Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

gulerødder
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 21:58

Jeg har en gang imellem igennem årene købt en sæk gulerødder i grovvarecentret , men hver gang har gulerødderne været med blåsorte pletter og nogle af dem rådne eller halvrådne.

I dag tænkte jeg at jeg ville prøve at købe en sæk igen i håbet om at de nok var mere friske på denne årstid , men jeg blev godt nok skuffet igen, de var stadig af samme dårlige kvalitet. Jeg hældte hele sækken i skraldespanden.

Så nu er jeg da bare atter blevet bekræftet i at jeg kun holder mig til at købe de samme gulerødder til hestene som vi køber til os selv, dvs. dem fra supermarkedet.

Jeg tænkte på om I har samme dårlige oplevelser som jeg har ved at købe en sæk/sække med gulerødder i grovvarecentret eller andre steder for den sags skyld eller om det kun er mig der altid har været uheldig ??

Jeg ved selvfølgelig godt at gulerødder har en meget begrænset holdbarhed hvis de ikke opbevares korrekt, men jeg synes bare ikke at det er en undskyldning for ikke at sælge pæne og friske gulerødder ( varer ).

mamai

0
0
Svar på denne tråd

Nej da...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 23:52

Jeg køber rigtig mange gulerødder hvert år, og er startet her for godt et måned siden med at give igen. Dem jeg køber er helt friske, de kommer lige fra gulerods fabrikanten ud til grovvareforretningen og er stadig våde. Det er spisegulerødder som bare er for store eller har en forkert facon, og de smager godt, jeg bruger selv af dem.

Når vi kommer længerer hen, ja så henter jeg selv en trailerfuld ved producenten, og de holder sig friske længe, så det må være noget skidt de sælger til dig.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Gulerødder
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 23:58

Har ladet mig fortælle at gulerødderne er ekstremt dårlige i år grundet den våde sommer, de simpelthen rådner. Om det er korrekt ved jeg ikke, vi er ikke begyndt på gulerødder endnu.

Årets føl 2007 sælges...

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

Gulerødder
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 08:43

Til Winther :

Det er godt at høre at der også sælges dejlige friske gulerødder.

Men jeg tror også man køber dem mest friske ved at købe direkte fra gulerodsfabrikanten.

Hvis gulerødderne f.eks ikke bliver opbevaret korrekt eller ligger for længe inden de bliver solgt hos forhandleren, så er det jo de kommer til at se sådan ud.

Til montana :

Som jeg skriver er det igennem flere år jeg har købt gulerødder det pågældende sted, så det er ikke kun i år de ser sådan ud som de gjorde i den sæk jeg lige købte i går.

Men derfor kan det jo godt være at det er et "dårligt" gulerodsår i år.

mamai

0
0
Svar på denne tråd

Jeg køber
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 10:43

også gulerødder 2 sække om ugen hos forhandleren, det har jeg gjordt de sidste 6 år og de er altid pæne og holder til de er spist efter en uge, om sommeren holder de ikke særlig mange dage, så der køber jeg ikke.

Men det må da være gamle gulerødder, siden de ser sådan ud jeg er startet med at købe igen og gulerødderne er pæne som de plejer.

0
0
Svar på denne tråd

køb dem...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 11:24

min erfaring siger man skal købe dem den dag butikken får dem hjem.. for de opbevarer dem anderledes end vi gør i staldene.

Så spørg din butik hvilken ugedag de får friske hjem, så burde du kunne købe pæne.. og billige... gulerødder til hestene.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

mamai...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 11:28

Gulerodsfabrikanten...?

~ only fools rush in where angels fear to tread ~

0
0
Svar på denne tråd

gftger
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 11:33

Prøv en anden leverandør!

Der er stor forkel på hvordan de forsk. butikker/sælgere håndtere og opbevare gulerødderne! - derfor skal du sikre sig, at de ikke får lov at stå til "pynt" udenfor på en palle, men er under tag!

Og så selv opbevare dem tørt og køligt.

Hilsen Sus

( Chance, Laurine og Freja)

0
0
Svar på denne tråd

Til Ditte 76
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 11:34

Ja, lol, det var altså Winther`s udtryk jeg der brugte, synes også selv det var et lidt "forkert" ord, men man forstår da ordet, og det er vel det vigtigste , og jeg kunne ikke lige sådan hurtigt selv finde på andre ord.

mamai

0
0
Svar på denne tråd

har ringet til forhandleren
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 11:51

Jeg har lige snakket med ham forhandleren i grovvarecentret hvor jeg køber dem. Han siger at de får dem hjem hver onsdag og at nogen gange, når de får dem hjem, kan de se ligeså fine og flotte ud og andre gange ser de dårlige(re) ud. De sidste de fik hjem , sagde han, så dårlige ud. Og så sagde han at det jo var affaldsgulerødder.

Jeg forstår altså bare ikke deres "politik". Jeg ville i hvert fald aldrig sælge sådanne fodergulerødder,hvis de er dårlige/ser dårlige ud ( hvis jeg var forhandler ). De bliver jo solgt til heste som hestefoder.

mamai

0
0
Svar på denne tråd

affaldsgulerødder
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 12:04

jo foder gulerødder er affald.. men det er pga størrelsen/formen, ikke selve kvaliteten!

Ok jeg bor tæt på lammefjorden så jeg er vant til gode fodergulerødder.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Gulerødder i Silkeborg-området.
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 11:11

Måske er der nogen af jer der ved hvor man i Silkeborg-området kan købe FRISKE gulerødder evt. direkte fra "producenten", i stedet for som jeg gør nu : køber dem i supermarkedet i 2 kg`s poser ???

mamai

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider