Første gang jeg stiftede bekendtskab med Charlotte var marts 2003.
Vi havde haft vores hest i 1 måned.
Ringede til Charlotte, som havde sat små sedler op på ridecentret for at reklamere for sig selv.
Vores udlejer mente, at det ville være spild af penge at hidkalde en "klog kone".
Men hesten var min - ligesom pengene 
Det eneste, Charlotte fik at vide i telefonen var, hvor gammel hesten var - kønnet og hvor længe vi havde haft den.
Charlotte kom på den aftalte dag - endda noget før tid, thi jeg havde fortalt, at jeg lige skulle have min undervisning med - inden hun og "Prudden" (Proud Apollon) kunne "snakke sammen"...
Jeg efterlod hesten i boxen - sammen med Charlotte - gik over i rytterstuen og drak indtil flere kopper kaffe med udlejer, som stadig mente, at det var spild af penge.
Og der blev drukket flere kopper kaffe...
Der gik over en time - så kom Charlotte over i rytterstuen, gav mig 2 stk's A4 papirer.
Jeg læste nøje, hvad Charlotte havde skrevet.
Gav papirerne videre til vores udlejer, som måtte erkende, at den "kloge kone" kunne noget, som selv han måtte tage hatten af for.
Udlejer kendte noget til hesten og kendte derfor også dens "fortid".
Alt, hvad Charlotte havde noteret, var korrekt.
At hesten var muskelfattig kunne enhver se - samt at dens foderstand var lidt under middel.
Men hvordan hesten havde opfattet det tidligere sted (hos sælger) - det vidste kun hesten og så vores udlejer.
"Prudden" havde et knæk på næseryggen - hvilket enhver jo kunne se.
Charlotte havde "stillet ind" på dette knæk og i hendes papirer stod noget om tumult i en trailer og en angst hest.
Et stykke tid efter fortalte Charlotte, at da hun og jeg havde talt sammen i telefonen første gang, da så hun for sit indre øje en panisk hest og noget tumult med en trailer...
Charlotte havde på absolut intet tidspunkt fået oplyst, at hesten år tilbage havde siddet fastklemt i en væltet trailer...
At Charlotte kunne se(!) dette - det gjorde, at jeg fuldt ud troede på hendes evner som clairvoyant.
Vores udlejer ville herefter sætte Charlotte på en prøve...
Hun fik - så vidt jeg husker - et foto af udlejers plag.
"Mor-hesten" havde udlejer selv overværet blive insimineret - udlejer havde selv overværet fødslen - ja alt i alt, så var udlejer (og dennes familie) jo nok dem, der kendte alt til denne plag.
Charlotte kunne udfra fotoet blandt andet fortælle, at plagen på et tidspunkt var sendt i "føl-skole" for at hygge sig sammen med ligestillede/jævnaldrende.
Plagen kom dog hjem efter ganske kort tid, idet den slet ikke trivedes det fremmede sted.
Charlotte kunne ligeledes konstatere, at plagen på et tidspunkt var kommet til skade med sin ene skulder
Dette kunne Charlotte "se" ud af fotoet...
Selv vores/klubbens rideskoleheste/-ponyer fik besøg af Charlotte.
Nogle af dyrenes fortid kendte vi - andre ikke.
Det var meget interesant at læse Charlotte's udtalelser om de forskellige heste/ponyer.
...
Når jeg har sparet sammen - vil jeg kontakte Charlotte igen for at høre om hun har tid til at lave clairvoyance på vores nuværende 4 heste/ponyer...
Ponyernes fortid kender vi kun ganske lidt til.
Gogge-springfidus' fortid kender vi kun fra sælger (en meget god bekendt af os).
Taipans fortid har vi fået noget af dels via hende, som i sin tid har tilredet og dels via den part, som sælger havde en overgang.
Selv om man har haft sin hest / pony / hund m.v. i en årrække, så står man som ejer alligevel med nogle ubesvarede spørgsmål omkring dyrets adfærd i forskellige situationer.
Og hér er det rart at have Charlotte "i baghånden".
Nuvel, der findes også andre dygtige - og ikke mindst lige så troværdige - clairvoyanter, som Charlotte.
Men jeg tror at vores helt specielle forhold til Charlotte skyldes, at "Prudden" var hendes første klient(!!!).