Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Køb af hest/pony
Forfatter: 
Dato:  09-11-2002 16:18
Hejsa alle sammen...
Jeg er en heste tosset pige på 13år som sidste sommer besluttede at købe en pony...Da spring er mit speciale var det jo en springpony jeg var på udkig efter!!! Jeg endte i Billund hvor der skulle stå en spring pony der gik la (i spring)!!! Da jeg kom ned for at kigge på den stod der en super dejlig vallak...han var 12år så det var jo en helt fin alder...jeg prøve red ham og det gik godt...Jeg fik at vide at han havde noget hoste men det var UDEN BETYDNING sagde de!jeg og mine forældre var naive og troede på det for vi så en dyrelæge ertest som var et år gammel(som var iorden) som de havde fået lavet da de købte ham et år tidligere...Jeg kunne ikke forstå hvorfor de allerede ville af med ham for han var virkelig kanon..men de sagde han var en for stor mundfuld til deres datter som ikke havde redet så meget....Jeg kunne ikke få den på prøve...men det var så iorden...så vi kørte hjem og tænkte lidt over det!
Vi besluttede at købe ham...de kom op med Ham til os...det var virkelig ponyen jeg kunne komme langt med...(troede jeg)Da de kom havde de lavet en overdragelseskontrakt så der ikke ville opstå misforståelser!!! så vi skrev under (DUMT)Efter en uge red jeg på jagt(dog kun i et følgefelt) Men red i gennem vand...det var ret fedt at gøre det på SIN EGEN PONY!!!Men lykken varede ikke ved...En måned efter blev jeg nødt til at kontakte min dyrelæge for nu var han begyndt at hoste...dyrelægen sagde til mig at han havde støvallergi..så derofr skulle han ud så meget som muligt...jeg fik en anden boks så han ikke stod så tæt på laden...men det blev ikke bedre...en dag fik han et astmatiskanfald...jeg blev ringet op og fik at vide at jeg skulle skynde mig at komme ned til ham for han havde det meget dårligt...da jeg kom der ned lagde han i hans boks og ville ikke rejse sig...det første jeg tænkte var KOLIK så det var på med et dækken og ud i regnvejret få at få gang i tarm systemet igen...dyrelægen kom og konstanterede at det var et meget alvorligt astmatisk anfald og hvis jeg ikke havde lagt dækken på havde han fået lungebætendele og muligvis død af det...Jeg var meget glad for at jeg havde gjort som jeg havde gjort...Noget tid efter flyttede jeg boks...han kom til en mere luftig stald...som var meget bedre end den anden...Men hans allergi blev ikke bedre...det blev til astma...til sidst kunne han næsten ikke rides...jeg prøvede med naturmedicin...stille ham i såpåner...men intet hjalp...Jeg måtte indse at jeg var blevet SNYDT!!! det var ikke rart for ponyen eller mig! Jeg nåede at ride stævne på ham EN ENESTE GANG...det skulle ha været til meget mere hvis han ikke var syg!!! For 2måneder siden blev han slagtet...han kunne ikke holde til det mere...hans imunforsvar var i bund...han kunne ikke få luften ud af sig når det først var kommet ind så han hostede det ud...(han fik ikke ilt ud i blodet)lungerne kørte ud og ind...han var rent ud sagt ingen ting vær:{-(Så han endte på slagteriet...Jeg skrev til dem jeg købte ham af at han var blevet slagtet...jeg blev nærmest beskyldt for ikke ha gjort noget for hesten...men jeg havde brugt 10000kr på dyrelægeregninger bare på en vinter...det er altså mange penge....jeg har ikke Pony nu...for hverken mig eller mine forældre har råd til en ny..desværre...men lige et råd til dig der står og skal købe hest/pony...FÅ DEN DYRELÆGE TJEKKET...FÅ DIN RIDELÆRER MED...eller en anden der ved lidt mere om det en du!!!!
Knus Kristina!!! Håber du for held med din pony i modsætningen....Jeg vil meget gerne høre DIN kommentar...også hvis du har kendt denne pony...Han hed Suno..han har stået på Billund ridecenter og i sdr Virum mener jeg...det er de to steder jeg ved han har været....!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Køb af hest/pony
Forfatter: 
Dato:  09-11-2002 19:36
Et godt råd, Kristina:

Del dit indlæg op i afsnit. Man kan hurtigt føle at det er alt for uoverskuligt at læse. Det letter hvis det er delt op:-)

Bare et godt råd:-)

Hilsen Tina

...Nu med flere billeder:-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Køb af hest/pony
Forfatter: 
Dato:  11-11-2002 19:12
Trist historie - men husk - du var med til at give ham en værdig afslutning på sit liv - han havde det godt hos dig. Jeg håber inderligt at du får en ny pony - og som du selv er inde på, så er en dyrlæge en god ting at tage med på råd - de penge kan være givet godt ud.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider