Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Briller
Forfatter: 
Dato:  06-08-2002 13:04
Hejsa,

Jeg bruger briller og har hidtil bare redet med dem uden at tænke videre over det.

På det seneste har flere fortalt mig om forskellige ryttere, der har haft meget dårlige erfaringer med det, især i forbindelse med fald fra hesten selvfølgelig.

Jeg kan ikke rigtigt undvære dem, og desværre kan jeg ikke gå med kontaktlinser - er der nogle, der har fundet en løsning, der virker godt?

Venligst
Mette
0
0
Svar på denne tråd

Re: Briller
Forfatter: 
Dato:  06-08-2002 16:26
Hej Mette!

Jeg bruger også briller, men bruger dem ikke, når jeg rider (så kan jeg nemlig ikke se springene og sige til mig selv, at de da ser farlige ud - nej, sludder).

Kan du ikke få nogen sportsbriller? De er jo temmlig bøjelige og kan tåle en del, så det kunne måske være en løsning.

Venlig hilsen

Randi G.

Don't take life too seriously, you won't get out alive :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-08-2002 20:12
Jeg rider også med briller, jeg kan nemlig heller ikke undvære dem, da jeg har -7 på det ene øje og -6,50 på det andet. De generer mig heller ikke og hvis man rider med hjelm og man skulle være uheldig at falde af/styrte med hesten så vil jeg tror at hjelmen også skulle beskytte dem lidt, men mine briller sidder altid løst eller skævt så de ville simpelthen ryge af i et styrt. Men hvis mine briller går i stykker swå betaler forsikringen et par nye uden vrøvl (det gjorde de i hvert fald efter at jernhesten stejlede og det ene glas flækkede) Jeg betaler også forhøjet forsikring pga mit dårlige syn. Jeg kan godt bruge kontaktlinser, men synes ikke at de er videre behaglige, men kan bruges i et nødstilfælde. Jeg er nu ikke så nervøse for mine briller de har prøvet mange skøre ting

Heidi

True love doesn´t consist of holding hands
- It consist of holding hearts{>
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-08-2002 23:09
Jeg har da aldrig haft dårlige oplevelser med mine briller på hesteryg. De kan selvfølgelig godt gå i stykker i tilfælde af et voldsomt styrt og så skal man IKKE sige til forsikringen at man er faldet af hesten... det dækker de nemlig ikke. I hvert fald ikke min fritids ulykke forsikring hos Tryg, så er det jo lige man kan undre sig over hvad fald fra en hest er, hvis det ikke er en fritids ulykke??? Var jeg derimod drattet af min cykel var der dækning, men det ved man jo så til næste gang...

Mvh Tine

* Be poor, be happy, own a horse *
Portræt af dit kæledyr - besøg min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Tine
Forfatter: 
Dato:  09-08-2002 07:01
Min forsikring dækker mine briller så længe de har siddet på mit hoved, selvom jeg skulle være en torsk og f.eks gå ind i en lygtepæl. Jeg har topdanmark og det siger de i hvert fald at de gør (har ikke spurgt med hesten- tror lige jeg vil gøre!)
Men i går priste jeg mig lykkelig for at have mine briller på og ikke kontaktlinser, da vi forsøgte at ride i ridehus- det gjorde vi i to runder og så blev vi enige om at det hverken var sundt for hesten eller os, men havde jeg haft kontaktlinser på, så havde jeg siddet med en gang øjenbetændelse og muligvis det der var værre

Heidi

True love doesn´t consist of holding hands
- It consist of holding hearts{>
0
0
Svar på denne tråd

Re: briller
Forfatter: 
Dato:  11-08-2002 13:45
Hejsa,

Tak for svarene - det er virkelig et snørklet område, har jeg fundet ud af.

Jeg har forhørt mig hos forsikringsselskabet (Tryg), og de dækker ikke, hvis man rider almindeligt, kun hvis man bruger hesten som transportmiddel. Det vil sige, at de dækker turen fra egen stald til nærliggende rideskole, men ikke rundt i ridehuset/på ridebanen, og heller ikke ture i skoven, med mindre man er taget ned til købmanden efter en is.

Hovedtanken er, at forsikringen dækker, hvis hesten benyttes som transportmiddel på linje med cykel eller bil, men ikke hvis den benyttes som "sportsredskab".

Synoptik forklarer, at de har en forsikring, man kan tegne på briller, men kun nyindkøbte.

De kunne ikke komme med bedre ideer end basketballbriller - sådan a la beskyttelsesbriller (lyder vaaaaaarmt!) - eller kontaktlinser. Så der var ikke meget hjælp at hente der.

Mit problem er ikke så meget, at de kan gå i stykker - man kan få billige briller, der kunne benyttes til ridning - men mere, at de kan gå i stykker og skade øjet eller ansigtet. Jeg har hørt om nogle stykker efterhånden, der var ekstremt heldige, og lige præcis undgik at få skåret øjet op. Men til gengæld fik de jo så skåret ansigtet.

Ubehagelig tanke...

Venligst
Mette
0
0
Svar på denne tråd

Re: briller
Forfatter: 
Dato:  12-08-2002 14:35
Hej igen!

Jeg har lige i morges talt med en kollega, hvis 2 drenge spiller fodbold. Hun fortalte, at den hyppigste grund til skader faktisk hverken er stellet eller glassene, men de to dimser, der sidder på næsen - de kan give skader, fordi de ikke er bøjelige.

Mht. forsikringen - vil det så sige, at en cykelrytter heller ikke får erstattet sine briller, hvis han vælter, mens han bruger cyklen som sportsredskab? Eller gælder der andre regler for det? Kan man ikke tegne en tillægsforsikring? Jeg er dækket ved sportsulykker gennem en forsikring, som det luxembourgske idrætsliv har tegnet - de dækker ikke briller, men brillerne kan forsikres gennem det almindelige forsikringsselskab (hvilket jeg ikke har gjort, da jeg ikke bruger brillerne ved ridning).

Venlig hilsen

Randi G.

Don't take life too seriously, you won't get out alive :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider