Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

SK kursus
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 23:44

Ville bare lige kaste et indlæg om det fantastiske kursus der var denne weekend med Susan i Stenløse... Ih hvor fik jeg meget med hjem at træne på og hvor det dejligt at finde ud af hvordan alle disse teorier fra Mcleans bog kan omsættes til reel ridning... Så tak til susan og hvor vi er mange der glæder os til hun kommer til skælland igan...

Vi brugte en hel weekend på at ride hen over plastik, bl.a. en vandgrav som min hest har været ret panisk over... til sidst kunne hun (næsten) stå i den... og idag i skoven kunne vi gå hen over et hjulspor med vand i... før der sprang hun 3 meter hen over... idag var det dejligt kontrolleret... så tak til Susan..

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

hvor er det skønt
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 08:28

at høre!!!

Min part fik undervisning af hende i går (jeg må vente til næste gang...)- det var også en super stor oplevelse - og de fik en masse gode input. Min datter fik også undervisning for anden gang - sidst var i sommer i Stenløse over to dage - det var også super - imponerende hvad Susan kan putte ind i hovedet på en 8årig pige på bare ½ time!!! - Vi glæder os allerede til næste gang!!!

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kursus...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 09:33

Jeg var også en af de heldige der fik undervisning af Susan igår (og var med på teori delen i lørdags).

Det var rigtig godt og jeg har helt klart fået nogle ting at arbejde videre med

Samtidig var det første gang jeg havde bassen med i byen, så det var jo rart at se at han godt kan opføre sig pænt ude (faktisk en del pænere end hjemme )

0
0
Svar på denne tråd

Susankursus
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 09:42

Ja, kurset med Susan i weekenden var bestemt super. Og tak til MiniCB for at arrangere hele molevitten og til dem der lagde ridehus til.

Med venlig hilsen

Lene

Frelst, hellig og lettere irriterende...

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 10:51

det lækkert, at læse om alle dem der har haft en god oplevelse - jeg glæder mig helt vildt til på fredag

Mvh Jannie

Behandl andre som du ønsker De skal behandle dig

0
0
Svar på denne tråd

Ja, nu...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 10:54

glæder jeg mig også endnu mere til weekende.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd

SK kursus
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 11:18

Tillykke med alle jeres succeshistorier!

Teorien var også udbytterig - jeg glæder mig til at omsætte den til ridning.

Ved man hvornår Susan dukker op igen?

-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine

0
0
Svar på denne tråd

Pauillacine
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 11:27

Mener desværre at hun sagde "efter nytår". Ellers er det jo afsted til fastlandet...

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Rygklappe klubben
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 13:07

Jeg var også på kursus i weekenden og er meget begejstret.

Efter mere end et års pause fra undervisning, ridning i det hele taget og roden rundt på egen hånd med McGurus principper... var det super fedt at få nogle øjne på og noget feedback, samt nogle konkrete ting at arbejde videre på.

Og så var det lidt en øjenåbner at se hvordan man ved at blæse en reaktion op på storskærm vha farlige ting så som plastic, så kunne man mærke at når man fik styr på forbenene i den "farlige" situation... Så vupti blev hesten mere ligeudrettet alle mulige andre steder også.

Derudover var det også en ret stor mental sejr at ens plasticforskrækkede hest, kunne stå afslappet oven i en potentielt hesteædende blå vandgrav for en halvlang tøjle :D og cruise rundt oveni hvad stedet kunne byde på af farlige plastic ting...

Vi glæder os til næste gang...

Og så er det jo herligt der i Ledøje området efterhånden er en stor pulje af mere eller mindre frelste mennesker som man kan sparre med.

Hilsen

- Matilde og Shalu :-D-

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

Mathilde
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 14:01

Ja I kan sagtens derindeaf...

Herude på BØHlandet i Vestsjælland, synes jeg faktisk jeg er lidt Palle alene i verden. Men så må jeg jo ned til Eva i Sorø lige og sparre lidt læringsteoretiske ideer nu og da.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Ja, hvor var
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 14:30

det dejligt at være på kursus igen (y)

Nu har vi trænet stop og gå, og denne gang trænede vi at dreje ;-)

Man tror jo det er løgn, for hesten kan jo sagtens dreje, men ikke på denne måde:

Hvis man tager baglæns i venstre tøjle, skal hesten straks afkorte venstre forbens fremadbevægelse, og hvis man tager udad i venstre tøjle, skal hestens venstre forben straks reagere den samme vej udad. Det trænede jeg så en smule i går på turen.

Et skridt til siden og 2 skridt frem - som at danse ;-)

Og så fik hun sig en utilsigtet lærestreg på kurset

Vi skulle galopere, og det er jeg lidt nervøs for, for hun har haft en tendens til at slå op og sparke bagud. Det snakkede jeg med Susan om, og vi fandt senere en fin fremgangsmåde (der kommer min gamle ponyridning mig til gode!).

Men da det om lørdagen efterhånden var blevet mørkt udenfor pga forsinkelser, og vi skulle galopere, så slog damen bagud og ramte barrieren.

I samme sekund gik alt lyset og der blev bælgmørkt !!!

Det var ret skræmmende, for man kunne vitterlig ikke se en hånd for sig, der var masser af spring på banen, Freja gik ind i Annuschka, og de tumlede lidt rundt. Vi stod så af og trak hestene ud.

Susan sagde så, at det nok var slut med at sparke bagud i galoppen

Dagen efter galoperede hun også meget bedre :-D

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Der er intet der er så godt, at det ikke er galt for noget andet...... :-P

0
0
Svar på denne tråd

He he Nin@
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 15:14

Pænt af elkraften sådan at komme jer til hjælp...

Hvilken fremgangsmetode benyttede i jer af??

>> Lene: Din stakkel... men så må du jo bare kommet til Ledøje indimellem

Hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Ja, mon ikke
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 16:09

den hedder 'løs forbindelse i elinstallationen'? :-D

Men det var godt nok chokerende for alle, og vel ikke mindst for Freja, der så tydeligvis havde udløst effekten :-P

Til gengæld gik hun ufortrødent over alle de små plastikstykker på banen, skønt hun heller ikke vil gå i vandet. Så det skal da straks trænes ved næste regnvejr (y)

--o--

0
0
Svar på denne tråd

Det er dejligt.
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 18:44

At høre at i er tilfredse med vores indsats i weekenden og at i alle fik noget ud af det.

Det giver lyst til at lave flere kurser, så flere kan blive frelste.

Det næste kursus bliver først i det nye år, da alle weekender er optaget for Susan.

Så i må vente lidt endnu.

Hilsen Carina.

GRÅ POWER - For mere magt til de skimlede hest

Økologirytter og frelst.

Jeg arrangerer kursus med Susan Kjærgård. Hold øje på min præsentation, hvornår næste kursus er.

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 18:51

Carina - ja, det var bare så supergodt (y) (y)

Både underviseren (Susan), arrangøren (dig) og stedet (dine forældres Øltang - sært navn :-P )skal have stor ros (y)

Skynd dig at sætte dig på en weekend til foråret!!

--o--

0
0
Svar på denne tråd

MiniCB
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 19:47

Carina, jeg lagde mærke til at der blev taget billeder, da jeg red søndag. Ved du om han tog nogle af mig og skimle, og om de evt. kan købes?

Ellers må du jo holde kursus i dec. Sådan en lille træningsweekend.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

>> Carina:
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 20:55

Det kan være du kan lave en mailingliste, så man ved hvornår man skal melde sig til næste gang.

>> Lene: Det kan være vi næste gang skal ud i noget med at tage billeder/video af hinanden på tværs af holdene... kunne jo være ret lækkert.

Hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det kunne
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 00:00

være skønt.

Problemet er jo, at man står der med hest og trailer og det hele - og er sådan lidt oppe på lakridserne :-P

Det bedste ville være at have en, der ikke er på kursus, til at tage billeder (y) På den anden side, vi det jo være dyrt, hvis man skal have en professionel til det... :-(

Jeg tog video i sommer af Misser og Alex på Freja og Annuschka. Det har vi haft meget stor glæde af. Vi har set det mange gange (y)

Måske kan vi aftale noget mere fold-lån efter tur, og så kan vi skiftes til at fotografere, mens hestene hygger sig ude?

Det kræver naturligvis lidt ekstra planlægning, men det burde da være muligt ;-)

--o--

0
0
Svar på denne tråd

ih altså
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 01:34

hvor er det dejligt at høre jeg ikke er den eneste der er glad for det...

Til Lene: hvor på vestsjælland bor du? jeg kører ret tit derud og rider lidt, så vil da gerne sparre lidt med dig, hvis ikke du står for langt fra Undløse og omegn... :)

Måske kunne vi også arrangere og mødes uden Susan og lave noget video? Eller bare mødes og snakke om de forskellige træningsfif vi har fået? jeg synes ihvertfald der er lang tid til næste kursus, så det kunne være rart med nogle der gad snakke lidt om træningen og hvad der virkede på deres heste kontra hvad der ikke virker, måske man kunne lære noget af hinanden? - men bare en tanke...

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

min prinsesse
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 09:12

var også super sej igår.

Jeg havde "slebt" plastic fra wrappen ind på ridebanen, havestole, og et stykke bræt på 40x30 cm...godt jeg var alene for ellers var der nok nogen dressur-tanter som vill glo

Jeg kunne ride i alle gangarter (med "løs" tøjle) mellem de farlige ting, desuden var hun helt ligeglad med plasticen...også da det blæste lidt op

Vi havde dog lidt problemer med at få forbenene op på det lille stykke bræt for jeg kunne ikke rigtig se brætet oppe fra hesten, så det endte med at det blev en øvelse fra jorden.

Det gode var da jeg galoperede stille og roligt rund bland disse farlige ting, fik jeg ikke lige drejet nok på et tidspunk så vi styrede på plasticen istedet for imellem (her ville pru hesten normalt have sprunget panisk over/til siden/VÆK!!) Men min lille prinsesse hest galoperede da bare over som om der intet farligt lå...ihh hvor var jeg stolt

Til sidst da jeg skulle rydde op, var de hesten som bar plasticen på sin ryg over til containeren igen...

Så ja nu kan al det farlige plastic bare komme an

Henriett

Stutteri Brydegaard

1 stk. Herning billet sælges til fredag i sek. 3 række 6 Pris 300 kr

0
0
Svar på denne tråd

Tommel op
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 09:46

Også en tommel op herfra -var gerne blevet en del længere, men var desværre nødt til at smutte efter første hold. Det var nu også lige dér, mine problemer lå -ligeudretningen. Og jeg fik da lidt løsningsmodeller til når jeg går igang med følle, han skal selvfølgelig indoktrineres fra "barnsben" og det bliver jo af naturlige grunde til at starte med en masse med at møde farlige ting og gå over dem. Så egentlig kom jeg hjem med hvad jeg skulle. Jeg ville bare gerne være kommet hjem med det hele

Til gengæld var jeg altså ikke så begejstret for det der videokamera... Jeg ville gerne være blevet spurgt om jeg var ok med sådan et, så det kunne man måske advare om næste gang.

Og så var det jo rigtig rart at se hvordan en masse folk ser ud i virkeligheden!

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

ja vi var også
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 14:58

glade for at vi fik lokket Susan ud om mandagen til Herlev til 14 ekstra kursister og vejret var med os . Alle her fik noget med hjem. Teorien var også fin hos Mini CB, jeg fik trænet Tilde cremello "hoppe" 1.70 i stg, dansk rundkørsel med dåbsattest og kørekort, som nu kan øvelserne til piaf, lært ved komandoen ananas og citron, som lægges meget tæt op ad hinanden (sælges til rette bud!!).

Jeg var på med to heste, den ene, lille gamle Fie, som jeg springer nu og da og som er ret besindig med plastik og den slags ting, men her var lidt stop, bak og drej der skulle blive bedre, som blev synliggjort, når vi red mod springene, og så havde jeg en halv ene time til min 3½ års, så han bliver programeret rigtigt fra start af. De af os der ville fotograferes og filmes blev aftalt med LL photo herfra.

MiniCB hvad gør vi med næste gang vi er jo ihvertfald 14 herfra, der gerne vil med igen? Jeg talte med Susan om man kunne arrangere tre eller flere dage næste gang? Det kunne ligge fredag lørdag søndag hos Jer f.eks og så rider man de to af de dage??? Hvis du ikke orker at huse os allesammen, har jeg også mulighed for at leje ridehus andre steder og kan gøre det f.eks torsdag og fredag eller mandag tirsdag. Vi kan ligese godt lægge det i forlængelse af hinanden så Susan sparer lidt kørsel.

Skal vi ikke komme ud af starthullerne og booke hende så hurtigt vi kan efter nytår??

Keppie

0
0
Svar på denne tråd

JOOO og også
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 17:39

Sorø efter nytår, har jeg lagt billet ind på nogle dage...

MEEN Lene Granat klarer det nu altså MEGET fint hver mandag aften her. Nu må hun snart på deltid...

smil.

Eva

Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

Sorø...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 20:03

Ja, Eva... gad vide hvad min chef siger til det lille projekt.. Og 1000 tak for al rosen..

Næste gang må det være folk fra Nordsjællands tur til at komme til Vestsjælland.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Susan...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 20:07

Kommer med en dato til mig, så snart hun får kigget på det og så snakker jeg lige med hende om hvordan vi gør det bedst næste gang.

Ang. mailing liste, så må man holde øje på min præsentation hvornår der er en ny dato.

Jeg har så mange, som gerne vil med og hvis jeg skal skrive til alle, så kan jeg bruge flere timer.

Så kig på min præs.

Ang fotograf, så var det en fra stalden som tog billeder af de 2 andre, men jeg kan godt høre om der er nogen af dig Lene.

Min storebror er fotograf, så jeg kan høre ham om han vil komme næste gang.

Hilsen Carina.

Økologirytter og frelst.

Jeg arrangerer kursus med Susan Kjærgård. Hold øje på min præsentation, hvornår næste kursus er.

0
0
Svar på denne tråd

Carina
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 22:18

Super... Tak. Det gjorde han sikkert ikke. Men hvis han nu havde fået et enkelt eller to med, ville det jo være super.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

ih altså
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 01:36

Lene underviser du? Ved vi er flere der gerne vil have lidt "hjælp" engang imellem.. Mht leje af ridehus, så ville det også kunne lade sig gøre at være et sted i ledøje og omegn... Hvad med på Brydegården Henriett? I har da lidt fyld og plastik har i ikke?

Hende Susan må tage at uddanne nogle flere herovre der kan disse teorier til hudløshed, for hun har jo simpelthen ikke tid til os alle sammen... Jeg undrer mig også over der ikke er flere trænerer der har luret at der er et stort marked for denne type undervisning og derfor interesserer sig mere for dette...

Ih altså vil så gerne noget mere igang, få noget mere hjælp, så det bare så træls at være alene (næsten, har jo mathilde og de andre ledøje piger til at sparre med) - men mangler en underviser der ved noget om denne teori...

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

JanneJ
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 06:46

Ja... Når ikke fuldtidsjobbet lige kommer i vejen, så prøver jeg at viderebringe det glade Mclean-budskab.

Men det er jo mest elever HEEELT fra bunden, eller elever med heste der er så fejlredet at det kræver lidt tid overhovedet at komme på ryggen af dem.

Jeg er jo slet ikke super-hardcore til det selv eller noget.

Jeg ville supergerne kigge ind til Ledøje, men som tingene er nu kniber det lidt med tiden. Hvorfor hører I ikke Carina, hun er jo også noget tættere på.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

ih altså
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 23:20

Mht carina så kunne det sagtens være en mulighed... Aner ikke om hun underviser... Hvorhenne underviser du? jeg kommer selv i jernløse rideklub og omegn... Måske kunne vi lave noget mclean fra bunden i det område? kender flere der evt kunne være interesseret...

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Carina
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 07:22

Hvor er det fedt at læse om alle Jeres erfaringer med hestene efterfølgende Det lyder som om i har hørt godt efter..

Jeg må give Carina mine bedste erfaringer med på vejen.. Jeg har længe forsøgt at jagte hende på halvtid i hendes "rigtige liv" så hun kunne komme igang med bogle flere heste..

Carina har jo reddet hos mig i (gisp) er det snart 10 år..

Hun er super inde i McLean for hun har været min sparringspartner fra starten af, da jeg følte mig lidt lost mellem 2 verdner...

Og så får jeg jo lov at følge med på sidelinjen pr tlf og mail i hendes elever.. Og det er dejligt at have en til at gøre arbejdet og så bare smide lidt kommentarer undervejs...

Så få i endelig trukket hende ud i ridehuset

KURSUS I SILKEBORG 19.- 21. OKTOBER

Se mere på vores hjemmeside

Blue Berry Hill - På hestens præmisser.

www.blueberryhill.dk

"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall."

0
0
Svar på denne tråd

ih altså
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 00:15

NU har jeg så skrevet en PB til carina ang undervisning... så vender tilbage herinde, for ved at der er flere fra Ledøje kanten der sikkert er med på noget sparring en gang imellem. så håber hun har tid...

Susan hvis jeg har nogle spørgsmål er det så okay at spørge dig over en PB herinde? Bare lige for at slippe af med den frustration der nogle gange dukker op når mit hoved vil en ting men min krop gør det den plejer Ej er ved at få kontrol med det, men ville være rart hvis det var okay lige at skrive til dig herinde fra...

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

ih altså
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 22:12

Carina underviser kun på deres gård, så ikke så meget hjælp at hente der.. øvøv...

ville gerne have en at dele min frustration med en gang imellem...

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

JanneJ
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 08:39

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig heller. Jeg bor i Slagelse, så der er lidt langt til Undløse. Men skulle du en dag gå helt i fisk, så er jeg i Sorø hver mandag, og du skal være mere end velkommen til at kigge forbi, til lige og få en snak.

Her er vi dog ikke så frustrerede for tingene VIRKER jo, men det er aldrig specielt sjovt at ligge og rode med tingene selv.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Janne.
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 09:45

Som jeg også srev til dig, så kan du jo starte med at komme bare en gang imellem. Når du kan få kørelejlighed og ellers er du velkommen til at skrive, så kan det være, at jeg kan hjælpe dig lidt på den måde.

Hilsen Carina.

Økologirytter og frelst.

0
0
Svar på denne tråd

>> Janne
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 12:27

Måske vi skal læsseponyerne sammen, jeg ku også godt bruge input til træningen...

Om ikke andet så når ponyen er ved at være klar til at hoppe lidt igen...

Eller måske bare en gang eller 2 om måneden :)

Hilsen

0
0
Svar på denne tråd

hov...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 18:37

Hvad med mig?

Jeg er også så småt ved at konvertere (eller - jeg prøver, men gamle vaner er åbenbart pivsvære at smide).

Så er vi tre i Ledøje, mon ikke der er flere?

Og mon ikke vi så kan lokke én ud feks. hver 2. uge? (hvem er der foruden Carina og Lene?)

-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 19:05

Susan anbafaler jo Carina, så ville da helst ride hos hende... ellers er der jo ikke så mange der er kommet længere end os i det område... men mathilde jeg er frisk på at læsse de to pony dyr og køre ud til carina 1 gang om måneden og blive holdt i ørene... Smil... Og Paulli du skal da være velkomme til at komme med, men det skal være en stor trailer hvis vi skal have 3 heste i... Men når jeg får den nye kæmpe bil, så kan vi have en hest på ladet :)

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

ih altså
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 21:05

Vi kan da mødes i weekenden hvis i har lyst mathilde og Paulli (som jeg ikke kan huske havd hedder IRL :) )???

Jeg har snakket med carina om undervisning og det vil være billigst at få hende ud istedet for at leje en trailer for 4 timer (=250 kr) og så køre ud til hende... men vi kan snakke om det i weekenden. Hvis jeg må kan jeg komme over til jer og ride over plastik, ellers kan i komme over til mig...

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Carina kan varmt anbefales
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 23:06

Med risiko for at jeg som uvidende ponyfar kan rode mig ud i noget jeg selv kan rede, så vil vi til enhver tid anbefale Carina som underviser. I vores lille hjem kalder vi hende faktisk coach, for Carinas indsats spænder meget bredere end bare undervisning.

For at I skal forstå vores begejstring, så får i lige en historie fra det virkelige liv.

Personlige relationer gjorde at vores datter Katharina pludselig stod med en invitation til et kursus med Susan på Øltang i januar i år. Indtil da var hendes undervisning ganske typisk og traditionel med dertil hørende pisk, sporer og afstraffelse.

Med det første kursus åbnedes Katharinas 10-årige øjne på en måde som vi ikke havde drømt om.

Men man skifter jo ikke bare sådan træner - slet ikke når forældrene ikke ved noget som helst om ponies og heste.

Men på trods af at flere fortalte os at Katharina var en dygtig rytter så var der igen udvikling mod resultater af nogen betydning.

I Påsken var vi så til stævne som resulterede i 3 diskvalifikationer. Ved en tilfældighed blev stævnet overværet af Carina og hendes søster. Vi tog chancen og tog en snak med Carina på stedet og hun havde nogle ret klare meninger om hvad udfordringerne var.

Den sidste dag i Påsken besluttede jeg så for at høre om Carina var interesseret i at hjælpe med at få Katharina på sporet igen.

Til vores store glæde svarede Carina ja, med den betingelse at Katharina skulle være parat til at begynde forfra og ikke starte stævner førend Carina sagde go!

Vi tog en snak med Katharina som uden overhovedet at være i tvivl sagde ubetinget ja.

I et stykke tid kørte vi 30 km. 3 dage om ugen for at få undervisning af Carina, indtil vi var heldige at få en ponyboks på Øltang.

Kort tid efter vores ankomst til Øltang gjorde Carina og hendes far os opmærksomme på at de mente at der var noget galt med vores pony - og en ultralydscanning viste en gammel skade i den dybe bøjesene. Der var vokset blodkar i arvævet og det var tydeigt at skaden desværre har været til stede inden vi købte ponyen. (Den handel kan man jo så havde sin egen mening om).

Som de kloge ponyforældre vi var så købte vi jo bare en anden sød pony. Men ak både Carina og Susan rullede med øjnene da de blev præsenteret for vores nye oversensible og superstressede pony.

Men Carina tog det som en udfordring og sagde ja til at ride den da vi 4 dage senere tog på 3 ugers sommerferie.

Da vi kom hjem var Carina fortsat meget skeptisk og ikke tilfreds med de fremskridt hun havde gjort mens vi var væk.

Men det skulle vise sig at hun var på rette vej og efter yderligere 1½ måned med Katharina i sadlen sagde Carina go for deltagelse i klubstævner. De 2 første resulterede begge i placeringer. Det tredje havde hele tiden været Carinas og Katharinas første store mål: Slangerup Lynge Rideklubs klubmesterskab.

Takket været Carinas og Katharina ihærdige indsats vandt Katharina klubmesterskabet, til stor overraskelse for mange.

Carina er nu ved at gøre ekvipagen klar til næste niveau og det går indtil videre også efter den plan som Carina har lagt.

Faktisk så går det så godt, at Katharina skal deltage i Hestens Verden på Vilhemsborg.

Så hvis I vil have super McLean undervisning så kør til Øltang i Stenløse!

Ciao

"Hvis ikke man er en dårlig taber bliver man aldrig en god vinder" - Maradona
0
0
Svar på denne tråd

Susan..
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 23:16

Kan du så komme igang med at uddanne en eller flere heroppe i det mørke nordjylland ;-)

Indtil videre må jeg jo køre ned til dig indimellem, selvom 2 timers transport, 1 times ridning og 2 timers transport hjem igen jo sætter sine naturlige begrænsninger for hvor tit det kan lade sig gøre.

Endnu engang tak for en fed og lærerig weekend.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd

tillykke Katharina og pony-far
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 14:51

Hvor er det skønt at se!!! - jeg havde min datter med på kursus hos Carina og Susan mens I var på ferie og så godt jeres lækre men som du skriver stressede pony - hold op hvor har den forandret sig - flot klaret til Katharina!!! -og skulderklap til jer for at hjælpe dem på rette vej!

Vi håber også at flere undervisere/beridere får øjnene op for disse principper for det virker og ja selv børn kan forstå og følge principperne - hvilket jeg synes er det bedste - så de forstår hvorfor og hovrdan - og får forståelsen for hvad en pony kan forstå og ikke forstå!!!

Vi gælder os også til Susan er tilbage på Djælveøen!!!

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Rigtig
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 22:30

dejlig beretning at læse NaMakaMa.

Ponyen og jeg fik lige gentrænet lidt plastic idag og det var herligt at mærke hvor meget hurtigere den slappede af med at trampe rundt oven på det :)

Tror flere af de resterende på gården synes jeg er lidt småtosset ;)

Det er super godt i er flere tosser både på gården og i området ;)

Hilsen

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 23:11

Ih min hest var bare en stjerne idag!! Er total lykkelig... den var afslappet og rund og blød fortil... (med få undtagelser) og da jeg red rundt i galop og lige skulle lave en overgang og tog i tøjlen, så stod hesten stille med fin rund nakke... nøj hvor var jeg stolt og hvor er det fedt at jeg nu skal til at forfine min signaler... JUBII...

Glæder mig til i kommer over til mig på lørdag MAthilde og Paulli måske? Vi har fået grønt lys fra henrik og har både plastik far wrap, gamle dæk og en pressening, der kan blive MEGET stor...

Har du fået omvendt flere på gården Mathilde?

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider