Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Böckman Comfort og Classic
Forfatter: 
Dato:  28-07-2007 10:48

Jeg har overvejet at købe en trailer sammen med min søster, som har væsentlig højere krav end jeg selv.

I den forbindelse har vi set på Böckman Comfort og Classic.

Problemet: Egenvægt. Jeg har talt med Böckman to gange, som oplyser, at traileren indregistreres med en egenvægt på 750 kg.

Böckman Tyskland oplyser imidlertid en langt højere egenvægt på de to modeller.

En af min søsters venner vil I givet fald formidle traileren. Han mener ikke, at egenvægten på 750 kg er realistisk.

Så, jer der ejer eller kender modellerne, - hvilken egenvægt registreres de til?

Mette (Fjolle)

Købes: Hestetrailer
Egenvægt max 750 kg, max pris ca. 20.000 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Comfort egenvægt
Forfatter: 
Dato:  28-07-2007 11:32

Min Bøckmann Comfort er registreret med en egenvægt på 750 kg.

mvh

Helle

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-07-2007 15:02
Både Comfort og classic har en egenvægt på 750 kg.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Tak... :)
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 08:56

Det var også det, jeg mente. Til gengæld synes jeg det er lidt mystisk, at en trailer er tungere i Tyskland end i Danmark?

Jeg fandt samme fænomen hos Humbaur.

Mette (Fjolle)

0
0
Svar på denne tråd

kender en
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 10:28

der har en Böckmann duo eller noget i den stil. Den vejer næsten 100 kg mere, end den vægt den er indregistreret med.

Det synes jeg egentlig er ret uheldigt, da politiet jo er bedøvende ligeglade med, hvad man på papiret vejer, hvis de hiver en på vægten og ser noget andet.

Desuden er det ikke særligt sundt for bilen, hvis den altid skal trække 100 kg mere end den må, hvis man nu regner med den oplyste egenvægt og så fylder den lige til grænsen.

Har hørt et eller andet om, at de i DK vejer trailerne uden skillerum og evt. ekstraudstyr - men aner ikke, hvorfor det skulle være tilfældet - det er da dumt.

mvh maria

Søger du opstaldning nær Ålborg? Tjek min præsentation for info.

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 20:26

Jeg skal lige oplyse at Classic'en er udgået... Bare hvis du påtænker at købe en helt ny trailer.. ;-)

Jeg har lige købt en Master.. Super dejlig trailer med masser af dejlig plads.. Men den har en egenvægt på 850 kg

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

www.elbkgaard.dk

Billigt rødt hingsteføl sælges!

Forv. stg. 168-172. Masser af aftegn!

Venter Aljano-føl 1. maj 2008

MINI-WRAP SÆLGES!!

0
0
Svar på denne tråd

Maria...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 16:32

Jeg nævnte netop det for Böckman, som sagde, at jeg kunne henvise en evt. betjent til dem. De folk, jeg kender, som er blevet stoppet, er jo netop blevet sendt til den nærmeste havn eller foderstof for at blive vejet.

Ifl. forhandleren er det den indregistrerede egenvægt, der gælder - ikke hvad Politiet måtte komme frem til ved at veje traileren. De har jo selv godkendt egenvægten i sin tid...

Jeg kan da se lidt problemer, eftersom de måske ville kunne se en idé i at undersøge mig, når jeg kommer med en hestetrailer bag en Fabia (en bil i samme størrelsesklasse som Corsa og Polo.)

Bilen er vejet op til at måtte trække 1200 kg, jeg kører med en kat. 1 fjordhest på 1.43 (vægt omkring de 400 kg - tror jeg?) Så vidt jeg ved, accepterer de en overvægt på max 50 kg.

Mette (Fjolle)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider