Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Dressur sadel til rimelige penge.
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 18:05

Jeg har gennem det sidste års tid kun haft min super dejlige spring sadel at ride i, men nu er jeg ved at være godt træt af forsøge at ride dressur i den.

Det er simpelhen svært at komme ordentlig ned i sadlen og arbejde med sædet og benene, når spring sadlen prøver at "skyde" mig ud af sædet, som en spring sadel jo er "designet" til, hvis i forstår...

Mit spørgsmål til jer KLOGE Hnèr er så :

Hvilken dressur sadel kunne være god når jeg ikke er interesseret i at ligge hele min formue i en sadel, men dog gerne vil have en sadel af ordentlig kvalitet?

Grunden til at jeg ikke er villig til at bruge en mindre formue på en sadel, er at hesten trods alt er 15 år, og derfor desværre ikke holder for evigt. Ikke at det skal forstås sådan at hun ikke skal have en sadel som passer hende, for det skal hun selvfølgeligt. Synes bare det er voldsomt at bruge F.eks. 12.0000 kr. på en sadel som en mulig fremtidig hest ikke kan bruge. Håber i forstår hvad jeg mener

Jeg er villig til at bruge optil ca. 6000 kr. på en sadel og både nyt og brugt kan bruges.

Jeg bryder mig ikke om en sadel med kæmpe knæpuder, da jeg føler mig låst fast i sadlen så.

Min gamle dressur sadel var en Stubben Tristan fra ca. 1992 super dejlig sadel, så måske noget i den stil..

Hesten der skal have sadlen på er min Fjordhest Arta på 15 år, som har et normalt sadelleje som ikke før har givet problemer i forbindelse med sadel tilpasning.

Hun kan ses på min præs.

Jeg har selv overvejet en T6 dressur sadel, den kan købes i F.eks. Hooks til lige knap 6000 kr.

Den er lavet i en slags mikrofiber der ligner læder meget og skulle være nem at vedligeholde.

Er der noget der har hørt godt eller skidt om den sael??

Håber i vil give jer tid til svare!

Mvh. Anne Mette

Ingen fest uden Fjordhest.
Rodeo i Dk?
Nej tak!

Tjek min hjemmeside
WWW.123hjemmeside.dk/AnneMS

Der sælger jeg hjemmelavede kort og viser billeder af min verden.

0
0
Svar på denne tråd

Køb brugt.
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 18:17

Uden at kunne vejlede dig til modeller, så tør jeg godt love dig, at hvis du køber en lidt ældre Passier til f.eks. 5000kr. så er den stort set det samme værd om fem år, hvis du da ønsker at sælge den igen. Mange ældre Passiersadler er med meget moderat knæstøtte.

En kunststofsadel (jeg kan selv anbefale Wintec) falder lynhurtigt i værdi til under det halve.

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

lfhsÖSFJAOF
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 19:18

HMM.. jamen brugte Kieffer sadler er da meget værd synes jeg :) den helt traditionelle Kieffer Wien kan man få med både store og små knæpuder mener jeg. og du kan sagtens finde en brugt i ordenlig stand til ca. 4000,-

jeg kan godt lide Bates' sadler.. (læder sadlerne) og Caprilli'en ville du også kunne finde til billige penge..

vi havde en i stalden som købte en Wintec Isabell W til hendes fjordbolle.. og den sagde hun var rigtig god til ham?..

personligt hader jeg stofsadler, men hvis man er ligeglad synes jeg du skulle prøve den!..

0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 21:42

Har ingen erfaringer med T6 sadlen du snakker om, men det er da sjovere med en brugt mærkesadel! Du får meget brugt sadel for 6000, det er jeg sikker på :)

Dejligste
♥ ♥ ♥
♥ Med DSP'en Fanta & Welsh Cob'en Låddenhøjs Django ♥
-
www.langelandsfestival.dk
-Én uges hardcore druk! Skal du med?
0
0
Svar på denne tråd

T6 kender jeg ikke...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 21:58
...så den vil jeg ikke gøre mig klog på.
Jeg har tideligere også redet dressur i en stubben tristan,- det var en dejlig sadel. Afløseren blev en Kieffer Wien. En god sadel, uden man bliver "pakket" for meget ind. Kieffer Wien og Lech fåes brugte og velholte fra ca. 4000 kr.
Ellers kan du jo købe dig en brugt stubben dressursadel. Jeg kender flere der er glade for stubben Scandica, de fåes brugte fra ca. 5000 kr.
Jeg ville bestemt købe en brugt sadel, fra et kendt kvalitets mærke, istedet for en ny sadel af et mere ukendt og billigt mærke.
De kendte mærker holder brugtprisen og holder i mange, mange år.

Hilsen Britt ( der rider i en velholdt Kieffer wien fra 1992).
0
0
Svar på denne tråd

sadler...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 23:11
Jeg vil også råde dig til at købe en brugt "mærkesadel"

Passier, Stubben, Kieffer og Windsor kan man få til rimelige penge som brugt... Og de holder brugtprisen hvis du passer på den.

Husk på, du skal måske også bruge lidt penge på at få den tilpasset korrekt hos sadelmageren

Hilsen

Anne
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 13:36

Så vil jeg anbefale Kieffer Wien. Sådan en havde jeg til min første hest. Den har mindre (små) knæpuder, men en god dressursadel alligevel, som man får den rette holdning i, og kommer ned omkrign hesten. De fås for omkring 4000 som brugte. Ellers er der Kentaur sadlerne, de er heller ikke så dyre som brugte.

Ellers er der jo mange forskellige modeller -spørg en der kører ud med sadler i de forskellige rideudstyrsforretninger, de kan bedre vejlede dig med forskellige modeller.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 14:07
Windsor Elite! Jeg har kun godt at sige om den sadel Dejlig, dybt sæde, og moderat knæstøtte Min søster og jeg fik vores brugt, men i eneormt god stand, til små 5000 kr

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Læderridestøvler str41/47/37 + diverse stævneudstyr sælges. Skriv en PB

0
0
Svar på denne tråd

Anne Mette tror altså ...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 14:15

... du skal lytte til de gode råd og få en brugt kvalitetssadel.

Der er jo snart en fødselsdag forude og julegave på forskud kan vi vel også kigge på

Mvh. Lisbeth (mor)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

svar..
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 19:05

Tak for alle jeres svar.

Jeg hælder nok også mest til at købe en brugt kvalitets sadel, men man skal jo være åben for andre muligheder

Jeg tror jeg vil prøve at kontakte et firma der formidler brugte sadler, for at kunne se flere forskellige modeller..

Har hørt om et firma der hedde Seidel-sadler, som ser ud til at have mange, pæne brugte sadler til fornuftige priser.

De kører rundt i hele jylland til sadel afprøvning.

Og når min mor ligefrem er så uforsigtig at skrive noget om fødselsdag og julegave på forskud så...

Mvh. Anne Mette

Ingen fest uden Fjordhest.
Rodeo i Dk?
Nej tak!

Tjek min hjemmeside
WWW.123hjemmeside.dk/AnneMS

Der sælger jeg hjemmelavede kort og viser billeder af min verden.

0
0
Svar på denne tråd

Seidel
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 09:14

Jeg vil gerne anbefale Seidel Sadler.

Jeg har et par gange købt brugt kieffer sadler til mine fjordheste (både dressur og kombi) hos Anja og har fået en rigtig god behandling.

Hun bor i Højer, så det er vel ikke så langt fra dig?

Anne-Marie

Oldenborg plag efter Nando sælges

Fjordføl efter Fjordens Marcus sælges

0
0
Svar på denne tråd

Seidel
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 09:18

Jeg glemte lige et link:

http://www.seidel-sadler.dk/

Anne-Marie

Oldenborg plag efter Nando sælges

Fjordføl efter Fjordens Marcus sælges

0
0
Svar på denne tråd

Passier GG
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 23:14

Passiers Grand Gilbert model, er den eneste jeg kan fungere med. Har dog prøvet adskillige andre.

Held og lykke med det!

0
0
Svar på denne tråd

links lige her
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 09:40

Her er også lige nogle links.

www.jo-po.dk

www.lohmann-s.dk

Har selv købt min Prestige dressursadel hos Lohmann og det var en rigtig god handel, jeg havde en frygtelig masse ragelse bla. dækner, bid m.v. jeg ikke brugte mere dem tog hun i bytte.

0
0
Svar på denne tråd

JA Lohmann´s
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 19:03

kan jeg da også varmt anbefale, havde ellers skudt en hvid pind efter nogensinde at finde den sadel der kunne passe til Lillepigen men rent tilfældigt sidder jeg og kigger på Lohmann's hjemmeside og på magisk vis klikker jeg mig ind på en County Competitor custom made og der var den sadlen der var som skabt til hendes noget særprægede facon, afsted med pengene og "hit" med sadlen, den passede som var den oprindeligt lavet til hende STOR LYKKE !!

God søndag Jeanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider