|
|
| Den bedste sadel - med mest støtte?? |
| Forfatter:  |
Chance |
| Dato:  |
19-11-2007 13:47 |
|
Jeg mangler en virkelig go dressur sadel, men da jeg er ny indenfor dressuren aner jeg hverken fra eller til med alle de sadler der findes derude, så håbede i kunne hjælpe lidt.. Sadlen skal selvf. være alm. go kvalitet - og så skal den ha mest mulig dybt sæde + knæ støtte (har redet et par gange i en virkelig "støttende" sadel, og den fornemmelse bliver man bidt af ) Så hvad kender i af gode sadler der har en ekstrem go støtte??
EFTERLYSNING YVETT, OLDENBORGER VALLAK, 17 ÅR. SIDST SET I 2006 PÅ RIDESKOLE I NÆRHEDEN AF BYLDERUP BOV, ER NU MULIGVIS PÅ SJÆLLAND
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadler |
|
|
Prøv en Windsor elite. Der er både dejlig dybt sæde og den fås med alm knæpuder og store. Den koster mel 10 og 11.ooo fra ny. Stübben laver også en del forskellige modeller med store knæpuder.. Ellers sæt et par timer af, kør i en rideudstyrsbutik, og prøv dem alle sammen på bommen Så får du sikkert en idé om hvad du kan li. Mvh Anita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsaa |
|
|
Den sadel der findes med det dybeste sæde er en Wintec Isabell Werth. Meget god støtte - og knæstøtte kan bare skiftes mellem store eller små. God kvalitets sadel og ikke helt billig. Har selv en og kender en del der også har købt den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Kieffer Action har efter min mening mere end nævnte, især Winsor Elite.  Sikker på det er så'n en du leder efter.
Hold Kjeft Og Sett Deg Ner!!! Don't look back, just helpyourselfish... www.jessie-fotos.dk Magtens Korridorer's nye album "Det Krøllede Håb" er ude nu - køb det!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har både en windsor elite og isabell. Sidstnævnte er med mest støtte, super og side i (og til salg, passer ikke min hoppe)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadler... |
|
|
Du Kan også prøve en KenTaur sadel, der er flere forskellige modeller. Jeg har en Athene, den har et godt dybt sæde og en god knæstøtte. Jeg er personligt ikke så vild med Windsoren, da den låser mit bækken så jeg får krampe. Isabell Werth'en er jeg også vild med, men da buen på bommen ikke passer min hest, var det desværre ikke den sadel jeg skulle have... De sadler der hedde silluet/surpreme(staves) og er også super gode. Men når du køber en ny sadel, skal du tage lige så meget hensyn til hesten som til dig sig, for ellers vil du jo slet ikke få gavn af din gode sadel, hvis heste går og har ondt i ryggen  Kontakt evt: www.hestens-sadelmager.dk, kit er super dugtig og tager hensyn til både hest og rytter. Held og lykke med det. Mvh. Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Nu er jeg en af dem der hader meget støtte. Og jeg gyser ved tanken af især Kieffer Action, Isabella Werth, men den værste er nu den nye Bates Innovation med de extra store knæstøtter foran... Håber du kan bruge min afsky til noget positivt for dig.
Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den bedste sadel... |
Vincent 1 |
20-11-2007 15:33 |
|
Den bedste sadel er den der ligger godt på hesten... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
Jeg har en Passier Grand Gilbert, og den er super at ride i, men den bedste støtte får jeg nu alligevel i min bates Innova. Jeg har så den med små knæpuder, for mine lår kan ikke være i den anden, og så er det den sadel der ligger bedst på Bellamusen.
Hilsen Mette
Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for svar... |
Chance |
20-11-2007 20:34 |
|
Hej  Tak for alle jeres svar - selvf. vil jeg et smut forbi en butik og "op og sidde" - men nu har jeg da i hvert fald en ide om hvilke jeg skal hoppe i først - og jo, selvf. skal sadlen passe til hesten 
EFTERLYSNING YVETT, OLDENBORGER VALLAK, 17 ÅR. SIDST SET I 2006 PÅ RIDESKOLE I NÆRHEDEN AF BYLDERUP BOV, ER NU MULIGVIS PÅ SJÆLLAND
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
HeidiZ |
20-11-2007 21:26 |
|
redet i rigtig MANGE forskellige sadler (Sommer, Passier, OS, Kieffer, Windsor, Albion og Stübben, og så nok en del flere, jeg ikke kan huske navnet på). Den bedste er altså Bates fra Isabell Werth. Den er dejlig blød, når man rider mange heste dagligt, og så får jeg et vildt godt sæde i den. Jeg synes virkelig jeg kommer rigtig godt ned om hesten i den sadel. Den værdste sadel jeg til dato har redet i, bliver en Windsor, synes simpelthen de er så forfærdelige, og jeg får slidesår på knæene af dem. Har desuden haft en Sommer Opus, den var også god. Rigtig god plads til hestens ryg, og desuden blevet kåret som Europas (mener jeg) mest hestevenlige sadel, hvilket var et kæmpe+ da jeg købte den.
-HeidiZ 
The trust between horse and rider creates a unique partnership
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stübben avalon |
|
|
Jeg er også til sadler med dybt sæde og masser af knæstøtte. De sadler jeg har sidde bedst "fast" i har været kieffer wall street og stübben avalon. Avalon'en har ikke vanvittig store knæstøtter, men de sidder på en måde, så man får enormt meget støtte af dem. Har nu en sommer esprit, som også har god støtte, men ikke helt så meget knæ, som de andre.
Mvh Mette, Macon & Luna Lille Hovgaard Hestepension www.lille-hovgaard.dk i øjeblikket to ledige bokse Stübben tristan/scandica str. 17½/32 skal være pæn og velholdt med kilepuder og forgjordstrop
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wall street |
|
|
Mvh Mette, Macon & Luna Lille Hovgaard Hestepension www.lille-hovgaard.dk i øjeblikket to ledige bokse Stübben tristan/scandica str. 17½/32 skal være pæn og velholdt med kilepuder og forgjordstrop
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Windsor... |
|
|
Elite kan jeg også klart anbefale. Jeg har selv en nu og har også haft bår en Windsor Greenline og Elite en tidligere. Jeg synes at den er specielt god til mig med mine korte ben. Jeg har haft mange problemer med at finde en sadel hvor jeg fik en knæstøtte som ikke kom for langt ned i forhold til mine knæ. Jeg føler ikke at man er låst i sadlen, men det er jo igen individuelt fra person til person. Men det bedste af det hele er at sadlen er dejllig smal i taljen så jeg kan komme ordentlig ned omkring hesten. Jeg er ikke den store tilhænger ag bates/wintec Isabell werth eller innova sadlerne. Jeg synes at sadlens talje er meget bred så jeg føler ikke komtakten med hesten på samme måde som i windsor´en. Men det er en udemærket sadel til brug i hestens første år hvor den udvikler sig hele tiden og sætter flere muskler. Mvh. Bitten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|