Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Klassisk dressurstalde i nordsjæl
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 19:42

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange steder i nordsjælland folk egentligt rider klassisk/akademisk dressur.

Hvorhenne? hvor mange? Er stedet godt ? hvorfor?

selv har jeg hest opstaldet på lille privat gård ved Karlebo. Vi er 15 heste hvoraf nogle er skovtursryttere. Stedet er selvpas og ok. Jeg synes det er rart at være et sted hvor folk træner det samme som mig.

Formidling af LUSITANO heste.

Fra Portugal.

Salgsheste på præsentation. NYE NU - MED VIDEO. + hopper.

Se flere på http://www.klassisk-dressur.dk

0
0
Svar på denne tråd

ganløse
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 20:39
jeg ved der ligger noget ved ganløse der hedder skovsødal, ved ikke hvor mange de er men de træner vist alle klassisk dressur... hvis du søger på skovsødal på goggle så kan du finde deres hjemmeside. de afholder vist også kurser...

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

0
0
Svar på denne tråd

Hillerød
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 21:05

Hej Lykke

Mine forældre har et sted i Hillerød, hvor næsten alle rider akademisk dressur, men jeg tror ikke der er flere pladser lige pt :) Men du kan da forsøge dig. http://www.stutteri-kronplet.com/ Om ikke andet kan du da nok blive skrevet op der :)

VH

Hei¨di

0
0
Svar på denne tråd

ikke for at flytte
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 21:16

hejsa.

det er nu ikke fordi jeg vil flytte nogen steder - medmindre jeg ikke længere er tilfreds med stedet. Men jeg kender da nogen der overvejer at finde et sted hvor der er andre der også rider klassisk/akademisk. Det er jo altid rart at have nogen at snakke med om det.

Jeg ville bare gerne se hvor mange steder der egentligt er. Jeg tror der er flere end man lige tror.

jeg har været på både skovsødal og flere gange på kronplet. dejlige steder. Især kronplet er lækkert -med ridehus.

Fra Portugal.

0
0
Svar på denne tråd

dfjsafjdsaå
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 21:24

Ups Jeg læste som du ledte efter et sted :) hehe

Jaa vores ridehus er skønt ;)

0
0
Svar på denne tråd

ikke flere??
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 10:01
der må da være flere end de to steder og "mit" ??

Fra Portugal.

0
0
Svar på denne tråd

attemosegård
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 10:17
Jeg rider på Attemosegård i Holte/søllerød hvor der udover en masse islændere er 7 store heste, hvoraf 5 bliver trænet i akademisk dressur. Vi er ikke voldsomt avancerede nogen af os, men det er rart at vi er flere og kan hjælpe hinanden. Og der er også flere der forstår hvad vi laver nu end da vi var to der startede i efteråret sidste år.

Vi får undervisning hver 2. uge af Monica som også underviser og er opstaldet på Kronplet :-)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 19:55

Vores sted er ikke 'rent' klassisk - Mange sports- og springryttere...

Men vi er en lille gruppe på 4-5 stykker der rider aka... Og så er der faktisk nogle sportsryttere der rider ganske pænt.

Jeg står ikke sååå langt væk igen fra jer, Lykke

-------------------------------

Linnea
Jay-Jay & Figo

0
0
Svar på denne tråd

Der er også
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 20:30

et sted i Fredensborg.

Stokkerupgård

Træning tilbydes

Uddannet C-træner i 2006 med årets højestes gennemsnit i Danmark

0
0
Svar på denne tråd

Er herlev ?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 22:31

Nordsjælland?

vi har lidt mixet klassisk med meget andet forskelligt. Her trives vi med hinandens foreskelligheder og lader os inspirere af hinanden. De bliver redet en del i skoven og det nyeste hit er at springe .

0
0
Svar på denne tråd

Jepper
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 23:42
Ja der er et sted nær dig i Karlebo endda... skriv til mig og få et link! Du får det ikke her da det er et kommercielt link!!!

De Bedste Hilsner

Nickolas

0
0
Svar på denne tråd

hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 10:44
ja det er jo godt at vide hvor folk er henne hvis nu der skulle laves arrangementer med fælles træning eller andet. Og hvis nu man lige står og mangler et sted til en klassisk redet hest - jeg møder rimeligt ofte folk der spørger.

Fra Portugal.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 13:57

Der er Enggaarden, som ligger imellem Havreholm og Villingerød, heroppe omkring Dronningmølle. :)

De havde et tæt samarbejde med Bent, inden han flyttede væk heroppe fra, og jeg tror der er et link til deres hjemmeside, inde fra hans. :)

Der er både rideskole og opstaldning, og alle rider akademisk. :)

- Dog er opstaldningen temmelig pebret

Men bestemt et dejligt sted!

Camilla Jaller
-Med halvparten Wonder
Og unghesten Midnat :)

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 12:21

Jaller:

Hvad mener du med at Enggardens opstaldningen er temmelig pebret? :-)

Mvh. Nadja

0
0
Svar på denne tråd

Vellerup
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 15:50

Jeg er flyttet til Vellerup v. Skibby i en stald som hedder Skoldbjerggaard. Dejligt sted og her rider alle pigerne klassisk dressur.

Vi har flere undervisere tilknyttet til stalden og det er bare super godt, at kunne dele ridningen med de andre som altid har et råd eller ros

En gang klassisk rytter - altid klassisk rytter

Masser af hilsner fra Kristina :-)

0
0
Svar på denne tråd

enggaarden
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 18:22

Fordi de efter min mening ikke har haft nok græs til alle hestene indtil i år hvor de købte nabogården og det tilhørende jord. :)

Det er vigtigt for mig, at min hest kan komme på nogle ordentlige folde, og så vil jeg ikke betale over 2500 kr for en boks i en nok så pæn stald.

Men det er bare min mening. :)

Camilla Jaller
-Med halvparten Wonder
Og unghesten Midnat :)

0
0
Svar på denne tråd

lidt sydligere
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 20:06

er der nogen steder lidt sydligere mon? Jeg bor eks i Nivå og der er ikke rigtigt nogen andre steder end der hvor min hest nu står ( teglbrændergården) hvor folk rider klassisk.

Der er lige nu pludseligt flere fra stalden der nu overvejer at flytte pga stedet ikke er så vedligeholdt mere, men det er svært at finde steder i området hvor man som klassisk rytter føler sig velkommen ( og som er til at betale - altså under 2000 kr md med foder og strøelse). mange alm ridesteder ser jo skævt til klassiske ryttere og tillader heller ikke egne undervisere. Ja og så er det jo bare rart med sparringspartnere i træningen.

Fra Portugal.

0
0
Svar på denne tråd

Hjortekær
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 20:19

Jeg har min hest ved Lyngby/Dyrehaven og jeg er lige begyndt at få klassisk undervisning...

Der er et par andre der også rider klassisk, men de fleste rider mest skovture og dressur på "hyggeplan", nogle få rider jagte og en del springer på forskellige niveauer.

Jeg er den eneste der får en underviser ud.

Jeg synes det kunne være hyggeligt hvis der var nogen i nærheden der havde lyst til at udveksle erfaringer (jeg har kun fået undervisning 2 gange, så jeg er meget grøn på området endnu og kunne godt bruge lidt inspiration)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider