|
|
| Suzuki...kan den trække eller hva? |
|
|
Nu vil jeg høre fra jer der er vant til at bruge bilen. Kan det betale sig at investerer i en Suzuki til at trække traileren eller ej.`? Min pengepung er desværre ikke til de store lækre Landrovere, og så må man jo nøjes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ork ja... |
|
|
det kan den sagtens. Men den råbruger benzin. Og køb den seneste model i 2.0 - ikke den tidligere, der også fås i mindre motorer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke benzin |
|
|
Jeg har fået at vide (og set i tv) at det endelig skal være en diesel bil...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køb en |
|
|
DIESEL bil, den er både mere økonomisk og trækker bedre, når det er en diesel motor.. -Jeg har også set det i TV med Suzuki på benzin, den kommer/køre jo ingen ting på literen.. Jeg/vi har den gl/ældre model (vist 2000/01 model, kan ikk lige huske det, er købt brugt) Suzuki Grand Vitara 2,0 Diesel. Jeg kørte i foråret til Sjælland m/hestetrailer og tilbage igen med hest i traileren hjem. Det gjorde Suzukien rimelig økonomisk..
Mvh. Lene Stald Vestervang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
min mor købte også en i april mdr og den kører super godt og trækker nemt to store heste og så op af stejle bakker, den trækker bedre end vores gamle land cruiser fra 86.
SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!! DANSKE OLDENBORG HESTE - KAN OG VIL www.123hjemmeside.dk/devito-secret VITO, VINDER MED 9 POINT TIL SHD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Suzuki |
|
|
Min Suzuki er en turbo diesel, kører ca. 13 km pr. liter uden trailer og ca. 10 med trailer tror jeg... Den trækker super godt, har flere gange kørt med 2 heste og der har ingen problemer været - heller ikke op af bakke... Gitte
Nu billeder på præsentation . Hestetrailer udelejes - Nordsjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan |
| Forfatter:  |
Mumse (Kobakkegård Hestepension) |
| Dato:  |
14-11-2007 10:44 |
|
godt være, at Land Rover er dyrere, men det er også kvalivare i forhold til en Suzuki. Land Rover er godkendt til, at trække 3500 kg. fra forhandlers side. Du skal klart vælge en dieselbil, hvis du kører en del. Hilsen Mumse
Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| diesel... |
|
|
Du skal så absolut vælge en diesel...lige meget hvilken 4-hjulstrækker du vælger. En dieselmotor har meget mere trækmoment og er mere økonomisk. Vi har en Suzuki Grand Vitara 2,0 TD fra 2004, den trækker fantastisk. Jeg har så ikke kørt med hest men med båd - og der skal noget trækkraft til at trække de 1,5 tons op af vandet - de ramper har det med at være lidt stejle. Og det gør den uden problemer. Vi er super glade for vores...den eneste ulempe er, at bagagerummet ikke er specielt stort. Det er vist lidt større i den nyere model.
Brudekjole sælges - str. 38, stropløs med flot slæb, broderier og perler på. Springsadel sælges, Kieffer Aachen, rigtig pæn og velholdt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suzuki |
|
|
Vi har en Suzuki Grand Vitara 2,0 Diesel med automatgear fra 2002. Vi har haft den i 2 år Vi har ingen problemer med at trække hverken vores hestetrailer eller vores båd. Vores båd bliver trukket op af de mere eller mindre stejle bådramper. Jeg kører med hestetrailer ca. 5-6 gange om ugen så det bliver til en del km.
Hilsen Mona Ejer af den dejlig DSP hoppeføl Hyldtoft´s Kika Bredager. Se hende på min præsentation : )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også Suzuki... |
|
|
Jeg har en lille Suzuki 2,0 diesel fra 2000. Selvom den kun har ganske få hestekræfter, synes jeg at det gør sit arbejde foran traileren rigtig godt. Største ulempe er at den model kun må trække 1850 kg, 2000 havde været rart... Sådan ser det ud:  Jeg havde tidligere en Nissan med meget større motor og godkendt til 3000 kg på krogen. Det er selvfølgelig noget af en forskel at komme ned i lille-bilen. Det er bestemt ikke det samme, men retfærdigvis skal det siges at lille-bilen nu gør det meget godt. Jeg har ikke været utilfreds med kvaliteten, den er også ganske udemærket at køre til og fra arbejde i hver dag, langture klarer den også fint. At det ikke et luxus mærke gør også at der var råd til lidt ekstraudstyr. AC er eks. rigtig rart om sommeren...  Vinteren over kører vi med trailer 2-3 gange om ugen, og lille bilen er klar til opgaven hver gang. Så konklusionen må være at til pengene får man en rigtig fin lille bil. Jeg ville ikke have skrupler over at købe en Suzuki igen. Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Suzuki |
|
|
Cherokee. Det er lige sådan en model Suzuki vi også har, til at trække min hestetrailer.. Suzuki Grand Vitara 2,0 TD.  Synes også eneste ulempe, er at den ikk lige må trække de "magiske" 2000kg.  Desværre kan jeg ikke finde ud af at sætte billed en af min suzuki, æv æv!!  Tjek min præs. side er billed af "equipagen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan godt trække... |
|
|
hestetraileren, men så er det vidst også det. Jeg har en suzuki grand vitra fra 99 (med meget få hestekræfter) 2,0 TD. Den køre OK, hvis man kun har 1 hest med i traileren, når det foregår på alm. landevej... kommer man først udpå de små veje med større bakker, er den ikke en dyt vær. 1. gear så kan den lige klare bakkerne . Rigitg skod. Hvordan det er med de nyere biler ved jeg ikke. Og hvis man spænder trailer på med 2 heste i, så skal motoren godt nok lave noget hele tiden. Man kan også godt mærke at bilen ikke er så tung, da den mindste bevægelse fra hestene kan mærkes når man kører. Hvis jeg var dig, ville jeg nok købe en anden bil. Hilsen Annemette
Drømmehesten er fundet! Se hende på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lejung... |
|
|
din bil 
Brudekjole sælges - str. 38, stropløs med flot slæb, broderier og perler på. Springsadel sælges, Kieffer Aachen, rigtig pæn og velholdt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
sisse - vi kører små snoede stejle veje med vores båd uden problemer...og den vejer ihvertfald det samme som en trailer og hest. Men vores bil er så også nyere end jeres - den er fra 2004, ved ikk hvor stor forskel der er Vil da også lige dele den med jer så 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nissan Patrol |
| Forfatter:  |
Kikærten |
| Dato:  |
15-11-2007 13:23 |
|
Jeg har et par gange kørt med min søsters Suzuki Grand Vitara, og jeg synes bare slet ikke den har den trækkraft, som min egen Nissan Patrol har. Min Patrol er fra 1999 og en 2,8 TDI, men chippet til 165 HK. Den kostede 110.000 for 2 år siden, da den havde kørt 190.000. Min søster købte Suzukien på samme tid. Den var godt nok 2 år nyere, men til gengæld kostede den 140.000 og havde også kørt en del. Jeg vil hellere have en lidt ældre Patrol end en nyere Suzuki. Nissan er også billigere i indkøb end både Landrover og Toyota Landcruiser. Men den har samme trækkraft og kvalitet, så jeg kan varmt anbefale Nissan Patrol.
Rød/hvid hunkilling søger nyt hjem *** Små gule, der kan og vil ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Luminator |
|
|
Tak for billedet af min trækker.. Jeg lære bare aldrig det med at sætte billeder ind i en tråd.. Eller også er det tålmodigheden de er galt med, ved det ikke. Hi hi.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fin på bakker... |
|
|
Æhm Annemette, var det ikke en benzin Suzuki så? Det lyder nemlig sådan... Det er da rigtigt at den sagtens kunne bruge en større motor, men vi kører i meget bakket landskab, og vi har da altid nået toppen af bakken... Også i 2. og 3. gear. 2004 modellen har i øvrigt 109 hk, mod min lille bils 87.  Jeg ville da også foretrække at trække 2 heste i en Patrol, for der er motoren ca. dobbelt så stor. Der er i stalden just indkøbt ny Nissan X-Trail af samme årsag, men de er altså en del dyrere hvis man skal have samme årgang... Patrol er, iflg. min erindring, også dyrere i afgifter, forsikring og diesel. Så kan man leve med en lille motor og lidt tålmodighed på de stejle stigninger, så er Suziku (diesel, det skal være diesel!!!) udemærket. I hvert fald min erfaring... Min gamle Nissan var i hvert fald dyrere i drift, det var godt nok en King Cab, men alligevel... Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Hej, Jeg skal af med min firmabil en BMW X3 med en 3,0 TD motor m. automatgear her til fabruar og overvejer at købe en Vitarra diesel på hvide plader, men er der ikke noget med at de ikke holder priserne særlig godt? Jeg ville købe en der havde gået en 30.000 km men alligevel hvis den taber 20% om året i værdi kan det faktisk bedre betale sig at købe en dyrere bil. Det jeg har elsket med bmwén er automatgearet det er fantastisk at trække med a-gear. Den er bare for dyr at købe privat - den er 3 år gammel og de vil have 380.000 for den på gule plader og det gårt jo ikke med en lille ny på vej - der skal jo være plads til os alle tre... Hvad er ellers godt ??? der skal være plads til 3 passagerer... MetteH
Forventet ankomst af lille ny verdensborger 5 januar 2008 !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|