Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Vinduer i trailer
Forfatter: 
Dato:  15-10-2002 15:01
Hejsa!

Jeg har købt en trailer som jeg er meget glad for, men...

Jeg kunne godt tænke mig at få sat vinduer i "taget" som hesten kan kigge ud af. Meget gerne vinduer som kan åbnes.

Er der nogen som kan henvise til værksteder/forhandler hvor de laver dette??? (På Sjælland)

Er der nogen som har kendskab til en pris på dette?

Hilsen Bettina;-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: Vinduer i trailer
Forfatter: 
Dato:  16-10-2002 08:19
det kommer an på hvilken trailer du har....

men skodagården i frederikssund (aut. brendupforhandler) kan gøre det på de fleste modeller , men han er dyr.

Mener at vinduet koster ca 2000 kr + montering.

Men ring og snak med ham... og tjek prisen et par andre steder.

karina

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 14:22
Sjovt nok har jeg selv leget med den tanke i en rum tid.
Jeg har bare ikke et pengetræ i haven som jeg lige kan gå ud og plukke af....;-)

Hvis du finder ud af noget må du meget gerne give 'visdommen' videre herinde.

På forhånd mange tak.
Med Venlig Hilsen
Scarface

"Life is what happens to you while you're busy making other plans" -John Lennon
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-10-2002 15:41
Jeg ville godt nok tænke mig lidt om, før jeg fik sat vinduer i traileren. Hvis det er pga. lys, så kan jeg godt se ideen, men jeg bryder mig SLET ikke om store vinduer i trailere - fx. fordi visse heste kan få den sære ide, at de kan springe ud den vej, hvis de går i panik i traileren og en hest hængende over bommen med hovedet igennem forruden er på ingen måde et behageligt syn.

Samtidig tror jeg også på, at heste står mest roligt under kørslen, hvis de ikke risikerer at blive forskrækkede over modkørende trafik, lys, broer osv. Kender fx. også til en hest, som under en bro smed sig ned i bunden af traileren af skræk for at blive ramt af broen - det havde den ikke gjort, hvis den ikke havde kunnet se ud.

Jeg lukker også altid den øverste bagklap når jeg kører, for jeg hader at se hestene på motorvejen hele tiden stå og vende hovedet bagud og se efter trafikken, der kommer tættere og tættere på, og jeg tror ikke, at heste er i stand til at forstå, hvad det er de ser, når de kører i en trailer.

Derfor ville jeg højst få sat noget ugennenmsigtigt i, der kunne slippe lys ind - og jeg har planer om at få blændet den store forrude i min egen trailer af med noget, der tager udsynet, men ikke al lyset af samme grunde.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-10-2002 08:40
min erfaring er , at hvis man køerer langt i en trailer uden oplukkelige vinduer og med bagklappen lukket bliver den som et dampbad.... så mit ene vindue står lidt på klem...

Og min erfaring siger også at heste er lettere at læsse i trailere med vinduer.

Jeg har ikke set nogen heste forsøge at "gå ud" gennem vinduerne, heldigvis, men har da set heste over/under bommen et par enkelte gange til stævnerne, men heldig vis er det ikke hverdagskost.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-10-2002 09:57
Tak for jeres svar!

jweg vil have oplukkelige vinduer i fordi, at jeg pt. normalt køre med bagklappen nede så der er luft derinde.

Ville gerne kunne lukke op bag ved hesten, så han ikke så når de store lastbiler lå i røven på os. Har altid før kørt ham i en trailer med de øverste vinduer, og han har aldrig kastet sig, prøvede at springe ud eller lign.

Men 2000 kr. plus montering er godt nok dyrt. Øv.

Hilsen Bettina;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-10-2002 10:34
Hvad med et soltag der kan åbnes? Det er måske billigere og kan i hvert fald ikke skabe andre problemer.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2002 10:47
Hmmm.... Tjah...

Heste er åbentbart forskellige.

Hoppedyret kan bedst lide at køre i trailere hvor der er et lille vindue foroven i siden (siderne) som hun kan kigge ud af.

Pt. har jeg jo kun den 'store' rude foran i traileren, og hun står konstant med hovedet nede, for at kunne følge med i hvor vi kører, og hvad der sker..... 8-)

For det første tror jeg ikke at hendes balance er bedst når hun står sådan, og for det andet har jeg haft problemer med, at læsse hende i netop denne trailer. (-Det plejer aldrig at være et problem at læsse hende!)

For det tredje er jeg netop også bange for at hun i en stresssituation kunne finde på, at prøve at komme ud gennem forruden.

Pt. har jeg dog valgt at sætte tape over ruden i 'tremmer', så det ser ud som om at der er tremmer for.

Personligt er jeg overbevist om at hun har fundet ud at at når bremselygterne lyser op, så sætter vi farten ned.
-Hun kompenserer i hvert tilfælde når jeg træder på bremsepedalen.... -Kom ikke og sig at heste er dumme...;-)

Men for mig (og for hoppen er jeg sikker på..) ville små ruder foroven være rigtig gode.

Hun bruger dem også til at kigge på omgivelserne, og selskabet når hun står i traileren på stævnepladserne.
-Hun er langt mere rolig hvis hun kan se hvad der foregår omkring hende.

-Men 2000,- lyder godt nok dyrt.... -Jeg behøver dog ikke at have 'åbne'-vinduer da jeg har en trækkanal i den ene side af traileren.
Så kunne man jo blot sætte et vindue i den anden side... *tænke*

-Det må kunne løses.
Med Venlig Hilsen
Scarface

"Life is what happens to you while you're busy making other plans" -John Lennon
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider