Jeg har en windsor elite i fit 4 som jeg har været utrolig glad for netop pga den smalle talje, som gør at min hofte som har haft mulighed for at sidde afslappet, selv på min forholdsvis brede Oldenborgvallak.
Men nu har han ændret facon og fået mere markeret mankeparti med alderen/ridningen og jeg skal derfor ned i en fit 3 for at få det til at hænge sammen.
Jeg har i den forbindelse tænkt over om jeg skulle købe en Isabell Werth eller Innovaen, da der jo kan skiftes kopfjern og det vil være rart at kunne ændre på bomvidden fremover.
Isabel Werthen ligger godt på ham, men jeg føler mig utrolig låst. Innovaen har jeg så prøvet og ja, selvom de siger at den er bygget med smal talje, så føles den altså noget bredere end windsoren, så det bliver for mit vedkommende ikke den.
Windsoren Elite er staidg den, efter min mening, med den bedste talje til en, der ikke kan kan gå split på sin "whiskeytønde".
Jeg har til gengæld set at Tanja Lange for handler Black County, og den dag jeg vinder en million vil jeg bare så gerne eje den model som hedder dressage Kür. Det pga. det meget flade sæde - sådan ser det i hvert fald ud på billedet og det er hvad der står i teksten.
Er der nogen af jer som har været hos Tanja og eventuelt set modellen. Har den mere fladt sæde end normalt ?
Hvis jeg skal væk fra Windsoren, skal det være til en model som giver min ryg/hofte så meget frihed som overhovedet muligt (pga. gener fra en skade),og jeg ville egentlig helst have en "islændermodel" med sådan et helt fladt sæde.
Kender I nogen modeller (som ikke er islændersadler) med sådan en type sadelleje ???
Jeg har surfet og surfet på nettet igennem lang tid vedr. dette, men det er svært at se ud fra billederne og da Windsoren indtil fornylig har fungeret optimalt, har jeg ikke fået gjort mere ved det.
Søholm, undskyld jeg lige bevæger mig væk fra emnet - måske skulle jeg oprette en andet tråd om det i stedet for.
Anyway, her fik du lige erfaringen herfra vedr. Windsor kontra Innova.
mvh. katrunte