Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Lucerne - køb det billigt...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 11:36

Jeg var i går ude hos Mette i Fårvang (v/Århus). Som en af de få producerer hun lucerne. Både snittet og usnittet og UDEN alt muligt tilsat (melasse eller olie).

Jeg købte tre prøvposer af hende, ca. 22 kg. PRIS 40,-

Hos foderstoffen giver jeg for det sammen 120,-

Jeg må sige at jeg var imponeret over kvaliteten. Det er lidt mere groft en Dangrønt, og Hartogs er det rene smulder i forhold til dette. Bladene er bevaret i Mettes produktion.

Jeg var naturligvis spændt på at se hestens reaktion...Han plejer altid at spise sit hø frem for det lucerne han får i krybben. Det var så IKKE tilfældet da han fik det nye lucerne præsenteret. Ja han kastede sig over det...

Så Mette - du har et godt produkt! Jeg kommer snart og køber mere :)

Og I andre som bruger lucerne og som bor i nærheden, skynd jer at smutte ud til Mette og hendes mand. Super venlige begge to og søde at handle med!

Mange hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes nu..
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 12:36

Hartog har den groveste kvalitet af alle de slags lucerne jeg har prøvet..

Ville da gerne prøve det Mette sælgr, men der er simpelthen for langt, men måske til næste år når jeg flytter til Århus..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

Telefonnr. eller adresse ?
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 14:40

Jeg fodrer også med lucerne , godt nok kun til 2 heste. Bor hun i Fårvang? Har du evt. et telefonnr. eller en adresse? Jeg bor i Silkeborgområdet så vi har nok ikke så langt. Jeg skal nok også bruge noget mere wraphø, måske har hun også det. Jeg vil have ordentlig god kvalitet hvilket det lyder til at Mette har. Havde godt læst en tråd om hende i en anden tråd.

mamai

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mamai
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 14:43

Du får en PB med Mettes telefonnummer fra mig om et øjeblik.

Kvaliteten er helt i top - og ja hun bor i Fårvang :)

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 15:26

Hej Mette.

Må jeg også få et telefonnr. eller en adresse? Jeg bor i ved Odder, så vi har nok ikke så langt.

Hilsen Gitte.

0
0
Svar på denne tråd

Os på Sjælland
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 00:28

Sælger Mette også herovre?

Årets føl 2007 sælges...

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

Montana
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 08:05

Nej jeg tror ikke du får hendes mand til at køre til Sjælland. Har I ingen der producerer lucerne ovre hos jer?

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 08:37

Hejsa kan jeg også få Hende Mette´s nummer. Jeg kan jo ligeså køre til hende, end køre endnu længere for at købe noget andet.

0
0
Svar på denne tråd

Mette(Baldini)
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 08:54

Jo, et har vi da, men kvaliteten er nær støv og til tider lidt muggen. Jeg køber en fransk udgave, men kunne godt tænke mig lidt bedre kvalitet... Og jeg syntes at det her omtalte lød rigtig godt Lok Mette og co. til være landsdækkende... God kvalitet til rimelige priser er altid omsættelig.

Årets føl 2007 sælges...

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

vedr. salg på Sjælland
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 11:55

Det bliver vist for dyrt når modtager skal betale fragten, men jeg har ingen ide om hvad det koster at få en fragtmand til at tage en palle med en balle med 350 kg med over storebælt... Hvis nogen ved det så vil vi gerne vide det...Det kunne jo ske at det godt kunne betale sig alligevel. De fleste lucernedyrkere sælger det vistnok til tørrecentralerne.

Det er første år vi rigtig prøver at lave lucerne og første slæt på 110 baller er blevet rigtig godt. Heraf er dog kun ca. 40 tilbage ialt hvoraf de 20 er snittet. Resten er hel. Andet slæt på også 110 baller er ligeså godt, men her er kun langstråede baller. Tredje slæt blev ikke så tørt, måske kun 40 %, så det bruger vi til køerne.

Superlækkert lucernehø 1,7 kr/kg samt wraphø 1 kr/kg i minibig sælges, meget tørt, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

tlf. og adresse
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 13:13

Hej Mette

Er du sød at give mig adresse og tlf.

Er flittig bruger af lucerne

0
0
Svar på denne tråd

Transport til Sjælland
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 14:46

Det billigste vil nok være at komme og hente det selv... en 3500 kgs lastbil med åbent lad og en stor trailer bagefter, så kan man hente 3-4 tons baller med hjem, det er ca. 10 stk baller. Så er man nogle stykker der går sammen, så man kan tage et helt læs med hjem, så er det billigst.

Eller en stor lastbil hvor siderne kan klappes ned så vi bare kan sætte ballerne på..

Superlækkert lucernehø 1,7 kr/kg samt wraphø 1 kr/kg i minibig sælges, meget tørt, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 15:37

Præcist fodrer i med lucerne?

Vores går på græs fra morgen til aften + de får en masse hø ved siden foderet, så de har vel ikke behov for det.

Men er det fordi jeres heste står inde og ikke får noget grønt?

R.I.P Dejlige Cleo. Vi tænker på dig hele tiden, og savner dig enormt.

Kender du Lillegårdens Lucie, oldenborghoppe eft. Ruben?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fodrer...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 15:39

Jo min får skam masser af hø, men lucernen er en del af min foderplan mht. protein m.v.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Proteiner-det er vi dækket ind
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 17:40

med i vores foder. Tjekkede lige.

Trodede mest der var heste der ikke fik græs der får lucerne.

R.I.P Dejlige Cleo. Vi tænker på dig hele tiden, og savner dig enormt.

Kender du Lillegårdens Lucie, oldenborghoppe eft. Ruben?

0
0
Svar på denne tråd

Min foderplan
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 17:46

Jeg kan fortælle dig hvordan min foderplan ser ud for at min trakehner er dækket ind med FE, vitaminer og mineraler:

1,5 kg Fase Balancer

400 g lucerne

5 kg hø

salt

Den arbejder ret hårdt 5-6 gange om ugen.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

mange bruger
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 19:06

at tilsætte lucerne i krybben mens hesten får sit pillefoder, så den ikke spiser det så hurtigt. Der er meget struktur i lucerne og alt den gumlen fremmer spytproduktionen, som igen skulle være gavnlig i fordøjelsesøjemed.

Samtidig skulle der være et højt indhold af betacarotener i lucerne som vi mennesker gerne skulle spise ( i form af gulerødder) for at holde fx kræft fra døren. Det samme gælder vel hesten.

Så er der også et højt proteinindhold, så hvis man fodrer med dyrt sojaskrå kan tildelingen af dette sættes ned.

Og så er hestene helt vilde med det, altså det lucerne vi selv har lavet

0
0
Svar på denne tråd

Meguld
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 21:52

Vi er meget interesseret i dit lucerne, men vi bor i kolding, og der er jo et stykke vej til fårvang.

Hvilke muligheder er der for at få det i mindre baller end 350 kg ? kan den være i en hestetrailer ?

Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

Broget hingste føl e. Wyatt Earp til salg

0
0
Svar på denne tråd

har skrevet en pb
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 12:14

til dig vedr. transport til Kolding

Vi kan, hvis det er aktuelt, sende en mindre pose, måske max to kg med posten som maxibrev, sådan at evt købere kan se, føle og dufte produktet...

0
0
Svar på denne tråd

telefon nummer
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 01:22

Hej. Ville lige høre om man stadig kunne få nummeret på hende sælger luerne omkring århus?

Mvh. Dsuphine

0
0
Svar på denne tråd

nr lucere
Forfatter: 
Dato:  11-04-2015 07:33

28111652, vi er her endnu ;-)

MVH Mette

Opstaldning, lucerne, hø, wrap og tilskudsfoder sælges

se her: www.staldguld.weebly.com

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider