|
|
| Rikke Andersen |
|
|
Hvor anbefalelsesværdi er Rikke Andersen som kiropraktor. Har hu mange års erfaringer?
~ Greven og Luke ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke Andersen |
|
|
Nu kender jeg ikke Rikke men jeg vil tillade mig at anbefale dyrlæge Brian fra Rynkeby Hestehospital. Han er både dyrlæge og kiropraktor..
M.V.H. Maria L. Nielsen .o0 Hestepasser søges - se præs. 0o. www.lykkepoms.dk ..Man bliver ikke selv hvid fordi man sværter en anden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enormt meget! |
|
|
Hun er intet mindre end fatalastisk. Jeg skal ikke kunne sige hvor mange år hun har på bagen, men hun er den mest kompetente danske kiropraktor JEG har benyttet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke Andersen |
|
|
Kort sagt SUPERDYGTIG... Rikke er ud over at være uddannet som dyrekiropraktor også uddannet hestemassør, hun har også læst biologi på universitet og ved en masse om adfærd. Jeg vil hellere vente på at Rikke har tid til at komme til min hest end jeg vil få nogen anden ud. Ud over at hun er meget dygtig til at håndtere selv meget "sære" heste så får man også en masse øvelser som hjælper med at genoptræne hesten. Når man læser inde på røgt og pleje eller træning ser man ofte indlæg fra folk som har haft andre kiropraktorer ude og ikke har fået at vide hvad man gør efterfølgende.
Karin
Rigtige heste bruger bred bom
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov... |
|
|
glemte lige at skrive endnu en fordel ved at bruge Rikke: Hun kører ud... Jeg ville aldrig turde ta min hest med ud at køre lige efter den er blevet behandlet, de er ret skrøbelige de første par dage.
Karin
Rigtige heste bruger bred bom
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg havde |
|
|
besøg af Rikke igår, og hun virker super dygtig. Jeg har kun hørt godt om hende, og ud over kiropraktikken kom hun også med nogle gode råd vedrørende nogle adfærdsproblemer min hest har. Derudover er hun god til at forklare, og sørger for at man er klar over hvordan hesten skal trænes efterfølgende.
Mvh. Louise O.P. Den heldige ejer af Shamona Mellemgård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pris og hjemmeside |
|
|
Har hun en hjemmeside hvor man kan læse lidt mere om hende? Hvad koster det ca. at få hende ud? Og hvor kører hun?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ok ok... |
|
|
har vist fattet at hun er dygtig.  Det er jo på sin vis godt nok selvom det så kan være svært at få fat på hende når alle vil bruge hende. Håber ikke de mange kunder går ud over grundigheden. Men det er da et plus at hun lige kan lære fra sig. Måske kan hun give et lille lynkursus i massage til husbehov. Lukes gamle ejer fik sådan et, men det var i Købvenhavn. Eneste minus er at hun tilsyneladende ikke vil kører ud til enkeltpersoner. Men jeg kan jo prøve. Hun kkommer jo i nærheden af luke, hver gang hun skal over Fyn. er det forresten rigtigt at hun bruger halvanden time pr. behandling?
~ Greven og Luke ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grev Aksel... |
|
|
Tror ikke det skal forståes sådan, at hun ikke vil køre ud til enkeltpersoner, men at der skal være flere i området. Jeg har f.eks lige uden problemer lavet en aftale med hende om at komme ud til min den dag, hun er i Horsens (jeg bor mellem Århus og Silkeborg). Der skal hun jo så nordpå bagefter, og jeg bor ti minutter fra en motorvejsafkørsel på vejen. Så du kan nok sagtens få hende til at kigge forbi dig på vejen over Fyn, hvis hesten ikke står helt ude, hvor kragerne vender.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| det med halvanden time |
|
|
skal vist ikke tages så bogstaveligt, hun brugte langt længere tid på min hest fordi det var nødvendigt. Hun stopper jo ikke behandlingen før hun er færdig  . Mæste gang hun kommer til min hest kan det da godt være at hun kun behøver at bruge en time, men hvis længere tid ikke er nødvendigt er der ingen grund til at bruge mere...
Mvh. Louise O.P. Den heldige ejer af Shamona Mellemgård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super... |
|
|
Luke står også kun 10 minutter fra hovedvejen.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke Andersen |
|
|
Er der nogen, der ved, om hun også kører i Vestsjælland? (Slagelse). Kan ikke rigtig finde ud af det via hendes hjemmeside. Mvh. Linea
Kosmo, hvil i fred... *** Himmelen har fået en ny stjerne *** Dressur-undervisning tilbydes i Sorø-Slagelse området
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også her! |
| Forfatter:  |
Lene G Iversen |
| Dato:  |
11-08-2007 23:37 |
|
Jeg har haft Rikke ude til min uheldige hest i juli, efter et grimt spark direkte på hoften. Og hesten skal behandles igen ultimo august. Inden Rikke kom til, forsøgte vi med en dyrlæge kiropraktor, - hvilket jeg ikke lige bruger penge på igen.  Rikke har en god indgangs vinkel til til hesten, og går meget op i at se dyret bevæge sig, samt hjælpe med et gennem tænkt træningsprogram. Endvidere er Rikke meget hjælpsom med oplysninger mellem behandlingerne, hvis man støder ind i problemer, hvilket jeg har benyttet et par gange. Vi ser bestemt frem til Rikkes næste besøg i det midtjyske.  mvh LGI
Jeg er født sådan, - Hvad er din undskylding?? En god dag starter med et smil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad var |
|
|
der galt med dyrlæge kiropraktoren.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det der er galt er måske at |
Lene G Iversen |
12-08-2007 23:17 |
|
jeg har været for godt vant med min tidligere særdeles dygtige veluddannede hestekiropraktor Regitze Rissing (Rikke har de samme uddannelser), og derfor nok forventer den samme kompentance fra en dyrlæge med kiropraktik.
Dermed ikke sagt at dyrlægerne ikke kan udfører kiropraktik, men jeg har set og oplevet det der var bedre end dette, og derfor vælger jeg pt. en anden løsning.
1: dyrlægen ser min hest gå ned af staldgangen, en tur på ca 15 meter lige ud, og har dermed stillet diagnosen, hvilket vi ikke var enige om fra start, men det blev vi til dels under forløbet, - til min "fordel". - Dyrlægen har kort set min hest dagen før, - i en boks!
2: dyrlægen gik håndfast i gang, på min smerteplagede men ellers meget rolige hest - hvilket den ikke kunne klarer, og derfor valgte dyrlægen en lettere bedøvelse, velvidende at dette kunne forringe resultatet af behandlingen.
3: behandlingen ser udmiddelbart ud til at lindre, men på 3. dagen er det helt galt igen, og jeg anmoder dyrlægen om at efterse hesten, hvilket bliver afvist, idet der menes at hesten må fejle noget andet end det hoftesked der var blevet fundet, med bækkenlåsning til følge, samt en stor blodansamling ved den beskadige behandlet hofte, samt de øvrige skavanker. Her påpeger jeg ud fra erfaring, at en tilrettet hest kan få et tilbage fald, men bliver afvist.
Jeg kan ikke afvise at der er andre skavanker der gør sig gældende i helheden for min hest, da nogle skader først kan ses ved "opløsning" af andre. Men hesten var rengående, taktfast og øvelsesstærk før fold uheldet, derfor mit "forbehold" for andre skavanker, - selvom en hest kan være god til at aflaste og skjule en skade.
4: efterfølgende rettes henvendelse til Rikke Andersen der gennemgår min hest grundigt, efter at have set den i longe m.m i ridehus, samt på fast bund. Hesten er nervøs, - den har ikke glemt fra tidligere behandling, men Rikke får "leget" behandlingen igennem, - og det virker.
Nu har min hest det væsenlig bedre, og han løber igen rundt på folden, - ikke helt som før, - men han løber og virker taktfast på hård bund. Men der ligger efterbehandlinger og genoptrænning forude, før hoften igen kan forventes at være stærk nok.
Derfor mit valg, men hermed ikke sagt at det er det rigtige for alle.
mvh LGI
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| næ ikke |
|
|
givet hun virker for mig. Men hun lyder da som et forsøg værd, og kan vel allerede ved første gang se om det nytter med flere behandlinger eller ej. Hun lyder heller ikke til at være så dyr som dyrlægerne. Min dyrlæge er nemlig også kiropraktor. Men det skader jo aldrig med en second opinion.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Midtjylland |
|
|
Jeg nasser lige på tråden her, ringer til Rikke imorgen for at høre om en tur til viborg området kan planlægges, så er du fra midtjylland så meld dig endelig så vi kan få hende herover.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grev Axell |
|
|
Rikke blev færdig kort før jul som kiropraktor på Universitetet i Oxford - hestedelen bestod hun dog lang tid før. Ja, Rikke bruger ihvertfald mindst 1½ time på behandling af hesten og går den igennem fra A-Z og hun går IKKE på kompromis med kvaliteten, selvom hun efterhånden har mange kunder. Hun sætter kun det antal kunder ind om dagen, som hun ved hun kan nå. Forskellen på Rikke og mange af dyrlægernes kiropraktik er, at Rikkes uddannelse (altså kiropraktordelen) er en hel del længere - derimod ved hun også hvornår hendes "evner" ikke længere rækker og dyrlægen skal på banen, hvis hun vurderer, at det ikke er "skelettet" det er galt med. Hvor let hun er at lokke til Fyn ved jeg ikke helt - jeg ved, at hun tit sejler over, når hun skal fra København og herover til det nordjyske. Du kan være ganske sikker på, at du får vejledning i, hvordan du selv skal arbejde videre med hesten efterfølgende for at opnå det ønskede resultat. Mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja så har |
|
|
hun nok ikke været det længere end min dyrlæge. Men måske har en anden vinkel på tingene eller andre erfaringer. Tror også der findes forskellige teknikker og metoder indenfor kiropraktik. min dyrlæge bruger noget der hedder veterinær kiropraktik.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror .. |
|
|
ihvertfald du vil blive overrasket over, hvor grundig Rikke er i undersøgelsen af hesten i forhold til mange dyrlæger. Rikke er jo også biolog med dyreadfærd som speciale og har derfra (samt massørdelen) en hulens masse erfaring, som hun også drager nytte af. Skal du have udarbejdet en foderplan kan hun såmænd også det  Mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok så skulle |
|
|
jeg måske også vente med at købe alt muligt fodertilskud til hun har været på besøg. Måske kan hun også lige ordne min skulder 
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slagelse |
|
|
Ja Rikke køre i Slagelse. Havde hende ude i torsdags og skal muligvis igen i uge 36. Heidi Ps. Jeg har prøvet flere kiropraktore og kan kun sige at Rikke er den bedste jeg har haft ude.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil lige smide |
|
|
ud af min erfaring her Min hoppe Senta har i min. 4 år haft en skade i hendes bækken, har haft ALLE kiropraktore ude, som faktisk har opgivet. Fik så anbefalet Rikke og nu kan hoppedyret sgi da rides på eiii hvor er jeg glad  Plus at Rikke gav mig en masse øvelser at arbejde med hvorimod de andre kiropraktore ikke har givet nogle råd til at hjælpe Senta bagefter. Kan kun give mine varmeste anbefalinger til hende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gabella! |
Lene G Iversen |
13-08-2007 23:41 |
|
Rikke kommer forbi det midtjyske (bl.a. Viborg) den 21. august.
mvh LGI
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene Iversen |
|
|
Tusind tak for oplysningen, jeg prøvede at fange hende i dag, men måtte nøjes med at indtale på telefonsvaren, jeg prøver igen imorgen for jeg skal bare med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil også |
|
|
helst tale med hende end en telefonsvarer. Men der er ingen tvivl. Hende vil jeg have på besøg. Jeg må bare bede til sankt stefan om at hun ikke har for lange ventetider.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sikke en masse gode erfaringer med hende. Håber heller ikke hun har for lange ventelister, for hende er vi da nogle, der gerne vil have en tur til Slagelse snarest.  Mvh. Linea
Kosmo, hvil i fred... *** Himmelen har fået en ny stjerne ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Idag... |
|
|
Jeg har lige haft hende ude her til aften i to timer. Det var MEGET mere grundigt end de tre andre, jeg har prøvet (på forskellige heste). Sidst jeg havde en ude var nok for ½ år siden, hvor der ifølge kiropraktoren kun var et par småting, og jeg kunne evt få hende tjekket næste år før tilridning. Men jeg er da ret sikker på, at de ting, der blev fundet idag, har været der de sidste to gange, jeg har haft kiropraktor. Desværre var mulen så spændt i hals og skuldre, at skuldrene hvor det hele menes at stamme fra ikke kunne rettes idag. Jeg skal så lave strækøvelser tre gange om ugen, og så skal hun ud igen om to måneder, når jeg forhåbentlig har fået løsnet op for hals og skuldre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu flytter |
|
|
jeg luke til svendborg, så jeg håber hun stadig gider kigge forbi. Men der må da være andre hernede, som vil have hende på besøg.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|