Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bates Innova vs Windsor Elite
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 19:26

Da min næsten nyindkøbte Windsor Elite nok ender med at blive for lille i bommen til min 5 ård hoppe som udvikler sig gevaldigt i øjeblikket, så ender det måske med at jeg skal haave en anden sadel.

I den forbindelse har jeg tænkt lidt på om det måske var en ide at købe den nye Bates Innova som jo har udskifteligt kopjern.

Men jeg ved ikke rigtig med mig selv om det er en sadel som jeg kan blive glad for. Har prøvet den engang og følte at den ar meget bred i taljen på sadlen (altså der hvor man som rytter "skræver" over sadlen. Min windsor er nemlig dejlig smal i taljen og er det også selvom jeg kommer op i en fit 4.

Er der nogle af jer som har erfaringer med de 2 sadler og har I evt. redet i begge sadler?

Håber på en masse gode og dårlige erfaringer fra jer.

Mvh. Bitten

0
0
Svar på denne tråd

sådan da
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 22:17

Da jeg skulle have ny sadel til Annabel, fordi min Passier glider frem, prøvede jeg mange forskellige, og heldigvis fik jeg lov til at ride i dem alle.

Jeg sad hamrende godt i en Windsor, men den lå ikke optimalt på Annabel. Nu er hun jo fjordhest, og hendes gang er ikke altid så stor, og nogle gange kan jeg godt føle at det banker i ryggen når jeg rider, eller rettere det følte jeg, men ikke længere!

For Bates Innova lå perfekt på Annabel, jeg har så den med de små knæstøtter, for mine brede lår passer bare ikke i den med de store. I starten følte jeg også at sadlen var lidt bred at sidde i, men det er den eneste sadel hvor jeg aldrig har fået ondt nogle steder når jeg rider. Normalt får jeg lidt ondt i hoften. Men jeg sidder bare perfekt nu. Sadlen vipper mit bækken, så jeg ikke kan falde forover, jeg sidder ret op og ned, mine ben ligger perfekt, men jeg er på ingen måde fastlåst. Stopningen i sadlen gør at hestens bevægelser føles meget bløde op gennem ryggen på rytteren, det er simpelthen den bedste sadel jeg nogen sinde har haft. (Og det kommer fra en inkarneret Passier rytter gennem 30 år ;o)) Jeg håber den bliver ved at passe, når bare jeg skifter kopjern efterhånden som Annabel udvikler sig.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

fgzsyrd
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 23:25

jeg er helt vild med winsor eliten.. men synes virkelig at jeg sidder fuldtændig låst fast i innovaen.. men en caprilli kunne jeg forestille mig mindede mere om winsoren?

vh. Stephanie

0
0
Svar på denne tråd

Sadler...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 10:29

Jeg har også selv en Windsor fit 4 som jeg er meget glad for, men som pt. er blevet for smal til mit hoppedyr. Windsor sadlen kan rent faktisk til information fås i fit 5 hvis man bestiller sådan en fætter prøv evt. at kontakte Peter hos Tattersall tlf. 33914410 da det er ham der importerer Windsor sadlerne.

Mht. Innova sadlen så giver jeg ikke så meget for det med at man kan skifte kopfjern i den, idet problemet med dette er at du for mit vedkommende i hvert fald ikke kan få et kopfjern der er bredt nok til mit hoppedyr - ydermere så er kammeret for smalt i den til de brede og flade hesterygge.

Og ja sidst men ikke mindst så bliver man enormt låst i innovaen især i den med de store knæpuder der bliver man nærmest vredet rundt i en for mig ganske unaturlig position der gør at jeg får ondt i ryggen.

Hvis du ikke kan få dig en Windsor sadel der passer til dit dyr, så vil jeg foreslå dig at prøve en Albion sadel i stedet. Her kan du få den i en bredde og med et kammer der passer til de meget velmuskulerede hesterygge...

Pia

Dækken sælges eller byttes.
Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

Sadler...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 12:33

Jeg har prøvet Windsor'en og den får min hofte til at gå i grampe når jeg gallopperer, ikke ret rart...

Jeg har ikke prøvet Innovaen, men du kunne evt prøve en KenTaur, der er mange forskellige modeller og det er nogle rigtigt gode sadler med brede kamre og store puder, og jeg må indrømme at jeg aldrig har været så glad for en sadel som den.

Desuden kan de vist justeres i bommen, men ved ikke hvor man kan få det gjort...

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil sige
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 15:05

det samme som PiaH. HAr selv lige bestilt en Albion hos sadelmageren, da det var den der passede bedst til min hests brede ryg. Ydermere har jeg bestil en model, hvor man kan skifte kopfjern = smart.

Det er en dyr sadel, men alle pengene værd

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

taf for svarene
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 16:57

Ja jeg holder mig også helst til windsoren og kan bare ride i de sadler. Så jeg ville jo helst ikke skifte mærket hvis det kunne undgåes.

Lisbeth:

Har du været nede ved Tanja Lange? Det er nemlig hende som har sagt det til mig og hun nævnte også den Albion som kan få udskiftet kopjernet. Hvad ligger den på i pris?

Jeg har også før haft en Albion SLK og den sadel elsker jeg nemlig også at ride i :-)

Mvh. Bitten

0
0
Svar på denne tråd

Nej, Tanja
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 09:21

kørte ud til mig.

Prisen... Uha Jeg har bestilt en ny sadel, og den kommer vist til at ligge omkring de kr. 18.000,-.

God sadeljagt

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Ok ...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 11:36

Jeg var nede hos hende for en lille mdr. siden og der sagde hun at hun var bange for at min sadel ville blive for lille i bommen, så jeg skal have den tjekket igen om senest 1/2 år, med mindre at jeg kan mærke eller se at sadlen ikke ligger optimalt igen.

Så det er jo med at være ude i god tid hvis man skal nå at prøve nogle forskellige sadler :-)

Den Albion du skal have er dt den hvor sadelklappen er "støbt" efter knæstøtten, og kan det passe at det er den som hedder Albion SLK Ultima? For så tror jeg at det er den som jeg har fundet et billede at.

Mvh. Bitten

0
0
Svar på denne tråd

***'
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 12:51

Jeg rider i Windsor Elite, og jeg synes det er en fantastisk sadel =]

Synes man sidder rigtig godt i den. Jeg gør i hvert fald ^^

Mvh. Freja

-----

Are you the rabbit or the headlight?

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 12:55

lige præcis den Fantastisk sadel! Og det var iøvrigt præcis samme problematik, som jeg havde med min hest.

Hvor har du fundet billedet henne?? Jeg har i dagevis prøvet at få åbnet eqidana's hjemmeside, men den er ikke tilgængelig...

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

jeg søgte...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 13:06

på Google, skrev Albion SLK Ultima og fandt flere hjemmesider med billeder af sadlen.

Mener også at jeg var inde på Albion´s hjemmeside, den hed vidst noget i stil med "albion-saddlery" men er ikke helt sikker. Men det ord kan du også bruge til at søge med :-)

Hvordan er den at ride i, hvis du altså har prøvet den. Jer er 1,60 i højden så jeg ved ikke helt hvordan mine korte ben vil kunne passe sammen med knæstøtterne.

Mvh. Bitten

0
0
Svar på denne tråd

Se nu er
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 20:00

jeg lige pludselig blevet i tvivl. For da Tanja var ude hos mig, da havde hun en SLK med, og det var ikke den model med de "formstøbte" sadelklapper... Det var modellen med de små knæpuder - det er dog ikke den jeg har købt. Det var mere for at give mig en fornemmelse af, om jeg skulle vælge 17" eller 17½".

Men anyway - jeg synes generelt at Albions sadler er supergode at sidde i. Dog har jeg kun prøvet SLK'en, Style og SL, som giver noget mere støtte end eks. K2 eller Lux.

Jeg er 1.73 høj, men har ikke specielt lange ben. Tanja nævnte godt, at korte ben kunne give problemer med de store knæstøtter. Heldigvis bliver det ikke problem for mig.

Sjovt nok red jeg også i Windsor, før jeg skiftede den ud med Albion, og jeg synes nu, at der er en kæmpeforskel på de to sadler. Dengang var jeg (også) overbevist om, at jeg aldrig kom til at ride i andet end Windsor. Jeg blev klogere .

Jeg glæder mig til at høre, hvad du finder ud af.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Det er en
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 20:39

Albion SLK Platinum jeg har købt. Tænk at bruge så mange penge, og så ikke vide hvad varen hedder...

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Ja det
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 16:38

er da lige det at den hedder

Mvh. Bitten

0
0
Svar på denne tråd

windsor versus innova.
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 21:17

Jeg har en windsor elite i fit 4 som jeg har været utrolig glad for netop pga den smalle talje, som gør at min hofte som har haft mulighed for at sidde afslappet, selv på min forholdsvis brede Oldenborgvallak.

Men nu har han ændret facon og fået mere markeret mankeparti med alderen/ridningen og jeg skal derfor ned i en fit 3 for at få det til at hænge sammen.

Jeg har i den forbindelse tænkt over om jeg skulle købe en Isabell Werth eller Innovaen, da der jo kan skiftes kopfjern og det vil være rart at kunne ændre på bomvidden fremover.

Isabel Werthen ligger godt på ham, men jeg føler mig utrolig låst. Innovaen har jeg så prøvet og ja, selvom de siger at den er bygget med smal talje, så føles den altså noget bredere end windsoren, så det bliver for mit vedkommende ikke den.

Windsoren Elite er staidg den, efter min mening, med den bedste talje til en, der ikke kan kan gå split på sin "whiskeytønde".

Jeg har til gengæld set at Tanja Lange for handler Black County, og den dag jeg vinder en million vil jeg bare så gerne eje den model som hedder dressage Kür. Det pga. det meget flade sæde - sådan ser det i hvert fald ud på billedet og det er hvad der står i teksten.

Er der nogen af jer som har været hos Tanja og eventuelt set modellen. Har den mere fladt sæde end normalt ?

Hvis jeg skal væk fra Windsoren, skal det være til en model som giver min ryg/hofte så meget frihed som overhovedet muligt (pga. gener fra en skade),og jeg ville egentlig helst have en "islændermodel" med sådan et helt fladt sæde.

Kender I nogen modeller (som ikke er islændersadler) med sådan en type sadelleje ???

Jeg har surfet og surfet på nettet igennem lang tid vedr. dette, men det er svært at se ud fra billederne og da Windsoren indtil fornylig har fungeret optimalt, har jeg ikke fået gjort mere ved det.

Søholm, undskyld jeg lige bevæger mig væk fra emnet - måske skulle jeg oprette en andet tråd om det i stedet for.

Anyway, her fik du lige erfaringen herfra vedr. Windsor kontra Innova.

mvh. katrunte

0
0
Svar på denne tråd

windsor
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 22:16

Jeg har netop lånt en windsor sadel som jeg skal prøve på min hest .. den sadelmageren efterlod var en 17 tommer. men hvordan er de i størrelserne? hun efterlod også en kentaur elektra som jeg skal prøve, men den en en 17½ .. er windsoren stor eller...??

0
0
Svar på denne tråd

windsor
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 22:23

jeg har tidligere hatt en windsor elite sprangsal og jeg elsket den!!! fin sal!! nå har jeg en windsor elite dressur og er kjempefornøyd med den også. bates har jeg ingen erfaringer med, men jeg har også en prestige sprangsal som jeg elsker, så den er også og anbefale.

---------------------------

- Aina, Nanga og Gittiamo -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider