Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Vælge mellem opst. Hvad prioterer i højs
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 20:39

Jeg står og vil flytte min hest da jeg ikke har ridehus hvor han er nu. Men jeg står nu mellem 3 forskellige steder - og ved ikke hvilket sted jeg skal vælge. Hvad ville i priotere højst og omvendt - hvilke ting ville i ikke kunne leve med?

Sted 1.

Fordele:

- Flot ny stald

- Fine store folde

- Tæt på hvor jeg bor

- Fine turmuligheder

Ulemper:

- Bryder mig ikke så meget om ejeren/underviseren, vi har ikke den samme indstilling til heste.

- Kun mulighed for at få undervisning af denne person

- Ridehus er næsten aldrig frit

- Virker en smule "snobbet"

(Ca. 2200 om mdr eks. indlukning)

Sted 2.

Fordele:

- Fin stald

- To gode ridehuse

- Rigtig god stemning i stalden, og sød ejer/underviser

- Rigtig gode turmuligheder

Ulemper:

- Lidt længere væk

- Meget mudrede vinterfolde

- Dyrt

(ca. 2500 om mdr eks indlukning)

Sted 3.

Fordele:

- Rigtig flot stald, solarium, vandspiltou

- 4 baner og et stort ridehus

- God stemning i stalden

- Sød ejer/underviser

Ulemper:

- Om vinteren kan hesten kun komme på fold 2 timer dagligt.

- Ligger længst væk

(ca. 2000 om mdr)

(Dette sted jeg bedst kan lide - hvis det ikke lige var fordi de kun kan komme på fold 2 timer om dagen indtil foråret...)

Hvad tror i i ville vægte højest?

0
0
Svar på denne tråd

Den er svær..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 21:14

nummer 2 er udelukket her.. Mudrede folde er yt..

Så er der 1 og 3 tilbage.. Hmm.. Jeg vil helst at hestene kommer på fold mange timer hver dag, men jeg vil jo også gerne have undervisning.. Er der slet ikke mulighed for at du kan få undervisning af en anden??

Hvis ikke.. Så tror jeg faktisk at jeg ville se om jeg ikke kunne finde et helt 4. sted..

HESTEKLIPNING TILBYDES I JYLLAND se præsentation for mere info..

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 21:37

Nej desværre, det er enten hende der ejer det, eller slet ikke.

Problemet med et helt 4. sted er at de så enten har venteliste til en gang i foråret, eller ligger 20 km væk (er på cykel), eller kun har fold 1 time hver dag.

Jeg har et krav med at der skal være ridehus, og dem er der desværre ikke så mange af i rimelig afstand...

Nr. 2 er ellers et rigtig lækkert sted, har ikke lige set foldende i år, da det var mørkt da jeg var dernede, men for 2 år siden var de ret mudrede og ejeren sagde selv de stadig er det om vinteren...

0
0
Svar på denne tråd

nummer 3
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 08:37

Hvis jeg skulle vælge, ville jeg vælge alternativ nummer 3.

Ved godt at det er træls at hestene kun kan komme ud 2 timer dagligt om vinteren, men hvor mange timer må de gå ude om sommeren?

Jeg står på et helt supert sted nu, men står i et dilemma, fordi den fold min går på er meget våd. Med det resultat, at hans hove rådner bagtil.

Jeg vil ikke lade ham stå inde hele dagen, men jeg vil heller ikke lukke ham på en mindre fold med 12 andre heste han ikke kender, hvor jeg på forhånd ved at der er nogle bøller imellem.

Så hvis det kun er om vinteren, så tror jeg godt jeg ville kunne overleve det.

Jeg har næsten opgivet at få det hele som man gerne vil have det. Medmindre man har muligheden for at have dem hjemme vil man næsten altid være nødt til at gå på kompromis.

Kender du Faxe Klattrup eller Højbo's Equador? så hører jeg meget gerne fra dig :-)

0
0
Svar på denne tråd

den er svær
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 10:02

Men tror faktisk jeg ville vælge nr 2. HVIS altså hestene får skyllet ben inden de kommer ind og der er godt med halm/hø på folden. Ved godt mudrede folde er noget skidt og jeg ville også selv være ked af at have mine heste der, men hvis alternativet er 2 timers fold eller knap så hestevenligt sted og ingen undervisning, ja så vinder mudrede folde. Og hvis jeg skulle cykle alt for langt ville jeg ikke okmme afsted hver dag, selvom viljen i starten var til det.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 10:27

Hvis jeg havde mulighed for at køre / få en til at køre mig et andet sted hen, hvor jeg kunne få undervisning, ville jeg overveje nr. 1.

Nr. 2 er udelukket for mig, jeg vil aldrig have min hest gående på meget mudrede folde, min hest taber nemlig sko hvis den går i meget mudder og samtidig er der jo risiko for mug.

På sted nr. 3 er der måske mulighed for, at man kunna lave en aftale med nogen af de andre om, at lukke hestene ud mere end de 2 timer og så selv tage den ind?

Hvis nr. 1 ikke er en mulighed ville jeg vælge nr. 3, selvom de kun er ude 2 timer om dagen...

Du kan jo så altid lede videre og prøve at finde et helt 4. sted og hvis der er venteliste så blive skrevet op...

Gitte

Nu billeder på præsentation :-).

Hestetrailer udelejes - Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 16:31

Gitte: Der er ikke mulighed for at komme på fold mere end 2 timer, da der simpelthen ikke er folde nok til det.

Og nr 4 sted tror jeg desværre ikke er muligt, har efterhånden undersøgt hver eneste kvadratmeter i 15 km omkreds...

Ang venteliste - så hjælper det jo ikke så meget at jeg først får plads til foråret - enten finder jeg et sted med ridehus inden januar (har en måneds opsigelse) eller også får jeg ikke redet hele vinteren, og så vil jeg hellere sælge ham eller sende ham i ridning...Desuden står min hest uden sko, så det problem får vi ikke. (han smider sko ca. hver uge derfor har vi taget dem af ham igen)

Tina Dinesen: De har mange heste på det sted, og hvis det var så stort et problem med muk, skulle man da tro de ville finde en løsning? Er ikke ligefrem et nyt problem jo.

Failsari *dyfong*: Problemet med det, er bare at min hest er meget opmærksom og energisk. Er bange for at hvis ham skal stå i en boks 22 timer i døgnet og kukkelure bliver han en tikkende energi-bombe når jeg så rider ham...

Er der egentlig nogen der ved om man kan få opstaldet hest på Kalørgården i Blommenslyst/Odense nv? Og hvem jeg skal kontakte mm? Er det eneste ridehus jeg endnu ikke har undersøgt...

0
0
Svar på denne tråd

vælge sted
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 16:49

Jeg ville vælge nr 2, min står opstaldet et sted hvor marken næsten er tør over det hele- så er det bare ærgeligt at min hest lige netop skal stå og gnaske strå i den største mudder/regnpøl, han står i mudder til op over piben mange timer hver dag, ikke fedt -men mener bare der er alligevel ingen garanti for din ikke ville gøre det samme (min hest er bestemt en af dem der hader vandslangen og vand mest)

0
0
Svar på denne tråd

svært ...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 17:21

min har stået flere steder med knæhøjt mudder i september måned. Hvis jeg sku' vælge mellem sådan et sted og at den ikke ku' komme mere end 2 timer på fold, valgte jeg mudderet trods alt. Men er der ikke flere muligheder? Kig godt efter.

Den stald jeg er ved nu, er der ikke mange, der kender, trods det er et stort, lækkert sted. Selv folk fra byen kender det ikke. :)Hold øjnene åbne.

Lone

Massage, healing hest/rytter

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

ville vælge
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 23:22

ingen af dem... ved godt man ikke kan få det hele, men ville finde et andet sted... ej hvis jeg bliver tvunget så må det være stald nr 2... og så ville jeg forsøge at få lavet tiltag til at foldene blev gjort mindre mudderet... Synes det er vigtigt med meget fold tid, masser af stråfoder, gode bokse og søde mennesker i stalden... ridehus og undervisning kan man køre til...

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en daglig slåskamp

Super frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

22 timer i boks - 2 timer på fold???
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 07:32

Vi står så også et sted med kun to timer fold om vinteren, men det betyder jo ikke, at den så står 22 timer i boksen.

Udover at den er på fold, bliver den så også redet hver dag, og får brugt meget energi på det, både fysisk og mentalt.

Jeg ved godt, at det nærmest er forbudt her på HN at skrive at ens hest står i boksen 19 timer i døgnet, men vores trives fint med det.

Så hvis vinterfoldene er fine, og der er mulighed for mere foldtid i sommerhalvåret, ville jeg vælge det sidste sted.

Parametre som kvaliteten af foder, ridehusbund, rengøring/udmugning af boks betyder bestemt også noget for mit valg.

JANNE

0
0
Svar på denne tråd

Nr. 2...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 10:57

Jeg ville vælge nummer 2 og så sørge for at skylle og tørre ben hver dag, når hesten kom ind. Og så evt. komme på venteliste til et bedre sted til senere.

0
0
Svar på denne tråd

opstaldning
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 11:04

jannej: Jeg har hverken kørekort, trailer eller muglighed for at låne en. Skulle jeg køre til ridehus, skal jeg få en til at køre for mig, låne en bil (kender ikke nogle der har en stor nok) og leje en trailer + ridehuskort. Hvis jeg gerne vil holde mine udgifter til hest under 4000 om måneden er dette altså ikke en mulighed

hvemsomhelst: Jeg får ikke redet hver dag, men selvom jeg gjorde ville han stadig stå i boks min. 19-20 timer så, og det mener jeg stadig er for meget for en hest. Ihvertfald min hest. Nogle heste har nok ikke så meget imod ikke at få så meget motion og frisk luft, men min bliver altså halvvild af det...

Foder, ridehusbund, rengøring/udmugning af boks er fint ved alle 3 steder.

BettinaL: Det er nok også det jeg ender med, hvis jeg ikke finder andre alternativer.

PS. Er der ingen der kender Kalørgården??

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 11:39

Jeg ville nok vælge 3.

Mudrede folde er virkelig skadeligt, hvis det er knæhøjt mudder. Og hvis den ellers resten af året kommer på fold meget af dagen, tror jeg nok at hesten kan leve med 2 timer 3-4 mdr. om året. Især hvis du rider og træner hver dag.

Og hvis du 1. ikke kan med ejeren, så er det jo ligesom lige meget.

Nu har du ligesom ikke en mulighed for en 4.mulighed.

Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

kalør gården
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 19:12

Hej Maria..

Ang. kalør gården så har de i hvert fald tidligere udlejet bokse, og er ret sikker på, at de stadig gør det... men har hært, at de heller ikke tilbyder så meget foldtid.. men er ikke helt sikker...

Der er også stutteri Trøstrup.. Der er hestene vist ude i hvert fald 5 timer om dagen.. de har nogle pæne store folde, i hvert fald ude fra vejen af, og det ligger små 10 km fra odense centrum.. Jeg ved, at Ole Hummershøj underviser der.. og der er vist 1-2 mere, der underviser der..

Jeg har ikke selv haft hest der, men har haft min opstaldet 500 meter derfra.. og mener ikke at have hørt noget dårligt om det... I korup er der mange private stalde, hvor man kan ride til ridehuset på under 5 min.. så det er måske værd at kigge derud af også?

MONICA & ROSSO
nu også med Sussi Solskin

{>

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider