Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Stenbjerggaard-Taastrup
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 23:23

Ja, som sagt ønsker jeg erfaringer med Stenbjerggaard med hensyn til opstaldning.

Kunne være rart at vide noget med foldtid osv?

samt åbningstider?

undervisere på stedet?

og selvfølgelig hvad der ellers hører med, så hesten har det godt?

Hvilke pålidelige smede/dyrlæger ligger i området?

0
0
Svar på denne tråd

opstaldning
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 23:44

jeg ville ikke vælge at stå der, hestene løber selv frem og tilbage fra fold, nogle heste er stressede (da jeg var derude i sommers). De har dog fold tid hele dagen.

der er en berider der underviser, men hun har venteliste og så er der henrik jørgensen som er ret hård i sin ridning.

der er 20x40 ridehal, og en 20x60 bane men den er konstant under vand i denne tid... Jeg kender flere der har stået der men er flyttet, kender også en pensionær som meget gerne vil flytte når hun finder et andet sted...

Men der er også mange der er glade for at være der, så det kommer nok meget an på hvem man er...

Hvor leder du efter opstaldning henne??

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

blandet
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 09:55

Jeg står på en gård tæt på Stenbjerggaard, og kender en del som står der, og de er glade for at være der.

Deres udendørsbane er 20x80 m og super at ride på. På denne årstid er der lidt vand på overfladen, men man kan sagtens ride på den, da den ikke er dyb.

Men uanset hvilket sted du spørger til, vil der være blandet opfattelse af stedet. Prøv at tage derud og få et indtryk af stedet, og snak med dem som har det.

Vh. Anette

Trailer med chauffør udlejes... Kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

kender
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 12:19

en, som står derude og hun er glad for det.

Jeg fatter så bare ikke, at folk vælger den selvpasserløsning ( stald 2 ) det kan da slet ikke svare sig, når man skal købe foder og wrap... Så er det da det sammen som i stald 1

Mange venlige hilsner

Maria
ღ OBS: HJEMMESIDE: www.123hjemmeside.dk/LauraVanB ღ
ღ Billeder af Van Basten, Laura & Papaya på min præsentation. Husk GB :D ღ
OBS: Salg af 2 DV'er - se hjemmeside for mere info
0
0
Svar på denne tråd

folk vælger
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 13:27

selvpas fordi de selv vil bestemme hvad foder deres hest skal have... Mht udendørsbanen så tror jeg man skal se den for nogle vil åbentbart gerne ride på den, mens andre siger at den er vildt glat og ikke til at ride på... Men ja tag ud og se stedet, snak med folk, men gør dig en tjeneste at se på flere steder så du har noget at sammenligne med... Det ligger meget langt fra skoven, så hvis man gerne vil meget i skoven er det lidt et minus...

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Janej...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 13:57

Det er da nogle sludder, deres bane er 20x80 og helt ok og hvad er det for en berider du taler om

Er der bare noget galt med alle andre steder end det lille sted ude i den mørke skov, hvor du selv står - iøvrigt med en stort set ubrugelig bane...

0
0
Svar på denne tråd

retfærdigvis...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 14:06

vil jeg da nævne, at banen både på stenbjerggård, og der hvor janne står (når den nu skal blandes ind i det) er nogle ganske udemærkede ridebaner, som er ligeså brugelige/ubrugelige på nogle tidspunkter på året som andre. De er hverken værre eller bedre, som jeg har oplevet/hørt.

Måske folk skulle lade være med at udtale sig om et sted både meget positivt, men også negativt, før man har personlige erfaringer??

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

0
0
Svar på denne tråd

Min kommentar
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 15:19

Flyttede fra Stenbjerggård for 2 år siden pga. køb af eget landsted.

Jeg stod på stedet i 4 år og har været meget tilfreds med at være der. Der er 30 min til skoven på hest og om det er meget langt er jo op til rytteren at vurdere.

20x40 ridehus, kan blive lidt trangt når der er run på en undervisningsaften, men med forståelse for hinanden så plejede det at fungere.

Staldpersonalet var altid venlige og hjælpsomme.

Folde var mudrede om vinteren men hvem har ikke mudder ? Foldene er lavet om siden jeg flyttede og skulle eftersigne være meget bedre.

Alt i alt et sted jeg har været tilfreds med at være.

Citat fra Dostojevskij:

"Hvis vi alle turde være lidt mere latterlige, ville vi holde mere af hinanden".

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 16:54

JanneJ udtaler sig gerne og højlydt om ting hun ikke selv har prøvet men hun kender altid en HEL masse der mener det samme som hende :-)også gerne om beridere hun IKKE har redet hos.

Det er utroligt hvad de lærer ved at læse til dyrlæge - fnis.

MetteH

Forventet ankomst af lille ny verdensborger 5 januar 2008 !!

0
0
Svar på denne tråd

berider på stenbjerggaard
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 14:13

Berideren på Stenbjerggaard er Pia Lykkegaard. Rigtig god underviser. Det er forholdsvis nyt, og ja der er desværre venteliste.

Vh. Anette

Trailer med chauffør udlejes... Kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Stenbjerggård
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 20:29

Jeg har stået på Stenbjerggård et års tid, men desværre blev min hest enormt stresset og der var ingen af os der nogensinde faldt ordentligt til.

Stedet som sådan er fint nok, skøn bane, dejlige bokse og et okay ridehus, der kunne dog godt blive lidt trængsel i "rush hour".

Der er dog noget langt til skoven...

Årsagerne til vi flyttede op hobede sig desværre op; en del uro i stalden det meste af dagen, foder min hest ikke trivedes på, for meget mudder på foldene (dette skulle der dog efter sigende være rettet op på), samt åbningstider der i mine øjne var meget ringe.

Åbner kl 8 på hverdage, kl 9 i weekenden, og ridehuset en hel time senere, dvs kl 9 i hverdagene og kl 10 i weekenden.

Det skal dog siges at staldpersonalet (hvis det stadig er de samme) er enormt søde og hjælpsomme.

Men som de andre siger, så tag ud og dan dig dit eget indtryk...

0
0
Svar på denne tråd

stenbjerggård
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 21:22

ja berideren fik i så navnet på. Det skulle være ret svært at komme ind hos hende...

Vores ridebane er altså super fin, den er lige blevet drænet og der er kommet nyt grus på... Netop fordi den efter den våde sommer ikke var optimal, men det er der blevet rette op på :)

Jeg kender folk der står på stedet og jeg hænger dem altså ikke ud herinde, jeg ved bare der er nogle der ikke vil ride på udendørsbanen, fordi den er meget smattet... Jeg skriver det som jeg selv ser og oplever det, helt i orden andre ikke har samme meninger..

jeg kender ikke den kvindelig berider, men hun skulle efter sigende være dygtig, men det hjælper jo ikke hvis der er lang venteliste for at komme til at ride hos hende. Henrik Jørgensen´s stil kender jeg fordi vi kommer nogle af de samme steder...

jeg synes bestemt ikke jeg er hverken meget positiv eller negativ, men beskriver de ting jeg selv har set og oplevet. Men for tredje gang, tag ud og kig, kan være det lige falder i din smag eller det kan være du løber skrigende væk...

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider