Jeg har gennem det sidste års tid kun haft min super dejlige spring sadel at ride i, men nu er jeg ved at være godt træt af forsøge at ride dressur i den.
Det er simpelhen svært at komme ordentlig ned i sadlen og arbejde med sædet og benene, når spring sadlen prøver at "skyde" mig ud af sædet, som en spring sadel jo er "designet" til, hvis i forstår...
Mit spørgsmål til jer KLOGE Hnèr er så :
Hvilken dressur sadel kunne være god når jeg ikke er interesseret i at ligge hele min formue i en sadel, men dog gerne vil have en sadel af ordentlig kvalitet?
Grunden til at jeg ikke er villig til at bruge en mindre formue på en sadel, er at hesten trods alt er 15 år, og derfor desværre ikke holder for evigt. Ikke at det skal forstås sådan at hun ikke skal have en sadel som passer hende, for det skal hun selvfølgeligt. Synes bare det er voldsomt at bruge F.eks. 12.0000 kr. på en sadel som en mulig fremtidig hest ikke kan bruge. Håber i forstår hvad jeg mener 
Jeg er villig til at bruge optil ca. 6000 kr. på en sadel og både nyt og brugt kan bruges.
Jeg bryder mig ikke om en sadel med kæmpe knæpuder, da jeg føler mig låst fast i sadlen så.
Min gamle dressur sadel var en Stubben Tristan fra ca. 1992 super dejlig sadel, så måske noget i den stil..
Hesten der skal have sadlen på er min Fjordhest Arta på 15 år, som har et normalt sadelleje som ikke før har givet problemer i forbindelse med sadel tilpasning.
Hun kan ses på min præs.
Jeg har selv overvejet en T6 dressur sadel, den kan købes i F.eks. Hooks til lige knap 6000 kr.
Den er lavet i en slags mikrofiber der ligner læder meget og skulle være nem at vedligeholde.
Er der noget der har hørt godt eller skidt om den sael??
Håber i vil give jer tid til svare!
Mvh. Anne Mette