Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

dygtig saddelmager.. sjælland
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 22:17

Hej.. Jeg leder efter en rigtig dygtig saddelmager på vestsjælland.

Har en Wintec Isabel Werth saddel som desværre ik passer optimalt til min hest mere.

Prøvede og skifte copjern til nummeret større men det blev det faktisk værre af.

Har så fundet ud af at der nok skal mere luft i den.

Men er det noget alle saddelmagere kan gøre?

Og har i nogen ide om hvad det koster.

HILSEN KARINA.

0
0
Svar på denne tråd

Wintec
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 07:10

Hejsa

Man kan ikke komme mere luft i en wintec sadel. Deres system er bygget op af helt lukkede luftpuder.

Den eneste mulighed er, at få lagt lidt stopning ind (jeg ved ikke om de gør det oven på puden eller under)

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 09:14

Det fik jeg bare fortalt man kunne. Øv øv jeg har bare været så glad for den.

Er lidt bange for at det ik blir helt den samme saddel hvis der blir lagt sådan en stopning ind.

Og det skal virkelig være en saddelmager der ved hvad han har med og gøre.

Så jeg er stadig intreseret i og høre hvilke i ville anbefale.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Karina
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 09:30

Hvor er det bare dejligt at Amour er blevet "god" igen!

Du kan prøve at få fat i Tanja Lange, hun bor i St. Merløse, så der er jo ikke andet en 10 - 15 km. ud til Lunderød, så Kan hun give et bud på hvad hun kan gøre...

Du må hilse Annemette, Viktor og resten jeg kender...

Hilsen Stina

0
0
Svar på denne tråd

Hej Stina
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:01

Skal nok hilse.

Hvordan går det med Astro?

Er du sikker på at Tanja er dygtig nok...

Hun omstoppede jo Asterix saddel, og det var jeg ik tilfreds med.

Men det var nok også svært og rette en saddel til ham, på grund af det med ryggen.

Men vil egentlig godt prøve en anden.

Vil ik ta nogen chancer med Amours saddel, den skal bare ligge 120% rigtigt.

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

hej igen...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:36

Hvis du har den erfaring med hende, synes jeg da klart du skal vælge en anden, tillid er klart en vigtig del af det!

kigger lige videre efter nogle alternativer!

Det går super med Astro, han er bare så dygtig/sød! Har faktisk lige fået "ny" sadel til ham da min elskede Windsor var for smal til ham Så nu rider vi rundt med en Kieffer Lech profi med x-tra dybt sæde og udvendig knæstøtte! den er ogaå ok (men Windsor er klart bedre)

Kom da lige til at tænke på sadelmager Michael Brodie, han er vist fra Århus, men er vist MEGET god, prøv at kontakte ham, han har måske nogle gode forbindelser på sjælland!!!

Vi snakkes hilsen Stina

0
0
Svar på denne tråd

Hej Stina
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 11:59

Har lige ringet til Michael Brodie, som desværre har ferie.

Men hende jeg talte med sagde at de fra Hubertushuset kører ud og prøver sadler til..

Er det noget du ville anbefale.

I andre herinde må også gerne komme med et bud på en rigtig god saddelmager.

0
0
Svar på denne tråd

Kan ikke forstå
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 12:07
det med Tanja Lange, hun er utrolig dygtig, er uddannet i England, og har også arbejdet for det engelske kongehus, men ok! en sadelmager kan også lave fejl. Hubertushuset har jeg hørt er ok! men jeg har ikke selv erfaring derfra.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 12:21

Jeg har hørt flere der har dårlige erfaringer med hende, så det er jo op til en selv om man vil det.

Vedr. Hubertushuset, så skal du bare sørge for at det er Annette der kommer ud - hun er god.

0
0
Svar på denne tråd

Stopning
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 12:32

Hvorfor er du bange for at det "ikke bliver helt den samme sadel" hvis den bliver stoppet om?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 12:39

Mener Annette har taget diverse kurser i sådan noget sadel halløjsa...

Hun skal jo så give Michael B. besked (som ikke har set Amour) Om det er negativt ved jeg ikke, men der må være nogle der har erfaringer med dette...

Tænker lige videre...

Hilsen Stina

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 13:53

En jeg kender fik stoppet sin sadel om af Tanja Lange - den lå ikke godt.

Så havde hun i stedet Annette fra Hubertushuset ude og der blev taget diverse mål. Sadlen blev så sendt til Michael Brodie.

Herefter lå sadlen perfekt.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 14:11

jeg har også haft brugt tanja og jeg var bestemt heller ikke tilfreds. kender også en anden som heller ikke var tilfreds med hendes arb.

michaels arb skulle være rigtig godt, der hvor jeg har købt mine sadler har de også sendt dem over til ham.

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

DANSKE OLDENBORG HESTE -

KAN OG VIL

Tjek vores hjemmeside, www.123hjemmeside.dk/devito-secret

0
0
Svar på denne tråd

du kan køre til hubertus huset
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 20:52

de har mulighed for at hjælpe dig med netop den type sadler. Det er nemlig muligt at ilægge små skum kiler for til midt på og bag til og de findes i to forskellige tykkelser.

Hubertus huset får din sadel op og du fortæller hvor den skal løftes. så sørger de for at skille sadlen ad og ilægger disse kiler.

det koster omkring 250 kr og er bare en super løsning til disse luftsadler fra wintec.

det smarte er jo, at det kan pilles ud igen.

Jeg rider selv rundt i sådan en sadel, som hubertus huset har ændret på den måde.

jeg mistede jo min ridehest nikitta, og skulle så bruge hendes sadel på min den andne hest. Den lå ikke højt nok bagtil, men det klarede hubertus huset på kun 2 dage.

hubertus huset kører også ud og de kan varmt anbefales.

IMC.
SÅ ER DER LOPPEMARKED.
www.heste-nettet.dk/forum/9/202922/ 202922/
0
0
Svar på denne tråd

www.sadler.dk
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 21:42

Prøv at kontakte her: www.sadler.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager junglen
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 10:22

Jeg sværger til Rützou.

Super professionel rådgivning, efter min mening

http://www.sadelmageren.dk/

Håndopmadet nymfeparakit-unge søges...

0
0
Svar på denne tråd

Rützou
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 00:16

Ovennævnte har en "negativ" holdning til CAIR sadler - tror ikke han er meget for ændre noget som helst ved den sådan sadel. Men han vil meget gerne sælge dig en af dem han selv forhandler til 10.000 og opefter...

Jeg ved - han er hamrende dygtig - men hvis du vil beholde din CIAR sadel - tror jeg ikke du skal kontakte ham. Det er altså også muligt at skifte CAIR ud med almindelig uldstopning.. har jeg hørt...

Sonja

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 09:46

Jeg mener der ligger en forretning i Tåstrup hvor de også kører ud og prøver sadlen på hesten før de retter den til. Og bagefter.

Men kan ik huske hvad den hedder, så hvis der er nogen der ved det, må i da gerne lige skrive det her.

Inger.. Jeg har hørt dårligt om hubertushuset, så det blir nok ik lige dem jeg bruger.

Det er jo heller ik alle der kører ud og tilpasser sadlen, ihvertfald ik hvad jeg ved. Derfor lyder det godt med dem i Tåstrup.

Det er nemlig meget vigtigt at de vil komme og prøve sadlen når den er rettet.

Karina
0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 09:49

Berit.. ser at du henviser til en i Tåstrup, det er jo nok dem jeg efterlyser.

Tusind tak..

0
0
Svar på denne tråd

Tanja Lange..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 22:31

Jeg fik min kieffer wien omstoppet hos hende, og efter to gange hvor sadlen bestemt ikke lå rigtigt, opdagede min beridder at min hest havde sindssygt ondt i ryggen pga sadlen..

Og den sadel kunne slet ikke omstoppes til at ligge på min hest..

Så jeg har kun dårlig erfaring med Tanja..

Hilsen Jette
med den dejlige Nazal.
<3Loke Død d. 24-8-06<3
<3San Diego Død d. 5-11-06<3
<3I er begge elsket og savnet<3
Hjælper på ridelejren Englykke
uge 27, 28, 29 og 30/2007.
www.nazal.webbyen.dk
designet
0
0
Svar på denne tråd

Tanja Lange..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 22:38

Jeg fik min kieffer wien omstoppet hos hende, og efter to gange hvor sadlen bestemt ikke lå rigtigt, opdagede min beridder at min hest havde sindssygt ondt i ryggen pga sadlen..

Og den sadel kunne slet ikke omstoppes til at ligge på min hest..

Så jeg har kun dårlig erfaring med Tanja..

Hilsen Jette
med den dejlige Nazal.
<3Loke Død d. 24-8-06<3
<3San Diego Død d. 5-11-06<3
<3I er begge elsket og savnet<3
Hjælper på ridelejren Englykke
uge 27, 28, 29 og 30/2007.
www.nazal.webbyen.dk
designet
0
0
Svar på denne tråd

Rützou
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 10:00

Jep, Rützou ligger i Tåstrup

Selvfølgelig vil han gerne sælge sine egne varer. Det er der jo ikke noget mærkeligt i, men det var ikke noget med at jeg stod med armen på ryggen.

Han var rigtig god til at spørge ind til mine behov og ønsker. Jeg havde kun råd til en brugt og det respekterede han. Han gjorde blot opmærsom på, at så skulle jeg selv finde nogle stykker vi kunne prøve, da han ikke ligger inde med alverden i brugte varer.

Han er ikke bange for at fortælle, hvad han synes der er godt og skidt og så kan man da selv vælge at bruge det til noget eller ej.

Opfattede ikke på noget tidspunkt, at han rynkede på næsen af mit valg af brugt sadel, selv om jeg ikke købte den af ham.

Han skal kun have rygklap herfra

Håndopmadet nymfeparakit-unge søges...

0
0
Svar på denne tråd

Michael Brodie
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 13:27

Sjovt, at Michael B har et godt rygte på Sjælland... Det har han ikke de steder hvor jeg kommer i Midtjylland.

Han er uuddannet, putter ofte bare mere stopning i sadlerne, så de bliver hårde og ujævne.

Måske er det samarbejde mellem ham og Anette fra Hubertushuset som virker, for den tilpasning han lavede til vores pony var godt nok dårlig. Og vi købte endda en den sadle han anbefalede hos ham...

Men den lå helt ude oven på skulderen... Det var bestem ikke et godt job, vi forsøgt flere gange at få det rettet... Men det lykkes aldrig, så vi bruge en anden sadlemager til sidst...

Kath

0
0
Svar på denne tråd

owqvernfl
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 10:50
Jeg ved ikke om det er for langt væk, men Hestenes Magasin i Slangerup er også rigtig dygtige! Rützou er også rigtig god! (Y) :)

© Zenta & Dino Dynamit ©

'Ridning er ikke en sport, men en sygdom

- når man først er blevet smittet, bliver man ikke rask igen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider