Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bucas dækken - GODT?
Forfatter: 
Dato:  16-10-2002 18:33
Jeg står og skal have et tykt og varmt vinter dækken til min hest på 180 cm nogle som ved om dette her er godt til store heste, og erfarringer med det? Det er jo et rimelig dyrt dækken, så jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om det. Og der er jo ikke særlig mange mærker som har op til str. 165.

http://www.hooks.dk/default.asp?lang=dk

--HeidiZ--
....~HN's sorte får!~....

0
0
Svar på denne tråd

Re: Bucas dækken - GODT?
Forfatter: 
Dato:  16-10-2002 18:36
http://www.hooks.dk/default.asp?lang=dk

--HeidiZ--

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-10-2002 18:38

--HeidiZ--

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-10-2002 18:40
Håber ikke det er ulovligt det jeg har gjort :-)

Glemte og skrive hvad det hed : BUCAS ATLEX 2000 ALL IN ONE WINTER.

--HeidiZ--

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-10-2002 19:07
Hej Heidi !

Jeg har selv haft den model der hedder Bucas Smartex All-in-one. Og det var jeg bestemt ikke tilfreds med, det gnavede min hest alle steder muligt og det gav ham sådan en nusset pels. Jeg har senere hørt fra flere at de har haft samme problemer med Bucas´s dækkener..

Bestemt ville jeg ikke anbefale et Bucas dækken....

Mvh. Caroline
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-10-2002 19:12
Hej Caroline,

Tak for det ;-) Tja, det er jo rent ud sagt p*sse dyrt, så kvaliteten skal være i top.

Kender i andre gode mærker?? Som har til str. 165. Og helst man kan bestille over nettet.

--HeidiZ--

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-10-2002 19:33
Alle dem jeg kender der har prøvet bucas dækner har haft problemer med dem, fordi de skaver hesten! Det er også den erfaring jeg selv har med dette dækken! Rambo's dækner skulle ligge utrolig godt, og være meget holdbar, men de er også meget dyre! Jeg bruger selv horse guard dækner, og dem er jeg MEGET tilfreds med. God kvalitet og ligge utrolig godt! I Brd. Vestergård (rideudstyrsbutik) sagde de også det var dem de solgte flest af pga. den gode holdbarhed og gode pasform.... de kan bl.a. bestilles over nettet fra den rideudstyrs butik der ligger i Herning (hjemmesiden kan du finder hvis du går ind på www.rigtig-rideudstyrsbutik.dk under Herning), men langt de fleste butikker sælger horse guard dæknerne!

Hilsen Manja og Rikke

:-P Husk at leve mens du gør det, husk at elske mens du tør det!! :-D

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 03:45
jeg har et buccas altex 2000... eller er det 2001? *LOL* det er samme stil som det på billedet, det er bare et vind/vandtæt dækken med fleece for, beregnet som overtræk. der hvor min hest står er der personale som lukker ud, og derfor havde jeg brug for et godt overtræks/regndækken, så han kunne komme ud med stalddækken + en ting til, da de ikke vil trække dækken af og lægge noget andet på.
jeg har været kanon tilfreds med mit buccas. dels er bringlukningen genial, den holder for det første hesten komplet tør og varm over bringen, for det andet, så bevæger den sig ikke et hak, den er aldrig inde og stramme på hesten. mit dækken er 1,55, hesten er 1,75, min veninde har et dækken nøjagtigt magen til i samme størrelse til sin 1,81 vallak, og det ligger ligeså vanvittigt godt på ham. det er syet på en måde så det er super rummeligt, og det bliver bare liggende hvor du lægger det, uden at det gnaver eller genere, og efter en hel dag i silende regn er din hest stadig dejligt tør indenunder... jeg var skeptisk... 1200 for et regndækken??! men jeg har ikke fortrudt, det er det bedste dækken jeg har haft!
0
0
Svar på denne tråd

Hej HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 09:41
Jeg ville nu chekke det her ud, før du vælger et Bucas.

http://www.rideaway.co.uk/index2.php3?sessionid=ab86df7122a87195d04ef0334ebcf6a1&page=showprod&uact=shop&catcode1=HRNZ&catcode2=WUH

Det har mine varmeste anbefalinger med, og de ligger 100% godt på hesten, også de store heste!
0
0
Svar på denne tråd

Eller det her:
Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 09:44
0
0
Svar på denne tråd

Re: Eller det her:
Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 10:55
Hej Heidi.

I Dus med Dyrene i Hillerød har de lige haft dækkener på megatilbaud og i tirsdags havde de stadig en del gode dækkener tilbage i din størrelse - fx et Rhino Wug heavy til 749,- Det er et supergodt dækken og prisen er ca 500,- mindre end normalt. Du kan jo prøve at ringe derop.

De havde også nogle Ramboer, i Wug var det kun i 155 (til 1600,-), men der var også nogle af de grønne uden hals (1400,-) som måske var der i din størrelse.

Jeg foretrækker helt klart Rambo og Weather Beeta fremfor Bucas, fordi jeg synes Bucas slider nogle heste på skulderen.

KH Camilla L
0
0
Svar på denne tråd

Re: Eller det her:
Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 11:17
Hej,

Jeg synes Bucas dækkener er meget smalle ved bringen, så ud over at de slider, så begrænser de hesten bevægelser!

Hvilket jeg ikke synes er særlig smart, da min hyp kommer på fold for at få mulighed for at slå røven i vejret og bevæge sig frit som en "rigtig" hest!

Jeg har faktisk hørt om heste der fik trykninger på skuldrene af dækkener med dårlig pasform (det skal siges jeg ved ikke, hvilket mærke der var tale om).

Hilsner fra @nn@ ;-D

Se KIR's hjemmeside:

http://www.killeruprideklub.subnet.dk
0
0
Svar på denne tråd

horseware
Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 11:44
Jeg syntes at du skulle bruge de ca 300kr ekstra på et Rambo Wug. Det er altså pengene værd!!!!! Jeg har selv en temmelig stor hest, og bucas dur bare ikke. 1. de giver skarve mærker 2. de ligger elendigt 3 de er ikke åndbare (ihvertfald ikke nok) 4 yderstoffet er ikke solidt nok , hvis hesten leger , eller andre bider i dækkenet.

Jeg er enormt glad for mit Rambo dækken, og du vil virkelig ikke fortryde det hvis du køber et. Kender en som har haft sit Horseware dækken i 10 år, det er stadig i perfekt stand, farven er lidt falmet. Mit eget har jeg haft i 3½år , og det er som nyt.

Prøv at kigge på deres hjemmeside, kan ikke lige huske adressen, men hvis du søger horseware på yahoo så finder du det nok.

0
0
Svar på denne tråd

Re: horseware
Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 11:51
Horsewares hjemmeside:

www.horseware.com
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 11:51
Addressen er www.horsewarw.com
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 11:54
Har lige bestil et Rambo dækken hjem til 2000kr.

Der røg den opsparring :-( Men hvad gør man ikke for de kære dyr ;-D

Tusind tak for alle jeres links og besvarelser.

--HeidiZ--

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 14:59
min(e) heste har haft et dækken der hed stormbreker tror jeg det var shire der lavede dem de lå godt på ponyer men på heste var de ikke gode så er vi gået over til water beeta og de er rigtigt gode som thermo har jeg et der hedder Thermomaster fra hööks det er også rigtigt godt.... men det skarver lidt på bringen .. så har min søsters pony et bucas dækken men det er ret gammelt og velcoet foran går op hele tiden og den drejer rundt på hesten og så er der ingen haleklap på så alt i alt syntes jeg ikke at et bucas dækken er sååååå super godt igen.

zåz :-D ´What if the one thing in life you feared most, was the one thing that could set you free...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 20:21

Ja jeg har mere eller mindre også kun hørt dårligt om Bucasdækkeners pasform. At de skarver og ikke bliver liggende, hvor de skal. Jeg har også en hest, der bruger 165 i dækken (dog havde de kun ulddækkenet i 155, men det er stort nok). En på ridecentret havde et næsten nyt Rambo dækken med hals ( et af de lilla) billigt til salg. Desværre var det kun et 145, så den gik ikke. Dog tror jeg et 155cm Rambodækken ville være stort nok til min kæmpehest.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes Bucas er super.
Forfatter: 
Dato:  19-10-2002 00:01

Hej

Jeg vil bare sige at jeg er rigtig glad for mit
Bucasdækken som nu kører på 3 år, og det er stadigvæk
100% vandtæt og spænderne er 100% o.k. og der er ikke
slidt hul nogen steder, og min hest er altså ikke
særlig god ved sit dækken, det skarver heller ikke
nogen steder, men det er jo nok også sådan at mange
køber deres dækkener for store, jeg har for eks. en
hoppe på 161 i stg. hun bruger 145 i dækken mens jeg
også har en anden på 164 som kun skal have en 135 cm,
så det er nok ligsom os mennesker, det er jo heller ikke alle der kan gå med korte kigge mave T-shirts,
men det er ihverttilfælde en god idè at måle sin hest
med en snor fra hvor manen begynder og så til halerod
og ikke længere, så har man det mål man skal købe dækken efter.

MVH

Frida
0
0
Svar på denne tråd

det holder ikke i længden
Forfatter: 
Dato:  19-10-2002 16:54
hej

nu har jeg haft 2 bucas dækner til begge mine heste og de er begge gået i stykker i klipsene det holder x gjorden og foran. de irer simpelthen op. jeg syntes ikke det kan passe at et dækken til 1700 kr kun kan holde 1 season. jeg ville hellere anbefalt et BR dækken de er meget lækre og kan også fås i de str.

Knus charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Bucas - for smalt
Forfatter: 
Dato:  21-10-2002 13:40
Jeg synes at bucas dæknerne generelt er for smalle fortil....:-)

Profil opdateret d. 21.10.02.

Lækker Hoppe Sælges

www.springheste.tk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider