|
|
| pris på ændring af bom hos Passier |
|
|
Hej Er der nogen der kender prisen på at få ændret en bomstørrelse hos Passier ???
Diverse ting sælges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ring dog og spørg |
|
|
Det kommer jo and på hvem og hvor i landet, min sadelmager tager nok ikke det samme som din, jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke bare ringer til dem i området og spørger til prisen 
Med venlig hilsen Anita Spangbo Nu med avlshingsten Saam-a-li Saam-a-li er klar til bedækning igen 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rundstyk da |
|
|
du må da sandelig undskylde jeg stillede et spørgsmål ?!?!?! Hvis der er andre der har en saglig kommentar og evt. har lyst til at oplyse hvad de har givet - ja så er det mere end velkomment. Havde såmænd tænkt mig at ringe til en sadelmager - men var bare nysgerrig for at høre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smiler stadig |
|
|
Det var ikke meningen det skulle læses negativt, jeg undrede mig bare, da der er mange lignende indlæg hvor det er hurtigere at ringe end at skrive et indlæg og en hel del mere præsis. Men prisen tør jeg ikke skrive her da det kommer an på rigtig meget med sadlen, skal der laves andet, skal han ud og prøve den på hesten, skal den omstoppes eller er der andre reprationer der skal laves. Et meget godt råd er at du tager et stykke ståltråd og former efter hesten bag skulderbladet hvor sadlen skal ligge, dette giver sadelmageren en mere præcis ide om hvor meget og hvordan han skal gøre arbejdet.
Jeg kan også anbefale Skals sadelmageri i Jylland
Med venlig hilsen Anita Spangbo Nu med avlshingsten Saam-a-li Saam-a-li er klar til bedækning igen 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ret i... |
|
|
Hej Anita Det har du helt ret i - altså at det kan være hurtigere lige at ringe og spørge en sadelmager. Sagen er den at sadlen jeg gerne vil have er så vanvittig dyr (i mine øjne) at jeg ville finde en brugt - og da jeg nu har fundet en bare med en for stor bomstr. - ja så overvejede jeg hvad det evt. ville koste så jeg havde en fornemmelse for om det overhovedet kunne betale sig at købe en brugt. Det skal siges at denne sadel brugt ca 4 år gammel koster 12.000 og skal jeg så ofre 2000 på at få ændret bommen og evt. omstoppet lidt - ja så kan jeg lige så godt købe en ny (NYPRIS svinger lidt har set alt fra 17 - 19 afhængig af hvor man vil købe) og der er tilpasningen jo 100% med i prisen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingdams |
|
|
Hej! Jeg fik for et par år siden ændret bomviddet i min Passier Lenox hos Ingdams (dvs. de sendte den til Passier). Den fik også ændret gjordsystem, så den forreste gjord sidder på kopfjernet, og jeg fik nye gjordstropper. Pris ialt 3000 kr. så vidt jeg husker Hilsen, Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| s.h.i.t |
|
|
puha Lene Det var meget - så er der jo ikke noget ved at give 12 tkr for en brugt optimum når en ny kan fås for ca 17 tkr. Hmmm - så skal jeg godt nok være heldig at finde en brugt BRUN optimum med smal bom hvis jeg ikke også skal bruge penge på at få bommen ændret. Nå - må vist hellere ringe til Brodie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ændring af bum |
|
|
Hejsa Jeg har også fået min ændre hos passier... Men jeg tror ikke det kostede mere end 1850 kr. gennem Karsten i Århus Rideudstyr... Kath
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det koster vidst |
|
|
900,- kr. at få ændret bommen her i Danmark. Jeg snakkede med Anette fra Hubertushuset i Ringsted, og hun hævnte denne pris. Hubertushuset tlf. 57 61 13 60 Mvh. Bitten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
|
|
takker for det. Jeg har dog hørt 1500 for ændring hos Passier og mener nu altså at bommen skal ændres hos dem ?!?!? men jeg kan godt være forkert på den. Jeg har endnu ikke fået taget mig sammen og ringe til Brodie - og nu står ferien for døren i morgen - så når det nok først når jeg kommer hjem. Men er nu blevet enig med mig selv om at 12000 for en 4 år gammel sadel måske er lige i overkanten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilpasning.. |
|
|
Faldt lige over,dit udsagn:"Ved køb af ny sadel er tilpasningen 100% med i prisen". Det er den så ikke hos Brodie,selvom det lyder sådan på hans hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| durchweg |
|
|
Tak for det - men det bliver ikke hos Brodie jeg køber ny hvis og såfremt  Det bliver dog nok hos ham hvis jeg "bare" skal have ændret bommen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ændring af bom |
|
|
Heidi: Det er muligt at få det gjort her i DK nu, men det er temmelig nyt  Mvh. Bitten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Både brugte og nye passier er billigere i tyskland end herhjemme. Duus i tyskland forhandler både nye og brugte + han tager den gamle sadel i bytte. Han ligger 10 min over grænsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Duus.. |
|
|
Okay - fedt - måske jeg skulle kontakte Duus for at høre hvad han har - handlede en del hos ham da jeg boede i Vojens - men nu er der alt for langt. Men tager dog gerne køreturen hvis han har SADLEN. Desuden rigtig fedt hvis man kan få ændret sadlen her i DK istedet for at sende den til tyskland - det må da give lidt mindre omkostninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Casten i Århusrideudstyr, har også sagt til mig at det ca koster 1700.- men så er det også hos passier selv, men.. det kan hvis godt ta lidt tid  du kan ringe og snakke med han 86124800 mener jeg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Garantien ??? |
|
|
Garantien ???
Jeg tror kun garantien på bommen holder, hvis man får bommen ændret i hos Passier. Jeg kender flere som kan ændre den, men ikke før det pga. garantien.
Så pas på med det billige danske tilbud, med mindre det er en ældre sadel. /Kath
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brodie sælger |
|
|
vist ikke sadler/udstyr mere. Har hørt at han har solgt forretningen med "udstyr", og koncentrerer sig nu om sit værkstedstedsarbejde som sadelmager. Jette K
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brodie... |
|
|
Jeg mener Brodie har tilladelse (fra Passier) til at ændre bommen -så garantien stadig gælder. Han er vist en af de eneste der må det udover dem selv... Hvis altså jeg husker rigtig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|