Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Objektiver til Canon 400D?
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 10:56

Heej .

Jeg regner med, snart at skulle købe et Canon EOS 400D spejlrefleks kamera.
Men jeg er i tvivl om, hvilket objektiv jeg skal vælge?
Man kan jo købe et sæt hvor der er 400D + 18-55 mm objektiv, men er det objektiv godt til at tage billeder af heste i bevægelse, evt. i ridehal og samtidig ting tæt på?

Et lidt større objektiv er så Canon EF 55-200 mm.f: 4,5-5,6 II USM . Ville det være bedre? Og hvad betyder f: 4,5-5,6 II USM egentligt?

Mvh. Anna

0
0
Svar på denne tråd

Der er mange
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 12:22

Der er mange andre tråde hvor der bliver anbefalet diverse objektiver - søg dem frem.

Men netop 18-55'eren er ikke velegnet i en ridehal. Du bliver nødt til at få noget nede omkring f/2.8 for at få lys nok inde i hallerne.

"f:" betyder blænde. Den korrekte betegnelse er "f/", da det er en reciprok værdi. Det fortæller hvor stort hullet der kommer lys ind ad er. Jo mindre tal, jo større hul. Er der to blændetal, så er det fordi at der kommer forskellige mængder lys ind alt efter brændvidden. På det eksempel du nævner, så er største blænde f/4,5 ved 55mm og f/5,6 ved 200mm. Altså kommer der næsten en hel blænde MINDRE lys ind når du zoomer. Og det er jo upraktisk.

"II" er blot en model-betegnelse. Det er udgave 2 af objektivet.

"USM" er Ultra Sonic Motor. Det er den motor som styrer fokuseringen. Og USM er meget lydløs i forhold til f.eks. en DC motor. Der er dog to forskellige slags USM. På de "billige" objektiver er det blot USM, som som sagt er stille. På L-serien (de dyre) er det ring-USM, hvor der også er forøget fokuseringshastighed.

0
0
Svar på denne tråd

Objektiver til Canon 400D
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 12:31

Okay..
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener, men skal jeg så hellere købe et 55-200 mm objektiv, end et 18-55 mm?

Et andet spørgsmål er;
Inde på kamerashop.dk , er der 2 forskellige 55-200 mm, det ene hedder EF og det andet EF-S IS som er noget dyrere end det andet.. Hvad er forskellen?

Mvh. Anna

0
0
Svar på denne tråd

Det rækker
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 14:31

Det rækker længere, men jeg mener at de kan lukke nogenlunde samme lysmængde ind. Men til heste vil jeg anbefale en brændvidde på 55-200 eller f.eks. 70-300. Ganske enkelt fordi at det tilsvarende billedeudsnit på et 18-55 vil blive forvrænget af at du skal så tæt på.

Forskellen på "EF" og "EF-S IS" er to ting;

"EF" og "EF-S" er to forskellige typer fatninger, begge kan bruges på f.eks. 350D, 400D og 40D. Men 1D kan kun bruge EF, som er den "gamle" type. EF benyttes dog stadigt og vil blive det lang tid fremover.

IS er billedestabilisering, som hjælper til at modvirke rystelser når du tager billedet.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-12-2007 11:18

Kan det betale sig at købe et tilbehørs-sæt, til 799,- hvor der er 4 GB CF memorykort + Standard UV filter + ekstra batteri + Canon kamerataske ? Får jeg overhovedet brug for 4 GB kort, ekstra batteri og UV filter?

Mvh. Anna

0
0
Svar på denne tråd

Ja Ja og Ja
Forfatter: 
Dato:  15-12-2007 11:31

4GB er bestemt ikke for meget...

Ekstra Batteri er godt at ha'

UV filtret er godt til at beskytte objektivglasset.

Hilsen

- Matilde og Shalu :-D-

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør

WINDSOR GREENLINE DRESSURSADEL SÆLGES

SKRIV FOR MERE INFO

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-12-2007 11:55

Tildegd *Shalu* : Okay.
Jeg kiggede lige på dine billeder, og mener du havde et Canon EOS 400D også? Hvilket objektiv bruger du?

Mvh. Anna

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har er Sigma
Forfatter: 
Dato:  16-12-2007 10:15

et sigma apo dg 70-300 (eller noget i den stil) med f/4-5.6

Det er for så vidt et ganske udemærke objektiv som under lysstærke forhold tager nogle gode billeder og som med en pris på 1800ca i mine øjne er rigtig godt til prisen.

Men jeg må nok erkende at der står et mere lysstærkt et på ønskesedlen...

Men det varer nok lidt tid inden der bliver råd til en ombytning...

- Matilde og Shalu :-D-

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør

WINDSOR GREENLINE DRESSURSADEL SÆLGES

SKRIV FOR MERE INFO

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider