Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

opstaldning med det hele i Kbh område
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 17:54

Hej alle.

Jeg søger nogle erfaringer med opstaldningssteder, nær Kbh

Her er mine ønsker.

boks

fuldpension med fodring mindst 3 gange(kan godt stille/ blande foder frem selv), udmugnig, wrap/hø, udluk og indluk( ihvertfald 5 dage) ( week turnus ordning ok)

Rimlige folde-dvs hvor der ikke er mudder til knæene og 12 heste på få kvadratmeter.

ridehus

mulighed for undervisning( spring og dressur).

mulighed for skov

En god og rar stemning i stalden

At der er mulighed for at komme om aftenen, uden at skulle være ude kl 22- pga arbejde.

Ser gerne( men ikke must)

opvarmet sadelrum

En form for rytterstue

varmtvands vaskeplads

Jeg bor på Vesterbro og har bil.

Håber på nogle kan hjælpe med nogle steder.

Estella

0
0
Svar på denne tråd

Kbh.området
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 18:33

Umiddelbart lever Ballerup Rideklub vel op til dine krav. Dog mener jeg de har lukketid omkring kl 22. Tror det bliver svært at finde et sted, der holder stalden åben efter kl 22.

Anastasia & Tina
Tjek denne hjemmeside: www.prinsessetoben.dk

0
0
Svar på denne tråd

opstaldning
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 18:39

Albertslund kunne måske også leve op til de fleste af kravene og de lukker først 22.30 i hverdagene

~ only fools rush in where angels fear to tread ~

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 19:27

Umiddelbart lever Raagården på Amager rimelig godt op til dine krav, så det kunne være en mulighed?

Jeg står derude og er super glad for det!

2 ridehuse + 2 store udendørsbaner + 2 rotunder lige på den anden side af vejen (MAKS 5 min. skridt)

Det samme gælder kongelundsskoven, ligger også lige op af Raagården med adgang til strand :)

Du kan skrive en PB hvis du vil høre nærmere..

Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd

Joh... nu er sagen den
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 00:31

Hej MieChristine.

Jeg står faktisk allerede på Raagården.

Jeg er ikke som sådan utilfreds, dog søger jeg nok nærmere mod vestegnen.

Kom nu, alle hesteejere i Kbh område, Ris og Ros til jeres opstaldningssteder...

0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 03:11

Jeg tror, det kan bliver svært at finde noget, der opfylder alle krav, men du kan da prøve

Grå står på VER. Vinterfoldene er da mudret, men ikke til knæene.

Vi sørger selv for hø, da det er meget forskelligt, hvad/hvor meget den enkelte hest må få/kan tåle.

Håber, du finder det helt rigtige sted.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Wintec Distancesadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Vestegnen
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 13:36

Men er der ikke kun mulighed for 1 times fold om vinteren og 2 om sommeren på VER? Det var, hvad jeg fik at vide da jeg var ude og se på boks derude.

Godt nok kommer de ikke på fold mere end 3 timer om vinteren (14-16 timer i sommerhalvåret) der hvor jeg står nu, men gå ned i foldtid, det ville jeg godt nok ikke byde min hest. Jeg har ledt efter et sted med mere foldtid i vinterhalvåret, men det er stort set umuligt at finde i området, hvis man også gerne vil have ridehus.

Der hvor jeg står tager de ikke privatryttere ind andet end, hvis man i forvejen har redet derude. Men der lukker stalden også mellem kl. 21 - 21.30 og vi muger selv.

Hvad med Gammelgård/Brydegården i Ledøje?

Der er også en privatstald lige overfor hvor min står. Ved ikke om der er nogen ledige bokse, men de er lige ved at være færdige med at bygge ridehus. Hør evt. Matilde m Shalu herinde fra. Hun er næsten lige flyttet dertil.

Anastasia & Tina
Tjek denne hjemmeside: www.prinsessetoben.dk

0
0
Svar på denne tråd

ARC/ARK
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 15:42

Hej

ARK har ikke de bedste folde.. Dog har kommunen arbejdet en del på at få dem drænet ordentligt.. Det er blevet lidt bedre, men mudder kan altså ikke undgåes..

Foldtiden er hele året rundt 3-4 timer om dagen (typisk formiddag) .. Men med mulighed for selv at lukke dem ud/ind efter frokost.

Der er sommergræs folde til rådighed, men de ligger altså et godt stykke fra ridecentret.

Hesten skal være på stald kl 22, og man skal så være ude af stalden kl 22.30 i hverdagene og 20.30 i weekenden hvor ridecentret lukker.

Men tror generelt at det er svært at finde et sted hvor man kan komme meget senere.

Har du ikke mulighed for at ride om morgenen??

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

VER...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 18:11

Vedr. foldtid på VER, så lukker personalet ud om formiddagen i hverdagene både sommer og vinter(hvis man er med i ordningen). Hestene går så ude i 2 timer.

Om eftermiddagen lukker man selv ud. Her må de gå en time, hvis der er "kø", hvilket der sjældent er. Er der ikke kø, så kan den gå til du gider at tage den ind.

Min har tit været på fold 6-8 timer - også om vinteren.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Wintec Distancesadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 20:48

Haha, nå okay :D hvor skægt!

Jeg er ellers super glad for det, det eneste minus for mig er bustiderne og transporttiden..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider