|
|
| En god hestetrailer |
|
|
Hej Jeg skal som førstegangskøber ud og ha en hestetrailer (max. pris 50.000kr), og jeg må indrømme at jeg finder det til at være lidt af en jungle  Så jeg tænkte på om der er nogle herinde der kan anbefale et godt mærke/model og hvilke ekstraudstyr der bare er supert godt af have. Venlig hilsen Rikke
"En ung hest sjæl, er lige som en blomst - er den først visnet, vil den aldrig vende tilbage"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvis vi skulle have ny trailer i den prisklasse, ville jeg ikke være i tvivl. Jeg ville købe en Hombaur. Kender flere der har sådan en og de er super glade for den og har ikke haft problemer med dem. Jeg har kørt med min venindes rigtig mange gange. Den ligger godt på vejen, er stor og rummelig og så har den et af markedes bedste sadelrum til den pris.
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selandia Big Star |
|
|
glasfiber hestetrailer til 2 heste med sadelrum (m/udtrækkelige sadleholdere). Vil jeg klart anbefalde...  Jeg købte min Selandia sprit ny, hos Selandia trailes i Silkeborg i juli 2007. De kørte tilbud på Selandia Big Star hestetrailen til kun 44.900kr. Normal pris er 56.000kr. Jeg købte ekstra udstyr med, det var/er sparkeplader på 3 sider og reservehjul med overtræk på. Reservehjulet ville jeg have op og hænge på siden af traileren. Jeg ville ikke have det til at optage plads i mit sadelrum. Jeg er meget glad for min nye Selandia trailer, den er skøn at køre med. Ligger godt på vejen.. -Jeg har ikke brugt min trailer så meget endnu, da min hoppe går med føl. Mit føl er ved at blive vendt fra nu. Derefter skal der gang i ridningen igen og vi skal også ud og starte stævner igen... 
Mvh. Lene J. Grønby Stald Vestervang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Humbauer skulle være kanon! Desuden fik jeg denne trailer anbefalet af Torben Andersen ved et kursus i sidste måned. Og han har da om nogen rimelig styr på det med trailere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Humbauer Rapid... |
|
|
Helt klart - men brug de 10.000 mere og få den i aluminium, så du ikke får råd i den efter få år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ½1234567 |
|
|
Sikkerheds bomme, styrtbøjler og front udgang! Dette er et must i min verden. Jeg har selv en brenderup apollo som er rigtig go (dog købt brugt) Men kig på sikkerheden i traileren, det er vigtigt. Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Böckmann... |
|
|
Jeg har en Böckmann, det er min absolutte favourit
V.H. Rikke *~* Den person, der snakker om alt det, han ved, vil også snakke om alt det, han ikke ved *~*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Boj! ;-) |
|
|
En let brugt Boj trailer flyttede ind i stalden for nyligt. Den er vi glade for! Sadelkammeret tager ikke plads i selve traileren, og den er stor og lys. Højden var vigtigt, da den ene hest er kæmpe-høj, men han har ingen problemer med at være der. Vi kiggede på mange forskellige, men højden er ikke altid lige god. Boj var den med højest til loftet, selvom den ikke er model ekstra høj. Den har lav læssehøjde og ligger godt på vejen. Den fås også ekstra bred, så der er god plads til lidt runde former... Prisen er det største minus, men man får en virkelig god trailer for pengene. Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henra trailer |
|
|
Hej Jeg kan kun forslå en henra trailer. det er en super trailer og den ligger virkelig godt på vejen. man kan få den med virkelig meget og jeg er meget glad for min. gå ind på www.henra-trailer.dk og se mere det er der jeg har købt min og det kan jeg kun forslå at du går.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henra... |
| Forfatter:  |
monicasof *Majoren* |
| Dato:  |
22-11-2007 23:51 |
|
Jeg har en Henra CouronneXl - Dejlig stor rummelig trailer, i aluminium, 15 års garanti på bund, sadelskab m. udtrækkelig sadelholdere og så er der er stort set ingen vedligeholdelse. og mange andre fordele, den fås vist fra omkring de 50.000,- i alm. Couronne  Jep, jeg kikkede alverdens trailersider, før jeg fandt denne 
Mange hilsner fra Monica En rigtig hest - har 4 ben og en hale
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er ganske |
|
|
Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1 1/2 hestes |
|
|
Nu blander jeg mig lige lidt i tråden... Jeg skal ud og have en 1 1/2 hestes med en max totalvægt på 1600 kg - er der nogle af jer der har erfaringer med disse og hvilket mærke man her skal gå efter  Budgettet vil være max 40.000,- På forhånd tak Hilsen Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil |
|
|
anbefale, Mustang, cheval liberte eller böckman, de har et rigtig godt affjedrings system som kun findes i de 3 mærker... Selv har jeg dog en Humbaur Blacky som jeg selvfølgelig er fuldt ud tilfreds med... Jeg kan absolut ikke anbefale Branderup og Variant, min hest kan ikke lide dem, der er dårlig affjedring som han viser tydeligt ved at stå meget uroligt når han kører i dem. Men har man en hest der er velopdragen og stå pænt i hvad som helst er de gode nok, min hest vil bare ikke stå i dem...
Camilla Diana Olsen,Rondo Quintus og Bubber
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville |
|
|
lægge vægt på letudløselige sikkerhedsbomme uden brug af værktøj, stor invendig bredde og højde samt frontudgang. Der er stadig stor forskel på bredde og højde i trailer, så køb en rummelig trailer, så din hest har det mere bekvemt. Det er også ideelt / vigtigt, såfremt man skal køre med 2 heste. Frontudgangen er fantastisk, når man er alene af sted...og ikke har nogen til at hjælpe med at åbne bagbomme. Jeg har en hest, som går ekstremt hurtigt baglæns ud - så det er ikke uden risiko at skulle læsse den bagud alene. Nu bruger jeg frontudgangen. Og det er nemt - jeg er nu uafhængig af andres hjælp. Jeg bilder mig også ind, at hesten går stille og roligt ud, fordi den kan se, hvor den træder. Sikkerhedsbomme som kan udløses uden brug af værktøj burde være et must i alle trailere - men det er det desværre ikke. Med let-udløselige bomme kan du selv udløse bommene såfremt uheldet er ude. En anden god detalje vil være, at bommene kan højde justeres (ikke længde justeres). Så kan bommene tilpasses hestenes højde, så de passer til både hest, pony og føl. Og så bør traileren være lys og med gode muligheder for luftindtag. Det ville være noget af det jeg ville lægge vægt på. Og når jeg så havde fundet en trailer, der kunne matche mine krav, ville jeg køre en tur med traileren - helst læsset. Der er nemlig stor forskel på, hvordan traileren ligger på vejbanen, hvilket nok også afhænger af bilen, den trækkes af. En del trailere ligger knapt så godt på vejen ulæsset, mens de ligger ekstremt godt, når først de er læsset. Og den omvendte situation findes også.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved valg af trailer... |
|
|
så husk også at lægge mærke til hvor kraftige væggene er, samt hvor godt de er afstivet. Jeg har set både på Cheval Liberte, som blev kasseret omgående på de papirtynde vægge og mangelfulde afstivning, og Brenderuptrailere, hvis vægge også stod og nærmest klaprede pga tynde vægge og manglende afstivning under kørsel. Jeg valgte for anden gang Humbauer, men kunne også godt have Mustang eller Bøckmann, da de alle er gedigne vogne, hestene står sikkert og godt i med masser af plads og lys. Og lad være med at købe træbund i det fugtige danske vejr. De rådner hurtigere end man tror.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har kun |
|
|
prøvet og køre med Brenderup, Variant og Böckmann trailere. Kørselsmæssigt er jeg klart til Böckmann, den ligger fremragende på vejen, meget stabil. Jeg er selv endt op i og købe en Böckmann Master, efter at have haft Brenderup. Grund: kanon undervogn ( stærk og lavt liggende), godt vinddesign, stor og rummelig,god affjedring, let rampe, stærk bygning,støbt bund. Hilsen Tina
Tina Hansen www.team-stald-hestehaven.dk Opstaldning tilbydes -privat hestepension - * Bokse * udendørsbokse * løsdrift * Samt otium for din bedste ven.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| osse mig |
|
|
Ja jeg er også på jagt. Og jeg har kigget og talt med et par forskellige trailersælgere. Brenderup er kasseret! Jeg kan ikke fordrage deres bagklap system og jeg syntes at den klaprer for meget i hele chassiet. Cheval liberte, den er god i de dyre men i min prisklasse (under 40) er den ganske enkelt elendig! Variant har jeg dårlige oplevelser med og jeg syntes heller ikke den holder sig ret godt. Randers trailere syntes jeg er afskyeligt grimme!! - og dyre ... Så lige nu går jeg og lurer på Humbaur og Henra .. og i tyskland ... og venter på præcist det rigtige tilbud. Jeg er så lige blevet obs på her til aften at en peugeot 405 ikke må trække en helt masse så min ide om det SKAL være en 2 hestes er vist ved at krakelere lidt. Jeg er stadig åben for gode forslag. Iøvrigt er en af de ting jeg kigger på den indvendige bredde. Og længden imellem bommene ... nogle trailere er under 180 fra forbom til bagbom i yderste position og det finder min hoppe sig ikke i! June
Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bøckmann |
Illum |
24-11-2007 09:58 |
|
Er en super trailer, ligget godt og stabilt på vejen, har masse af plads. Godt lavet.
Illum Jeg undskylder IKKE for stavefejl . manglende tegn eller tegnsætning. Deal with it! Stadig mange farver og tilbud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender I |
|
|
hvad med en Weijer trailer ? Er der nogen der kender den ?? Prisen er fornuftig og den er helgalvaniseret i chassiet og har lav læsse højde og er født med vinduer og diverse udstyr. Nogen erfaringer ?? June
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brenderup Equiliner |
Serup-Hansen |
24-11-2007 15:08 |
|
Hej Er der nogen, der har erfaring med Brenderup Equiliner? Den fås til under 40.000 kr. incl. sadelrum. mvh Grete
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| equilineren |
|
|
er en meget skrabet model. Den har ingen vinduer og ingen finesser hverken inden i eller uden på. Og så har den den trælse træbagklap med skubbe paler på når man skal lukke den. Desuden er den under 160 cm i bredden så den er ikke god til 2 store heste - selvom de da godt kan være der  Jeg kigger i samme prisklasse og hælder lige nu til Humbauer .. June
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selandia Big Star |
|
|
hestetrailer, jeg er ret glad for min Selandia. Kan købes på www.trailerforum.dk og Selandia trailers i Silkeborg. I Silkeborg har de kørt med en del pris rabat. Kunne købes til 44.900kr. m/sadelrum & foder/vandtrug, polstring i begge sider og flytbart skillevæg. Selandia Big Star har disse mål: Længde: 330 cm. Bredde: 164 cm. Højde: 222 cm. Er indvendige mål.
Mvh. Lene Stald Vestervang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| selandia |
|
|
Hvad er målene imellem bommene ?? 330 er jo den fulde længde af traileren og det siger ikke så meget om hvor meget plads hesten egentligt har ! Selandia big star ser bestemt god ud! Men de andre er da ikke meget at råbe hurra for... og der er ingen tilbud på hestetrailere at se på deres hjemmeside lige nu ! June
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| June.. |
|
|
Du har ret, 330 cm. er den fulde længde i Selandia traileren. Jeg ved ikke hvad længden er mellem forbom og bagbom i ydereste position. Jeg kan måle det på min egen Selandia Big Star trailer og vende tilbage til dig med målet. Jeg ved godt at trailerforrum ikke har tilbuds priser på deres Selandia hestetrailer. Det var i Silkeborg jeg købte min Selandia trailer (juli 07) den kostede 44.900kr uden det ekstra udstyr jeg købte med. I/på Den Blå Avis har Selandia Trailers i Silkeborg nogle gange kanon rabat priser på deres hestetrailer.. Desværre er der ingen hjemmeside på Selandia traileres i Silkeborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henra... |
|
|
Jeg er tilhænger af Henra Trailer. Har en Amazone med aluminiumbund. Ellers har jeg også hørt godt om Humbaur. Det er disse to mærker som Torben anbefaler (og han ser jo en del forskellige trailere, med det arbejde han har). VH. Anette
Trailer med chauffør udlejes... Kontakt mig for nærmere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh... |
|
|
Jeg har købt en brugt brenderup imperial, den er jeg super glad for. Jeg ville have en i glasfiber og med sadelrum - uden at der blev taget plads foran hesten, som der gør i de fleste trailere. BOJ, Mustang og Brenderups store trailere er så vidt jeg ved de eneste der opfylder dette krav.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| June.. |
|
|
Min Selandia Big Star hestetrailer måler ml. for- og bagbom (v.ydereste position) 190 cm. Jeg har lige set på/i den Den Blå Avis, at Selandia i Silkeborg igen har tilbud på Selandia Big Star hestetrailer til 44.900kr. (inkl. moms) Det er en besparelse på 8.000kr. -Ja, Selandia ligger også rigtig godt på vejen, med og uden hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henra :-) |
Birthe (Stutteri la Cour) |
30-11-2007 12:00 |
|
Her køre vi med Henra trailer, vi er meget tilfredse med den. Den ligge meget stabilt på vejen selvom man køre med 2 store heste i den. Alle vores heste er meget lette at læsse i den, også vores føl. Så vi kan anbefale en Henra trailer, man kan få 15 års garanti på bunden. www.henra-trailer.dk Så er prisen også meget fornuftig:-)
www.stutterilacour.dk avl af Oldenborg og Dansk Varmblod i Nordsjælland kig forbi vores hjemmeside og se nogle af vores afkom ----*---- RIGTIG GODE FØL OG PLAGE SÆLGES - eksteriør og gangarter helt i top - w
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Böckmann... |
|
|
Vi har en Böckmann Comfort. Det er en glasfibertrailer med indbygget sadelrum og et specielt affjedringssystem. Jeg mener, at den fås fra ca. 56.000 kr.
Mette (Fjolle) Det Gule Helvede ...Gul er vor tids sort...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henra... |
|
|
Jeg har også en Henra, den er jeg super glad for
You never get a second chance to make the first impression…
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SAGA - Ifor Williams |
|
|
Vi har en IFOR trailer med frontudgang. Den har alubund og specielle støddæmpere, der sørger for at hesten altid står lige trods huller og bakker på vejen  Den er særdeles nem at betjene i alle beslag hvilket er meget vigtigt for mig. Den ligger perfekt efter bilen og mine heste har en god tur hver gang ! menmen... den er måske ikke helt i det prisniveau du søger ... og dog så kan man godt være heldig at finde dem,- men man skal være hurtig ude ... mvh Nynne
Stald-Amazing v. Nynne Wachs og Mikael Fabrin.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| equiliner |
|
|
Serup-Hansen: vi har lige købt en equiliner, det kan godt være at den ikke har vinduer, men det kan købes for 1500kr ekstra, den har heller ikke rullegardin, men det kan tilkøbes for nogle 100 kroner. jeg synes at den er fin og der er rigelig plads til vores to store drenge på 160 og 165 med sadler på. der er ikke noget sadelrum, men det kan også tilkøbes for 1200-1500kr, vi har det bag i bilen, så bliver det ikke stjålet. min kærste som er lastbilchauffør og har kørt rigtig mange forskellige hestetrailere synes ikke at den ligger specielt meget dårligere på vejen end henras den dyreste(som vi plejede at låne). eneste minus er at den er hvid inden i, men hvilken trailer er ikke det. når jeg bliver rig skal jeg da have en større og dyre model med frontudgang, men som første hestetrailer synes jeg equiliner er perfekt -og så fik vi et trådløst kamera med i prisen 
En rigtig hest er en anglo normanner og en rigtig hund er en staffordshire bull terrier.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|