Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sadel marridt !!!
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 12:06

Pyha - alt det med sadler, det jo en hel jungel - jeg ved at få spat :(

Jeg vil rigtig gerne købe en brugt sadel - da det jo er lidt billigere en løsning og der findes da mange fine brugte sadler derude ..

Jeg dog i tvivl om hvilken sadel jeg vil have. Jeg har kigget meget på Kieffer - (lech og masteren), samt Kentauer. Dog det svært at finde en brugt kentauer.. :(

Jeg havde en sød dame til at prøve Kieffer Levh på Cashew her i sidste uge. Den lå dog for lavt bagtil - og overvejer meget at få en sadelmager ud til at se på den og omstoppe den så den kan ligge på ham.

Men bør man tage denne chance? Og nogen som kender en pris på dette arbejde?

Er det alle sadelmagere (han er vidst specielt i Kieffer), som kan lave omstoppningen om så den passer til min hest?

Jeg har MAX 5-6.000 kr at købe en sadel for - det rykker jo ikke så langt at købe en sadel fra ny til disse penge desværre - derfor vil jeg gerne have en brugt. Men IKKE om jeg vil gå på kompromi med om den kan ligge eller ej på min hest.

Den SKAL godkendes af sadelmager selvfølgelig.

Jeg synes bare det så svært lige nu med alt det sadelræs - er ved at få spat :(

- Hvad synes i jeg skal gøre? :)

// Sandra.

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 12:47

at du skal tage kontakt til en sadelmager, og få ham/hende til at vejlede dig i dit sadelkøb.

Mvh Jannie

Behandl andre som du ønsker De skal behandle dig

0
0
Svar på denne tråd

Mareridtet er vel ikke værre...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 13:01

... end du selv gør det til ;)

Jeg gør det, at jeg kontakter min sadelmager og fortæller hvad jeg gerne vil have. Han måler hesten ud, og vi prøver i fællesskab et antal sadler på hesten.

Jeg vælger den jeg bedst kan lide (og kan betale) - og så retter han den til, hvis jeg f.eks. gerne vil have andre knæpuder eller hvis en gjordstrop skal flyttes frem.

Naturligvis kan sadelmageren stoppe sadlen så den passer til din hest - den skal ALTID tilpasses individuelt.

Jeg aner ikke en dyt om sadelmagerne på Sjælland, den eneste jeg kender noget til, er Brian Rützow i Taastrup.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige at skrive...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 13:02

... at man naturligvis kan komme ud for, at en ønsket sadel ikke vil kunne komme til at passe hesten - men så vil en ansvarsbevidst sadelmager gøre opmærksom på dette, og så må man prøve en anden sadel.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

En anden løsning
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 13:05

Kør en tur til Haslev hos Sadler.dk.

Hun plejer at være utroligt flink til lade en låne et par sadler eller tre med, som du så kan prøve på hesten.

Er der en eller to af sadlerne, som du synes virker rimelige, så få en sadelmager (eks. Rützou) ud for at kontrollere den og evt. om/opstoppe den.

Fordelen ved sadler.dk er klart, at du ikke skal have penge op ad lommen og du bare kan levere sadlerne tilbage igen. Men det tager nok tre kvarter, at køre derned fra Glostrup.

Kig bredt og lad dig ikke begrænse af mærker. Jeg ville f.eks. meget, meget gerne have en Passier, men flere forskellige sadlemagere sagde, at uanset model, så ville den aldrig komme til at passe hesten. Jeg havde en Albion og bagefter en Silhouette fra Rützou (god og blød sadel med passende støtte).

www.hesteklip.dk

Nordsjælland, Roskilde, Amager og Vestegnen

Gratis hestekalender 2007

0
0
Svar på denne tråd

Hold da wow.
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 21:48

Okay - tak for jeres råd :)

Dvs jeg kan godt finde en sadel over nettet og så få en sadelmager ud og tilpasse den? Det ikke er IKKE umuligt?

For jeg vil jo gerne have en brugt sadel - har pt fundet tre som jeg skal have ud og prøve på ham og selv prøve.

Og så få sadelmager ud til den jeg bedst kan lide / dem alle - for så se hvad der skal laves ved dem osv.

Dette kan så godt lade sig gøre?

Men hvis jeg får en sadelmager ud og tager mål osv - SKAL man så ikke købe en ny sadel for at målene passer?

Hvis nu han kan passe en Kieffer Lech med medium bom i ny - men så finder jeg en brugt på nettet, præcis den samme - kan han så også passe den ? (med evt til omstopning selvfølgleig)

Jeg har kun MAX 7000 kr til rådighed til en dressursadel og det derfor jeg vælger at købe en brugt - som måske har kostet en 10.000 kr fra ny. Jeg vil hellere give mindre for et GODT mærke brugt - end at købe en ny som er "billig" :)

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..

0
0
Svar på denne tråd

sadelmager
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 09:38

Hej

Du kan sagtens få en sadelmager ud og tjekke en sadel du har købt andetsteds

Du skal bare være opmærksom på at en omstopning koster 1000-2000 kr alt efter hvor meget der skal laves

Nogen sadelmagere sælger også brugte sadler hvor tilpasning er med i prisen, så måske var det en mulighed..

God jagt i sadeljunglen (men hold dig fra Heri)

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 09:46

Jeg har selv lige været det igennem mht. at købe ny sadel. Havde selv forsøgt at finde en brugt, men da jeg ikke har en snus forstand på det dér med sadler og tilpasning, ja så valgte jeg til sidst at få en sadelmager ud. Kontaktede MJ Rideudstyr i Greve. Han kom på besøg og havde 4 forskellige sadler med. Virker UTROLIG reel. Endte nemlig med, at den sadel han anbefalede faktisk var den billigste - 6000,-. Det er en Trainer Continental. Iflg. sadelmageren en rigtig god sadel til prisen. Måske det var noget for dig?

Bella sælges.Hun er en 9 årig Shetlænder, som er god som dagen er lang. Hun sælges billigt - kun 2.500-, da hun hverken er tilredet eller tilkørt. Send en PB til mig, hvis det har interesse.

0
0
Svar på denne tråd

sadler.dk
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 09:51

Jeg gjorde som Camilla foreslår.

Jeg lånte 6 sadler hos Berit i Haslev + jeg købte en Kentaur, fordi Berit ikke havde nogen. Jeg havde så aftalt med sælger, at jeg kunne levere den tilbage, hvis den ikke passede.

Det var Rützou der havde foreslået, at jeg skulle kigge efter en Kentaur, da han mente at den ville kunne passe min hest.

Han havde fuld forståelse for, at jeg ikke havde råd til at give 10 - 20.000 for en ny og spurgte til, hvor meget jeg havde til rådighed og vejledte ud fra det.

Jeg havde dermed 7 sadler med, da Brian kom, så der var lidt af hvert at prøve med - men endte med Kentaur'en, som jeg er super glad for.

til sadler.dk og Rützou

Du kan ikke forandre fortiden,

men du kan ødelægge nutiden

ved at bekymre dig om fremtiden

0
0
Svar på denne tråd

Der er også
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 10:27

seidel...hun kommer på sjælland og har sadler i alle prisklasser og tilpasser både bom og stopning i prisen på sadlen...

http://seidel-sadler.dk/

0
0
Svar på denne tråd

kieffer lech
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 10:30

hun har pt kieffer lech til 3900, 4600 og 5100 kr samt mange andre sadler.

Hun tager også andre sadler i bytte og er yderst rimelig...aldrig mere Heri.

0
0
Svar på denne tråd

Hold da wow.
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 11:33

Tak for jeres mange svar :D

- Jeg tror lige jeg prøver kontakte seidel sadler. Men hvordan er kvaliteten af sadlerne ?

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

der er foto
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 11:45

af hver sadel så man kan se sadlen samt at det jo er kvalitetsmærker hun sælger.

0
0
Svar på denne tråd

www.sadelmageren.dk
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 08:53

Jeg kan også anbefale dig at tage kontakt til Brian Rützou. Se evt. deres hjemmeside:

http://www.sadelmageren.dk/

Han kan råde dig til hvilke sadler du skal kigge efter i forhold til hvordan din hest er bygget. Han kan også hjælpe dig, hvis du har et udvalg af sadler som du vil prøve på hesten. Han har desuden selv sadler af et engelsk mærke.

Jeg har selv brugt Brian i over 4 år. Han kommer en gang om året og tjekker mine sadler og ordner dem efterfølgende, hvis der er noget der skal rettes i stopningen.

For et års tid siden ville jeg gerne have en ny springsadel. Jeg ville lede efter en brugt først. Han rådede mig til hvilke mærker, jeg skulle kigge efter samt hvilke mærker, jeg skulle gå udenom, fordi de med stor sandsynlighed ikke ville kunne ligge på min hest.

Det endte dog til sidst med at jeg købte ny sadel i stedet for brugt. Jeg valgte en af Brians sadler. Jeg fik først et par stykker "på prøve", som jeg kunne prøve at ride i og se om det var noget, hvorefter jeg besluttede mig for en af dem. Den blev så bestilt hjem til mig (skulle have en anden farve).

Alt i alt kan jeg kun sige, at du får super god rådgivning og service hos Brian Rützou.

Hilsen Hanne

♥ Connemara selvfølgelig ♥
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider