Produkter og leverandører
|
|
| "Bioflow" |
|
|
Er der nogle af jer der har haft nogle gode oplevelser med "Bioflow" magnetgamacher?
Jeg har et par som jeg bruger jævnligt og jeg syntes de hjælper godt på haltheder/ sår.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: "Bioflow" |
|
|
Jeg har Bioflow bandageunderlag og jeg har ikke kunnet mærke nogen forandring på min hest, der bl.a døjer med galle i seneskederne. Så jeg bruger dem ikke mere og burde egentlig have sendt dem tilbage og fået pengene retur. Jeg købte også et armbånd til mig selv og heller ikke der var der nogen bedring. Så jeg har ikke gode erfaringer med dem. Og så synes jeg det må være svært at bedømme om hesten kommer sig hurtigere over et sår, en halthed eller andet pga magneterne eller det ville have gået lige så hurtigt uden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Havde egentlig overvejet *længe* om jeg skulle prøve dem til Fjolles galle. Det sidder i haseleddet på begge bagben.
De er dyre, og der er jo ingen garanti for, at de virker. Dog kan man vist returnere dem mod et mindre beløb?
Mette (Fjolle) DET GULE HELVEDE ER LØS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hej Mette
Som sagt har jeg prøvet dem ,netop for at se om de kunne hjælpe på Lineas galle (lidt i haseled og i seneskederne på bagbenene omkring/over koden. De havde ingen effekt. Jo de kan returneres indenfor tre måneder mener jeg det er, så får man 85% af beløbet tilbage. Men jeg fik uheldigvis ikke taget mig sammen til at sende dem retur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Man har alså 6 måneders returret. Jeg er ked af, at i ikke har haft gode erfaringer med jeres bioflow. Er der selv ingen, der kan fortælle om en god oplevelse?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Ja jeg har haft gode erfaringer med gamacherne.
De blev købt til min plag da hun havde en del vædske i bagkoderne pga bløde bagkoder.
Hun er stadig blød i bagkoderne og vil altid være det formoder jeg, men har ingen vædske af betydning der mere. Og i dag bruger jeg dem bare når jeg kan se at hun begynder at samle vædske på sig i dem en gang imellem. Men det er dog værst om vinteren, da hun har en tendens til at stille sig og hænge i et hjørne af folden og sige "yff det her det gider jeg ikke!" Og så kan Kenzo hive i hende nok så meget han vil. Hun gider ikke. Jeg har nogle gange set ham nappe til for at hun skulle lege, men nej. Så der er de på fra morgen til aften når hun er ude. Da hun ikke når at blive tør på benene og få dem på om aftenen. Så er det lettere at børste hendes ben af om morgenen og komme dem på ud.
Mug har hun kun haft en lille smule af, og det endda selv om jeg har taget plaskvåde gamacher af hende og vasket i en spand vand for så at lægge til tørre så hun kunne få dem på igen næste morgen. selv om hun står og hænger i mudder der når hende til midt på piben og stod ude i løsdrift sidste vinter og kom ind 23 dec. på stald.
Mine forældres hund som var blevet gammel og egentlig skidt, har fået lidt over 2 gode år ind til videre. Den er begyndt at løbe og hoppe igen, altså op og ned af trapper og ind i bilen. Og den knude hun havde på siden af brystkassen, den er svundet ind og nu sidder der bare en lille knold tilbage som ikke har forandret sig siden da.
Men jeg så nu først virkningen efter et par måneder.
Og jeg gik ellers og kiggede og spurgte til hunden, men det var en langsom proces og det var faktisk min fætters dame der sagde at hun så godt ud, bedre end hun havde set hende længe (hun havde ikke set hende i et lang stykke tid) og så kiggede vi ordentlig på hende.
Krista
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet