|
|
| sådan får jeg hvide bandager, underlag osv. |
| Forfatter:  |
lotteC |
| Dato:  |
04-11-2002 23:10 |
|
Jeg vasker de hvide bandager, underlag og gamacher, med alm. hvid vaskepulver (ik for meget), og Ariel Future m. rollerball. Istedet for skyllemiddel, kommer jeg ganske lidt af Ariel Future istedet for.
Underlaget, bandagerne og gamacherne kan være møgbeskidte, men når jeg har vasket dem, så er de pæne og rene.
Venligst, Lotte."Danske Oldenborg heste kan og vil"B-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: sådan får jeg hvide bandager, underlag osv. |
miss_snitte |
05-11-2002 08:42 |
|
eller bio-spray..
Miss Snitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| -Tænk på hesten!. |
|
|
De stakkels dyr har slet ikke godt af at gå med ting vasket i sæbe til mennesker!
Netral hvidvask/minirisk el.lign + ren eddike som erstatning for skyllemiddel virker ligeså godt!
Og brug da ikke ren sæbe som erstatning for skyllemiddel, vaskemaskinen skyller jo ikke lige så meget de sidste gange, som efter sæbedoseringen.
Er jo ingen grund til at påføre dem en allergi fordi tingene skal være kridhvide. - Bare en tankeJeg rider Frederiksborger(y)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: -Tænk på hesten!. |
zeusen |
06-11-2002 01:29 |
|
Enig Heidi.
Bruger heller aldrig skyllemiddel, men eddike.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Heidi... |
lotteC |
06-11-2002 07:32 |
|
Du har ikke noget at være nervøs for....desuden bliver det hvide underlag, gamacher og bandager kun brugt til stævner, så jeg rider jo nok ikke lig rundt med hvidt hver gang jeg er ude at ride. For det 2. jeg bruger ikke skyllemiddel til vaske underlag med. Jeg bruger kun det Ariel Futur når der skal vaskes hvidt, og det har i år været 6 gange i år.
Prøv at tænke på dem som vasker dækken for os....deres sæbe er bestemt ikke bedre end det sæbe man bruger til at vaske tøj med.
Forøvrigt; vidste du at hvis man skal skåne tøjet og underlag, så skal man vaske det i hænderne på et vaskebrædt. Vaskemaskinen slider også en stor del på tøjet.....
Venligst, Lotte.
"Danske Oldenborg heste kan og vil"B-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Heidi... |
|
|
altså min hest er nu ikke død af at jeg vasker hans underlag, gamascher osv i vaskemaskinen med almindeligt vaskepulver, hvis jeg kan tåle det kan han vel også. mine dækkener bliver renset på renseri og gad vide hvad de ikke bruger af skidt og kanel og det er den sgu heller ikke død af.. den eneste der bliver gnaven af det er min gamle nabo der ikke bryder sig om gamasher og underlag på vaskeriet, selvom jeg vasker maskinen en gang til for at få hårene helt og aldeles ud, men hvad nogen skal jo altid brokke sig :0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pas på med Ariel... |
|
|
Jeg kender en, der måtte have dyrlæge to gange pga hun havde vasket sine gamasher med Ariel. Benene hævede op og var fulde af sår og de måtte barbere hårene af. Så det er ikke alle, der kan tåle det. Jeg tror ikke man bare sådan kan sm. ligne sig selv med hesten, at hesten kan tåle det, bare fordi man selv kan. F.eks ligger et underlag jo og gnider mod en svedig hest, så parfumen mm rigtig kan blive arbejdet ned i den følsomme hud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|