|
|
| Chokerende halmpriser |
|
|
Høsten er overstået hos os og er også ved at ved at være overstået mange andre steder. Vi har ikke så meget jord vi dyrker vårbyg på, så vi kommer til at mangle en 5-700 småballer. Bønderne omkring os har ikke noget i overskud, så jeg har søgt på nettet og i landbrugsaviserne. Så er det jeg vil spørge jer andre, er det kun i mit område at halmprisen er eksploderet? Her tager man gladeligt 12,- + moms for en småballe Det syntes jeg godt nok er vildt dyrt - det er jo hvad høpriserne var for ganske få år siden. Lad mig høre fra jer andre halmkøbere hvad i har givet (eller en billig sælger ved Roskilde )
Conni Keltic Maccoy - Valentins Emma - Maggie May - Holms Prinsess Of Picasso - Madicken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Normal pris |
|
|
Det var også de priser, vi kunne købe til sidste år. Men som en landmand fortalt,så er den rene pressepris 3-4 kr,så er der vedligholdelse af marker og maskiner,arbejdsløn,og hvis der også skal være lidt overskud,så han kan få tag overhovdet,og mad i munden,ja så ligger prisen på 8-12 kroner uden moms. Og det kan han jo godt have lidt ret i,selv om jeg helst ikke vil indrømme det.. 
Venter Swarovski føl d. 23 maj 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| puha... |
|
|
godt man "får" det ind i minibig og den søde kæreste "betaler"... skal jeg lige indskyde det samme gælder hø og korn. JEP jeg er blevet forkælet lidt...
Mona Den der har evnen, forpligter sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en sælger |
|
|
En halmleverandør ved Roskilde, kan jeg ikke hjælpe dig med og 12-15 kr for en lille balle, lyder godt nok vildt!  Men det er vel vejret der har gjort det. Det har nok været svært at få nok og godt halm ind. Der har været rift om halmen her hos os. Vi har heldigvis en aftale med "gratis" halm ved en nabo, da han har vores jord i sit system med tilskud og gødningsregnskab. (fuldt lovligt vil jeg lige tilføje) Tror det ville være nemmere hvis du kunne tage minibig eller big baller. Så ville udbudet nok være større og prisen mere rimelig. Vi har heldigvis fået 80 minibig ind til presseprisen. Så mangler vi stadig 20, hvis det skulle være helt optimalt. Det vi køber hos naboen, plejer vi at give 50 kr for - for en minibig.
Mvh Tina, desværre uden Turpin Til Dick Turpin: "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er fordi |
|
|
landmændene har mistet så stort udbytte af kornet i år
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life
Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidste år.. |
|
|
Jeg kunne købe halm sidste år til kr. 2,5 incl moms (presseprisen) Nå, billigeste spåner hvor findes det mon? Conni
Conni Keltic Maccoy - Valentins Emma - Maggie May - Holms Prinsess Of Picasso - Madicken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har været rasende heldige |
| Forfatter:  |
Puttegris |
| Dato:  |
24-08-2007 10:45 |
|
Vores halm er i hus - vi har fået noget rigtig godt halm, der ikke har fået regn eller noget. Og den har tilmed været det billigste vi nogensinde har fået. Vi er vant til Kbh priserne (mellem 10 - 12 kr for en småballe), men da vi er tilflyttere her, så slap vi med at give 3,- for en balle og det har for os været utrolig heldigt. Tilmed høstede vi med de nye naboer og fik glæden af at svede og grine med dem og lære dem lidt at kende. Det var kanon hyggeligt, hårdt og super dejligt når det var overstået. Hø har vi tilgengæld ikke fået noget af ;o) - det vi købte var høstet på et dårligt tidspunkt, så det støvede og det gad vi ikke give til hestene. Så istedet har vi købt wrap, både i små og store baller - så vi har til både de kolde tider og til når det igen bliver varmt og de store ikke kan holde. Men vi har nok overkøbt lidt (tror jeg) for vi har i år ikke kunne bruge alle vores græsfolde. Dels pga vi først fik dem sået i april, men også pga manglende indhegning. Næste år bliver alting jo ligesom anderledes, når det hele står parat. ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har givet |
|
|
2-3 kr. pr. balle, og de var nærmest "over" presset, i hverfald noget tungere og længere end de plejer (det er godt at kende en landmand  men mon ik priserne er så høje pga det dårlige vejr der har været? ham landmanden vi kender siger at mange hellere snitter det, da det snart ik kan betale sig at bruge maskinerne, benzin , tid og tråd osv. med de priser, og med risikoen for at det alligevel blir ødelagt, så han snitter hans.
Med venlig Hilsen Mette R (Chanel)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så køb... |
yiip |
24-08-2007 10:57 |
|
hvorfor så ikke købe spåner de kan stå på i stedet...
I' m me.... and I'm perfect... ******************************** Ægte GUCCI solbriller SÆLGES -se mere på min præ. Du er lige så falsk som din KOPI-taske....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Connie |
|
|
Tommy Mikkelsen i Sorø har altid været sød til at give mig nogle gode priser på spåner søg under ham på nettet evt.
Uddannet negletekniker og laver smukke negle fra 300 kr. Heste og ponyer til salg Samt heste og ponyer tages i ridning og kommission Se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halm mangel |
Kikærten |
24-08-2007 11:50 |
|
Vi har altid været selvforsynende i halm, men sidste år var det helt galt. Der fik vi kun 100 baller meget ringe halm, hvor vi normalt får 400 baller. Der måtte jeg ud og købe bigballer (som fungerede fint - stod på en palle med presenning over udendørs) I år er kvaliteten meget bedre, men strået var meget kort. Så vi fik omkring 170 baller, som dog var lidt hårdere presset end normalt. Jeg skal så ud og købe de sidste 200 baller. Dem skal jeg give 3 kr. for hos naboen, og det dækker stort set kun diesel og halmbånd.
*** Små gule, der kan og vil ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja prisen er stor.. |
inger christensen |
24-08-2007 15:24 |
|
men vi har heldigvis fådet ca 700 ind på loftet og 10 bigballer venter bare på at vi henter dem. de står heldigvis tørt. Men jeg kan alligevel godt forstå, at bønderne tager overpris. Nu har vi jo kørt en del korn og frøgræs for bønderne her omkring og udbyttet er ikke bare ringe nej det er meget meget ringe. Flere har måtte købe korn til overpriser og vi har feks i år, fådet 35 kr mere pr 100 kg end sidste år og det er enda solgt indne priserne for alvor steg. så derfor bliver halm prisne høj i år, da korn prisen er steget enormt i forhold til sidste år. vi kommer også til at betale meget mere, for det korn vi i vintermånederne henter på foderstoffen..
IMC. jeg er ikke klogere end andre, men de andre glemmer bare at tænke sig om
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg har |
|
|
ikke betalt så meget for halmen... 3 kr incl moms leveret på min adresse... Lækkert velduftende gult halm...  Og det er så her i Slagelse at prisen af sådan 
Pernille Ny sort bucas grime str full sælges. Nyt sort horseguard dressurunderlag str full, uden stropper sælges. Se præsentation. Rytter søges til frisk araber.. Se min præsentation....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Da der kun |
Illum |
24-08-2007 17:05 |
|
Er 70 % af normalt udbytte på ALT, kan I jo selv regne ud at alt stiger.
Illum . Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle... . Undskyldninger er hvad de dovne bruger i stedet for at finde løsninger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort set |
|
|
alle markerne her hvor der er korn, er ødelagte på grund af den megen regn der har været over sommeren, så det er vel ikke så mærkeligt  Heldigvis fik vi i vores stald halm hjem sidste sommer til hele vinteren i år også  For nogle uger siden interviewede de en landmand i TV2Øst der regnede med at han tabte 3500 kr. pr. ha (mener det var sådan det var)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vilde priser |
|
|
Ja jeg gispede også lige en ekstre gang, da jeg så at småballer bliver solgt til 14 kr + moms her i nordsjælland. Jeg håber godt nok ikke at det er den pris bonden tager hvor jeg skal have fra!! Mvh Nell
RODEO ER EN SAGA BLOT!
NY SIGNATUR SØGES!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halmmm |
tove vestergaard *lund* |
24-08-2007 17:39 |
|
jeg giver 100 kr for en stor rundballe det syntes jeg er ok bor i vestjylland der hvor kragerne vender for ikke at få sand i øjnene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hmm, vi forærer en del halm væk, og meget bliver snittet og pløjet ned igen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kongshøj |
tove vestergaard *lund* |
24-08-2007 18:25 |
|
ja det var da en pris der er til at føle på, er halmen presset i små baller eller store rundballer,  jeg kan se at du også bor i vestjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmm |
Jane Carlsen |
25-08-2007 20:15 |
|
jeg skal give 40 øre kg. samme pris som sidste år
Spring pony.kat 2 til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbum. |
|
|
det er hvist godt ens far er landmand, hvà? 
-Helle-
ღFighter ღLaika ღMusse ღbølle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flyt til Sverige |
|
|
Jeg har givet 5 svkr leveret.  Mvh Kit
Udlånes: * Dv hoppe på 164 i stg og 8 år til seriøs dressur rytter. Er ikke alders svarende uddannet, men ligger på LB-LA niveau. Er pt ude af form grundet manglende tid * Welsh hoppe stor 2er på 7 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan takke |
Gyldenmose |
25-08-2007 21:51 |
|
vejret, alt bliver dyrt i år, hvad angår afgrøder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
zeusen |
25-08-2007 23:00 |
|
Jeg har hørt at man i KBH-området kræver 25 kr pr balle leveret...  Og gammelt halm fra sidste år sælges for 7-9 kr ballen... Godt man har halm i hus...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Høsten har slået rigtig godt og grundig fejl i år... selv kød bliver dyrere fordi kornet bliver sat op i pris, da der ikke er så meget af det i år... så bøfferne hos slagteren får også en lille tand op lige som halm og hø også gør...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi køber |
|
|
småballer, dog presset godt og temmelig store, og vi giver 4 k4. ballen, hvilket jeg synes er yderst rimeligt. Sidste år gav vi 3 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halm... |
|
|
Vi har heldigvis selv landbrug, så jeg har fået fint duftende gult halm ind, hvor det meste ikke har fået regn. Hvad halm priserne er i det vestsjællanske ved jeg så ikke noget om. Til gengæld har jeg ikke fået en eneste hø balle ind, da vores eng har stået under vand hele tiden, vi skulle have haft høstet mellem 600-700 baller hø, så jeg må ud og købe noget wrap til vinter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke steget |
Ann63 ♣Sally og Olivia♣ |
26-08-2007 16:24 |
|
Vi har fået 24 big baller kørt ind og 16 ligger tørt og venter til det første er brugt! Vores er bare lækkert gult og velduftende, må så osse sige at alt blev gjort på to rigtig gode dage. Vi giver kun 225 kr pr balle og der er 6-700 kg i en balle. i den pris bliver det så osse kørt ind og stablet op! Hilsen Ann
Transport af heste tilbydes i lastbil, maks 5 heste. Hestebokse udlejes, skriv for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja jeg |
|
|
har givet 6 kr. ballen leveret. Lidt i overkanten men fint halm er åbenbart en mangelvare i dag. Så jeg var lettet da jeg fik mit ind. Vh Lone
Se ting jeg har til salg. NYT!!! Har billigt børnetøj Nyt! Bl.a. Bukser str. 80-104 til dreng.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| høsten |
comtess |
26-08-2007 18:19 |
|
er meget ring i år. Så derfor stiger alle priserne, feks sidste år fik vi ca 82kr pr 100kg hvede, og iår er den allerede oppe på ca,140-148kr pr 100kg hvede. Så det er klart at det hele stiger, for terminerne skal jo betales  Det er godt nok skønt at være selvforsynende med halm(i små baller) og byg der ligger i kornsiloen, alt sammen tørt  Men 25kr for en lille balle halm? uha vi sælger vist for billigt. Vi tager ca, 5 kr for en balle.
Pas på dig selv, der er ikke andre der gør det for dig..............
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halmen er i hus |
|
|
Vi har netop fået halm ind i dag. Lækkert lyst & gult, nåede det inden det begyndte at regne. Vi skal give 7,5,- pr stk (inkl moms) Det synes jeg er en fair pris, det er halm af god kvalitet og de er hårdt presset. Ved ikke hvad prisen er i dag i Kbh, men for år tilbage gav vi gladeligt 15,- leveret, så jeg synes jo mine 7,5,- her fem år senere er billigt 
Venlig hilsen Dorthe
Vi har ret til at sige vores mening, men der er ingen, der forpligter os til at gøre det
Wraphø høst 2007 sælges... se nærmere på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha - er det så dyrt... |
Regitz |
27-08-2007 21:14 |
|
Jeg har lige solgt nogle af mine for 5 kr. stk. Tror jg må holde dem lidt tilbage så jeg har nok til mine egne. (det ville være dumt at sælgeud så jeg skal købe) Men mine står på tørv/hamp og får kun halm i bunden af deres Haybar for at være sikker på der altid er nok at gumle i, under wrappen. Men wrappen er da også steget noget iår eller ? Mette
Lund Rideudstyr Forh. Equi First foder, samt tørv, spåner mm. til strøelse. Vi har i butikken flg. mærker: Equiline, ANKY, Kyra K, Isbell Werth, Dobert, OS, Passier, HKM, Happy Valley, mfl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halm pris |
|
|
Giver 4-5 kr incl moms pr små balle... Måske man bare er heldig omkring Århus.  Lyder vildt med 12 kr + moms
Se vores hjemmeside på www.stald-arthur.dk Stor lys hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Sabro eller Tilst ved Århus. De stolte ejere af: Petit, Animation, Black Bell og Eher Enzar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når nu |
Jannie Tornvig |
27-08-2007 21:37 |
|
halm-priserne stiger, så stiger efterspørgslen også naturligt efter et lignende produkt, fx spåner og så stiger prisen jo også her! Jeg har lige købt 2 paller med spåner og der har været en stigning på ca. 20 %. Mvh Jannie
Behandl andre som du ønsker De skal behandle dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
grunden til den høje pris er jo at de fleste marker er ødelagt, og ja så må man betale for det der bliver tilbage da der så bliver reft om det da der ikke er lige så meget som f eks sidste år.
CAsanova sælges, til godt hjem. godt avls emne. har papir. IC hoppe mave udlånes. avler store føl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|