdragen" som mange af de andre. Han fulgte frisk, glad og villigt Kristian både inden og udefor ringen.

Da ham kom hjem til min veninde igen, var det stortset den samme hest. Ingen tegn på at have været i hårde hænder.

Men igen blot mine iagttagelser når jeg har været dernede.

Selvfølgelig er der nok nogle heste, der bliver taget hårdere fat ved end andre... men nogle heste ejere sætter også sine plage på løsdrift til den dag de skal til klargøring/tilridning. De kan være noget af en håndfuld af dårlig prægning, manglende opdragelse osv. En 3 års på 450 kg er heller ikke at spøge med hvis den mangler respekt for mennesker.

Hilsner Joy
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider